Resident Evil 6 slår rekord – 4,5 miljoner skeppade kopior

Robot
Resident Evil 6 slår rekord – 4,5 miljoner skeppade kopior

Slår Capcoms skepparrekord från Resident Evil 5 med 0,1 miljoner kopior nästan direkt. Förväntas sälja 7 miljoner exemplar innan sista mars nästa år.

#resident-evil-6, #capcom, #resident-evil-5


Medlem
Resident Evil 6 slår rekord – 4,5 miljoner skeppade kopior

Och där dog Resident Evil serien ut för mig. Nu kommer dom väl fortsätta att göra såna här "Over the top action" RE spel... fy fan.

Medlem

Indeed, RIP Residen Evil. Hellooo generic shooters for the masses .

Medlem

Vaaa? Har ett nytt Resident Evil släppts?
Hänger då inte med i svängarna jag.

Vad jag har hört får man ganska mycket för pengarna. Minst 30 timmar +. Det är bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite skrämmande vad denna serie har blivit...

Inaktiv

Laddade hem RE6 demot, en polare sa att Leon scenariot var bäst, men Chris var det värsta han kört.

Kan nog hålla med, men att säga att Leons var bäst är ändå inte att ge spelet rättvisa, enda demo'n sa mig att RE5 är bättre än 6an.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad jag har hört får man ganska mycket för pengarna. Minst 30 timmar +. Det är bra.

Många som säger att det är just det som är felet. Mycket hjärndött innehåll bara för att fylla i tid.

Medlem
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av walter_iego:

Vad jag har hört får man ganska mycket för pengarna. Minst 30 timmar +. Det är bra.

Många som säger att det är just det som är felet. Mycket hjärndött innehåll bara för att fylla i tid.

Resident evil storyn har ju alltid varit ganska hjärndöd. Dock har man fått klura en hel del i 1-3:an. Hände väl att man använde en guide

Medlem

"Det var bättre förr...."

Okej grabbar.

Tyckte att vad jag har sett från 6:an att det verkade som ett roligt spel. Ser inte hur det förstör dom tidigare spelen som vissa har njutit utav.

Verkar som att dom tar spelet sen ett par nummer tillbaka mot ett mer "action" baserat spel med element utav horror och dom verkar ha gjort det bra men samtidigt så vill vissa istället bara klaga och prata om hur grymma dom är för att dom spelade ett nummer i serien som dom anser var svårare eller läskigare.

Medlem

Tråkigt att marknaden vill ha ett actionspel och inte som det en gång var.. dom är väl medvetna om att såna här spel är vad som säljer och inte dom gamla klassiska horror skräck spelen

Medlem

Jag har aldrig varit mindre sugen på ett RE än nu. Jag har testat det en stund och störde mig grymt på att dem fortfarande ska envisas med att ha uttjatade QTE och sen finns ingen riktig smidig känsla i gameplayet :\
Back to D3!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad jag har hört får man ganska mycket för pengarna. Minst 30 timmar +. Det är bra.

5 timmar vanlig speltid och 25 timmar kommande DLC säkert xD

Medlem

"Hey why did hell sudenly freeze to ice O_O!" DAAAMMNN YOU >_>!!

Medlem

Klarat ut alla 4 kampanjerna. 1 kampanj är ungefär 5 timmar.

Bra spel. Chris kampanj var sjukt sorglig. Jake fucking awesome badass. Leon badass och Ada badass.

Jag älskar hur dem för ihop kampanjerna med varandra. De liksom vävs in i varandra. Så ju fler kampanjer man kör ut så förstår man mer. Man får hela tavlan i fjärde kampanjen liksom.

Nu vill jag ha RE7 med Hunk och Alex Wesker.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

värt att notera är ju dock att det är skeppade vi talar om här, inte sålda

Medlem

Tycker hittils spelet är suveränt faktiskt. Leons kampanj var stämningsfull. Chris kampanj är mer pang pang, av uppenbar anledning, BSAA instatsstyrka. Jag gillar hur dom blandar olika stilar i samma spel. Har inte kommit längre än så, men gillar det skarpt. Det jag ogillar lite är skillsystemet, och att det inte finns en shop osv. Tycker det är bättre man får välja vilka vapen man vill ha med sig, istället för att båda får samma vapen vid samma tillfälle.

Medlem

Skrämmande att folk köper skiten. Man insåg ganska snabbt efter att bara spelat demon att spelet skulle suga något fruktansvärt mycket.

Inaktiv
Medlem

Jag önskar verkligen att dom kunde släppa ett re spel som dom var förut. Spelade faktiskt igenom re0 re,re2,re3,re code veronica x för ett år sen och dom var lika bra som första gången jag spelar dom. Förstår inte varför dom bara inte gjorde en ny serie och satte in alla dom här nya re spelen in i istället och lät re serien va som den var förut.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad jag har hört får man ganska mycket för pengarna. Minst 30 timmar +. Det är bra.

Spelar hellre 6 timmar där man måste tänka efter och använda hjärnan än 30 timmar hjärndöd action. Det i mina ögon är mer värt pengarna.

Medlem

För er som hunnit lira, är det bättre att byta igenom kampanjerna, eller bara köra en rakt igenom och sen byta?


signatur

Videomupp

Medlem

Jag hoppas på att pc versionen blir bra och inte en rutten konsolport. I så fall köper jag det!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag gillar 6:an skarpt, det bästa RE spelet nånsin enligt mig! Skitsamma om det inte skrämmer längre, vilket jag tycker ändå att det gör på sina ställen. Skulle nån av er spela RE1-RE3 idag, så skulle ni garva istället för att bli skrämda. Det är nog inte spelen som förändrats så mycket, utan våran tolerans för vad som skrämmer oss har ökat. Så jag förstår att spelet sålt bra, för det är ett bra spel! You can hate the game, but I hate the haters....

Skrivet av WildThing:

För er som hunnit lira, är det bättre att byta igenom kampanjerna, eller bara köra en rakt igenom och sen byta?

SPOILERVARNING!!

Bästa är att lira en kampanj i taget, Leon-Chris-Jake, spoilervarning... men sen får man spela en sista kampanj efter alla tre första, med non other than ADA W. Men flesta av er visste säkert det redan...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av WildThing:

För er som hunnit lira, är det bättre att byta igenom kampanjerna, eller bara köra en rakt igenom och sen byta?

Kör igenom en i taget. Den fjärde kampanjen låses inte upp förren du klarat dom tre andra ändå. Historierna är separata men knyts ändå ihop.

Medlem

Satt och spelade med en polare igår, känns som spelet är rätt långt med 3 olika campaigns och vi kom väl knappt igenom halva första. Det är ju bra iaf, mycket för pengarna.

Sen det negativa är ju dock att hälften av "speltiden" består av Quicktime-events och cutscenes. Blir en aning tjatigt i längden.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Jag gillar 6:an skarpt, det bästa RE spelet nånsin enligt mig! Skitsamma om det inte skrämmer längre, vilket jag tycker ändå att det gör på sina ställen. Skulle nån av er spela RE1-RE3 idag, så skulle ni garva istället för att bli skrämda. Det är nog inte spelen som förändrats så mycket, utan våran tolerans för vad som skrämmer oss har ökat. Så jag förstår att spelet sålt bra, för det är ett bra spel! You can hate the game, but I hate the haters....

Skrivet av WildThing:

För er som hunnit lira, är det bättre att byta igenom kampanjerna, eller bara köra en rakt igenom och sen byta?

SPOILERVARNING!!

Bästa är att lira en kampanj i taget, Leon-Chris-Jake, spoilervarning... men sen får man spela en sista kampanj efter alla tre första, med non other than ADA W. Men flesta av er visste säkert det redan...

Spelade igenom Remaken av Re1 till Gamecube nu i dagarna. Håller på med Resiedent Evil 0 nu och Resident evil 4 härnäst och jag kan bara säga såhär:

Du har ingen aning om vad du pratar om.

Att spela dom gamla resident evil och sedan sätta på dom nya är ungefär som att först spela Amnesia och sen Cod. Det är som dag och natt...

Medlem

Som bitet fan sen 90-talet tycker jag personligen att spelet är helt underbart. Absolut inte något skräckspel eller surrvival horror längre, men likväl finns resident evil-känslan kvar för min del.

Medlem

Skrämmande att folk är så förbannat desperata samt har så dåålig smak att dem köper vilken skit som helst, sen undrar man varför det går åt helvete med företag.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag har spelat genom hela spelet och jag har undvikit recensioner hittills och min åsikt om spelet nu:

Det är super-duper-mega-awesome bra. Verkligen. När min kompis berätta om att spelet fått mixed reviews så blev jag förvånad. Där är inte är så mycket som är fel med RE6, det är riktigt bra action-spel med sin egen identitet och det har varat länge. Jag börja spela den 2 Oktober och jag blev färdig med Adas kampanj (den sista) igår. Vill man inte jaga Skill Points så behöver man inte göra det, spelet är väldigt långt ändå. Men om man vill så kan man lätt spela Mercenaries eller bara trycka Join Game och hoppa in i ett game där nån spelar ens favorit-del av spelet. Det är skitenkelt och kul.

Storyn var sådär Resident Evil-dum men den berättades ändå på ett sätt som verkligen fångade ens uppmärksamhet. Man ville veta mer hela tiden och jag älska det. Jag är också sjukt förvånad över att de fick plats med så många pre-rendered mellansekvenser på skivan. Hela spelet är verkligen en enda stor upplevelse. Nej, folk får lov hata om de vill, men detta är min ärliga åsikt, jag har inte ens varit på nätet på 6 dagar.

12
Skriv svar