Carrier Command: Gaea Mission

Robot
Carrier Command: Gaea Mission

En stilig remake av 80-talets Carrier Command med en tydlig Bohemia-signatur borde bädda för stor succé. Och så blir det – nästan.

#carrier-command-gaea-mission, #halo-combat-evolved, #bohemia-interactive, #carrier-command


Medlem
Carrier Command: Gaea Mission

Jag förstår inte ens hur bohemia kunde släppa spelet med ai'n i detta skicket, Especiellt med tanke på att man måste förlita sig på den hela vägen igenom.
Jag skulle dött av skam varje gång spelet nämts.

Medlem

Jag köper INTE det här innan det fungerar.

Medlem

Får väl göra som man gjorde 1988. Flög en Mantis (eller vad nu flygplanet hette) satte det till att flyga i cirklar medan man var upptagen med annat.

Medlem

Tur man läste denna recensionen och lite i forum idag...hade tänkt köpa spelet idag. Tror jag väntar tills de fixat en del.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bortsett från den fruktansvärt dåliga pathfindingen för valrossarna ("Walrus" AFV) är spelet riktigt nice vad jag sett hittils. Tyvärr är den biten så otroligt central för en bra upplevelse i spelet att det för tillfället får anses ospelbart. Fruktansvärt synd för ett annars trevligt spel.

Inte ens en jämförelse med ArmA känns rättvis. Fordonsframförandet i Operation Flashpoint och ArmA är tusen gånger bättre än i Carrier Command, och det säger väldigt mycket om hur dåligt Carrier Command är på den fronten

Medlem

Jag måste gnälle lite om röstskådespeleriet..Eller det vill säga brist på BRA röster..:(

Skrivet av Raid25:

Jag måste gnälle lite om röstskådespeleriet..Eller det vill säga brist på BRA röster..:(

Har bohemia interactive någonsin haft bra röstskådespelare, det är något man vänjer sig vid, dessvärre.

Medlem

Hmm, Varit lite små sugen på detta ett tag men finns ju andra lite fläskiga titlar som kommer ut snart.
Blir nog att plock upp detta på någon Steam rea eller liknande


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

För er som inte gillar Ain i spelet så har jag glada nyheter, detta såg jag precis på BI forums

Carrier Command: Gaea Mission AI pathfindng to be addressed
Hello everyone,

"As is widely known, there are some problems regarding AI pathfinding present in the release of the game. After careful evaluation and thorough investigation, I am happy to inform everyone that we are going to be addressing the issue. At present we are intensively working on fixing the problems. This fix will be present in an upcoming patch as soon as possible. We kindly ask everyone to bear with us through the process. As is known about Bohemia Interactive, we do support our games, addressing issues that our players encounter as quickly as possible.

Again, thank you everyone for supporting us. We will announce the patch as soon as it becomes available.

Kind regards,
Martin Melicharek
Senior Designer, Bohemia Interactive"

En annan sak BI är kända för, att släppa spel med många buggar, fast i motsats till många andra utvecklare så tar de hand om spelen lång tid framöver(med annat än bara DLCs).

Medlem

Blir väl att vänta tills de fixat buggen och sedan köp.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

För er som inte gillar Ain i spelet så har jag glada nyheter, detta såg jag precis på BI forums

Carrier Command: Gaea Mission AI pathfindng to be addressed
Hello everyone,

"As is widely known, there are some problems regarding AI pathfinding present in the release of the game. After careful evaluation and thorough investigation, I am happy to inform everyone that we are going to be addressing the issue. At present we are intensively working on fixing the problems. This fix will be present in an upcoming patch as soon as possible. We kindly ask everyone to bear with us through the process. As is known about Bohemia Interactive, we do support our games, addressing issues that our players encounter as quickly as possible.

Again, thank you everyone for supporting us. We will announce the patch as soon as it becomes available.

Kind regards,
Martin Melicharek
Senior Designer, Bohemia Interactive"

En annan sak BI är kända för, att släppa spel med många buggar, fast i motsats till många andra utvecklare så tar de hand om spelen lång tid framöver(med annat än bara DLCs).

Skall bli intressant att se om de faktiskt fixar till den, AI'n har varit hopplös igenom hela P&C Betan. Och det har varit konstanta klagomål på den.

Medlem
Skrivet av FZGurka:

Får väl göra som man gjorde 1988. Flög en Mantis (eller vad nu flygplanet hette) satte det till att flyga i cirklar medan man var upptagen med annat.

Det är lite det man tvingas göra. Men jag skulle ju vilja utföra snyggt planerade anfall, med koordinerade attacker av mark- och luftfarkoster samtidigt. Försöker jag med något sådant så är jag ensam kvar på slagfältet efter ungefär en minut, eftersom alla mina AI-polare krockat med hus och blivit skjutna eller åkt vilse och står och kör i cirklar runt träd.

Medlem

Melicharek, som någon citerade ovan, har f ö rätt. Bohemia har ju alltid fixat till sina spel, och praktiskt taget alla har varit fantastiska, underbara upplevelser ett år efter release. Så blir det nog även här, men det är trist att se att de efter 20 år eller så inte lärt sig att testa spelen innan de släpps.

Skrivet av Mats Nylund:

Melicharek, som någon citerade ovan, har f ö rätt. Bohemia har ju alltid fixat till sina spel, och praktiskt taget alla har varit fantastiska, underbara upplevelser ett år efter release. Så blir det nog även här, men det är trist att se att de efter 20 år eller så inte lärt sig att testa spelen innan de släpps.

Fast erkänn nu, det är också lite med charmen med Bohemia interactive.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Mats Nylund:

Melicharek, som någon citerade ovan, har f ö rätt. Bohemia har ju alltid fixat till sina spel, och praktiskt taget alla har varit fantastiska, underbara upplevelser ett år efter release. Så blir det nog även här, men det är trist att se att de efter 20 år eller så inte lärt sig att testa spelen innan de släpps.

Fast erkänn nu, det är också lite med charmen med Bohemia interactive.

För all del, men jag minns ännu ARMA när det kom. I näst sista uppdraget hade de helt enkelt GLÖMT en trigger, så det gick inte att avsluta och komma vidare till nästa. Om de ens hade provspelat hela spelet EN gång så hade de sett det, men det hade de uppenbarligen inte gjort. Bohemia är sämst i branschen på att släppa färdiga spel, och samtidigt är deras spel mästerverk, några av de bästa som någonsin gjorts, när de väl är patchade.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag måste gnälle lite om röstskådespeleriet..Eller det vill säga brist på BRA röster..:(

Såhär en dag sedan jag spelade det senast så måste jag erkänna att jag inte minns några av karaktärerna. Eller något av storyn.

Medlem

Tragiskt som fan att de inte kan betatesta ordentligt innan... AI´n är kass, kommer inte spela mer förens de fixat det.

Håller med recensenten om FPS-sekvenserna...det är en pina. Känns som det var 1998 i 1920*1200-upplösning. Och röstskådespeleriet - ett gäng tjecker som snackar brittisk skolengelska.

Jag kan leva med alla dessa grejer i ARMA och OFP, men inte i en såpass begränsad och linjär upplevelse som CC:GM ändå är.

Sur som satan.

1
Skriv svar