Skyrim Hearthfire ute till pc – PS3-tillägg fortfarande oklara

Robot
Skyrim Hearthfire ute till pc – PS3-tillägg fortfarande oklara

Bygg ditt egna lilla (officiella) hus även till pc. Du som väntar på Dawnguard eller Hearthfire till PS3 får däremot vänta ett tag.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrim Hearthfire ute till pc – PS3-tillägg fortfarande oklara

Trevligt att se att dom inte tog så farligt överpris. Var rädd för typ 20€ igen.

Medlem

sup sony boyz

Medlem

Skyrim måste varit en av de sämsta portningarna som gjorts till PS3 någonsin asså


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem

varför köpa detta när de finns modar som gjort detta länge?

Medlem
Skrivet av Johan84:

varför köpa detta när de finns modar som gjort detta länge?

Det är väl bra att konsollerna också får möjlighet till detta? Och om det släpps till konsoller kan de ju lika gärna släppa det till PC också. Tänk vilket gnäll det hade blivit om de INTE gjort det...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av Johan84:

varför köpa detta när de finns modar som gjort detta länge?

Har för mig att Mod toolsen till Skyrim är VÄLDIGT begränsade ändå. Att göra en ny vapen klass (som tex armborstarna i Dawnguard) är helt omöjligt för moddare att göra, det kan göra nya skins.

Samt om du vill göra en stad så går det tydligen inte då flera hus tar upp en "cell" som blir för stor. Jag citerar från en polare som försökte göra en stad så något fel har jag säkert :).

Medlem

Kan de inte fixa Skyrim-buggen först så att man kan få spela sina karaktärer längre än 30h innan spelet bara kraschar?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kan de inte fixa Skyrim-buggen först så att man kan få spela sina karaktärer längre än 30h innan spelet bara kraschar?

Jag måste haft tur, Jag har lirat 170+h och skyrim har inte frusit en enda gång. Och jag har aldrig upplevt nämnvärd minskning i frameraten heller

Medlem

Jag hade för mig att dom skulle presentera DLC som enskilda moddare inte har resurser att bygga.

Jag är tacksam att dom har ännu en gång gett elder scrolls mod verktygen som tillåter folk att skapa så mycket material för spelet och jag vet att dom har folk som jobbar på större-story-dlc men om dom vill också göra mindre saker som detta så kan dom väl istället skapa dlc som lägger till fler "små-quests" och liknande.

Medlem

Kan man bygga hus precis överallt i Skyrim landet?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Betrayed:

Skyrim måste varit en av de sämsta portningarna som gjorts till PS3 någonsin asså

Nu får ps 3 spelare känna på hur dåliga portar är

Medlem

Jag föredrar faktiskt en officiell expansion framför moddarna. Älskar att det finns så många moddar, men med tanke på hur mkt tid jag har lagt ner på min karaktär är jag sjukt nojig över att någonting ska pajja :/

Medlem
Skrivet av Loxus:

Trevligt att se att dom inte tog så farligt överpris. Var rädd för typ 20€ igen.

Tycker det var ett jävligt överpris ändå, med tanke på att det finns en mod som gör ganska precis detta.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Tror jag kommer att köpa det enbart för att stödja Bethesda

Medlem
Skrivet av torylva:
Skrivet av Loxus:

Trevligt att se att dom inte tog så farligt överpris. Var rädd för typ 20€ igen.

Tycker det var ett jävligt överpris ändå, med tanke på att det finns en mod som gör ganska precis detta.

Jaha, så för att det finns moddar som gör liknande saker så kan man inte släppa DLC, som är framtaget av professionella utvecklare?

Skrivet av Remus:

Kan man bygga hus precis överallt i Skyrim landet?

I moddarna? ingen aning. I Hearthfire fungerar det som så att om du är polare med jarlen i antingen Falkreath, the pale eller morthal så kan du köpa en bit land (5000 guld) som du sedan kan bygga ditt hus på. För att bygga krävs det att du har tillräckligt med sten, trä, lera, halm, och järn. Inget av det är någorlunda svårt att få tag på, trä köper man från sågverken och sten och lera finns vid byggplatsen och runt om i landskapet. Sen är det bara att bestämma vilka tillsatser du vill ha på ditt hus, och börja hamra.

Jag tyckte att adoptions möjligheten gjorde det extra intressant, att komma hem och mötas av sin dotter som med iver vill berätta om att hon och mamma gick till marknaden som var full av häftiga prylar.
Det ger en extra rollspels dimension som behövdes, det känns inte lika ensamt för ens karaktär längre.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sims go "Skyrim"? :S


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

1
Skriv svar