Mayday, Mayday - Forward Unto Dawn

Inaktiv
Mayday, Mayday - Forward Unto Dawn

För Halo-fansen så har Forward unto dawn-serien premiär idag. Detta är ett alternativ att få nya fans ombord på Halo-serien innan Halo 4 kommer ut, utan att behöva spela igenom dom tidigare spelen. Det är del 1 utav 5 avsnitt som kommer visas varje fredag via MachinimaPrime. Varje avsnitt kommer vara runt 15 min, och beställer ni Limited edition av Halo 4 så kommer där inkluderas en 15 min längre version.

Serien utspelar sig år 2525, när UNSC strider mot rebeller från olika kolonier och spartan-2 programmet är i full gång för att sätta stop för detta en gång för alla. Men det oväntade mötet med Covenant alliansen ändrar ju saker och ting som vi vet.

En av karaktärerna vi kommer stöta på är Thomas Lasky, en UNSC soldat i träning som enligt 343i ska ha en rätt viktig roll i den nya Halo trilogin. Han har också en riktig mancrush på Master Chief.

Jag väldigt imponerad med 343 industries och hur dom har behandlat Halo franchiset, även innan dom tog över för Bungie. Jag spelar i stort sett Halo idag endast för handlingen och universumet. Jag har spenderat mer tid och pengar på böckerna nu, än spelen otroligt nog. Linjen mellan Spel och Expanded universe är i stort sett borta. Även Eric nylunds gamla böcker har blivit uppdaterade för att matcha bla. Halo Legends-DVD'n, där några nya spartaner fick sin korta debut. Kanske inget viktigt för den typiska spelaren, men det är dessa småsaker som får mig att fortsätta ha ett intresse för det.

Se premiären av Forward Unto Dawn här:
[http://www.youtube.com/watch?v=BfJVgXBfSH8&feature=plcp]

#blogg

Medlem
Mayday, Mayday - Forward Unto Dawn

Tack som tusan för länken Combi, riktigt bra kvalité på filmen. Älskar också Halo-universumet. Tyvärr sålde jag min Xbox efter Halo 3, så jag har lite att ta igen.

Skägg.
10 Chambers

Blir min godnattsaga!


signatur
Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Tack som tusan för länken Combi, riktigt bra kvalité på filmen. Älskar också Halo-universumet. Tyvärr sålde jag min Xbox efter Halo 3, så jag har lite att ta igen.

Även jag har sålt min Xbox nu, kan inte behålla den för enbart Halo 4 när jag kommer lira genom kampanjen och sen samlar konsolen damm igen. Kommer lira igenom det hos en polare och fortsätta köpa böckerna och allt annat som har Halo märket på sig

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Blir min godnattsaga!

Fast Halo 4 temat är väl att vi ska vakna nu, för vi behövs?

Medlem

xbox sålde jag också efter 3'an så 4'an blir att missa.
Som sagt den stod bara och samlade dam det blev nya delar till spel datorn för pengarna så är väl nöjd och halo kändes slut som spel serie efter 3'an.
Ska kolla länken lite nytt för mig så tack!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar