"Gamecube-titlar släpps via Wii U:s Virtual Console"

Robot
"Gamecube-titlar släpps via Wii U:s Virtual Console"

En brittisk tidning hävdar att Nintendo kommer släppa Gamecube-spel via Virtual Console till Wii U.

#nintendo


Medlem
"Gamecube-titlar släpps via Wii U:s Virtual Console"

Metroid Prime och Wind Waker!
Älskar spelen även idag, så underbart rakt igenom. Får nästan ett sug att dra igenom dom en gång till nu när jag tänker på det.

Medlem

Tales of-serien :3
fast de skulle nog sälja skit dåligt i Europa :/

Medlem

Timesplitters.

Medlem

Nostalgi! Gamecube är fortfarande den bästa konsolen jag har ägt i mitt liv. Wind Waker, Timesplitters 2, Super Mario Bros. Melee, Star Fox Adventures och Rogue Squadron. Finns så mycket gott till den konsolen.

Medlem

Ah gamecube.... vilka minnen. Trasig minneskortläsare, raderade sparfiler, överhettnings problem, senare övergiven av utvecklare. Men ändå

Medlem

The Legend of Zelda: The Wind Waker
The Legend of Zelda: Twilight Princess (så det kan spelas rättvänt och utan Wiimote)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Metal Gear Solid: Twin Snakes
Skies of Arcadia Legends

Medlem

Hoppas på att Star Wars Rogue Squadron 2 och 3 kommer

Medlem

" [...] lär det skapa en del sura miner när ägare till Gamecube-titlar tvingas köpa spelen på nytt för att kunna spela dem på Wii U." Jag har aldrig fattat den här logiken. Det är ju bara att spela på Gamecuben då eller?

Redaktör
Ponny
Skrivet av zoid:

" [...] lär det skapa en del sura miner när ägare till Gamecube-titlar tvingas köpa spelen på nytt för att kunna spela dem på Wii U." Jag har aldrig fattat den här logiken. Det är ju bara att spela på Gamecuben då eller?

Men jag kan känna att: det vore ju sjukt smidigt att kunna ha bara min Wii U framme och kunna spela Wii U-, Wii- och Gamecube-spel på den. Har man alla konsoler kan det handla om utrymmesskäl. Sedan har ju min Gamecube sjuuukt många år på nacken. Wii:n är inte heller särskilt fräsch.

Det hade känts bra och smidigt, helt enkelt, att kunna lira mina Gamecube-spel på Wii U.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Pikmin var faktiskt jäkligt kul... men jag var tydligen den enda som tyckte det xD

Medlem

Resident Evil remaken icke att förglömma!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv

Kommer ihåg att några av spelen på Gamecube hade inverted styrning och det inte gick att ändra, och det är den konsol som sålt sämst för Nintendo ?
Hade GC själv och gillade Pokemon XD: Gale of Darkness,
lite barnsligt spel kanske, men kul.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Men duuu nice! Enda som fattas nu är att de tar sig i kragen och bygger in så man kan använda sina gamla gamecubekontroller också, alternativt släpper en ny trådlös variant!

Inaktiv

Vet nån om det ska gå att skapa ett konto på wii u likt det som man har på xbox och ps3,
så det man köper blir bundet till ett konto och kan laddas ner igen om maskinen pajar, eller man tar bort nåt pågrund av platsbrist,
för så som det var på Wii var ju ingen höjdare,

för det man köpte på virtual shopen kunde man inte ladda ner igen om sitt Wii pajade.
Mitt Wii gick ju sönder och man fick köpa ett nytt, men hur skulle man få tillbaks det man köpt utan ett konto ?
Allt låg ju på maskinen som dog.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Hela Nintendos affärsmodell går ju ut på att släppa remakes av gamla spel...

Medlem
Skrivet av Cindori:

Hela Nintendos affärsmodell går ju ut på att släppa remakes av gamla spel...

Det är ju inte remakes dem släpper till WiiU om du läser nyheten igen din stolle. Dem släpper gamla titlar från GameCube eftersom WiiU inte har den bakåtkompatibiliteten.

Att hela Nintendos affärsmodel går ut på att göra/släppa remakes är lika logiskt som att säga att Microsoft tar betalt för online för att dem vill bara vara snälla.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av zoid:

" [...] lär det skapa en del sura miner när ägare till Gamecube-titlar tvingas köpa spelen på nytt för att kunna spela dem på Wii U." Jag har aldrig fattat den här logiken. Det är ju bara att spela på Gamecuben då eller?

Men jag kan känna att: det vore ju sjukt smidigt att kunna ha bara min Wii U framme och kunna spela Wii U-, Wii- och Gamecube-spel på den. Har man alla konsoler kan det handla om utrymmesskäl. Sedan har ju min Gamecube sjuuukt många år på nacken. Wii:n är inte heller särskilt fräsch.

Det hade känts bra och smidigt, helt enkelt, att kunna lira mina Gamecube-spel på Wii U.

Ja absolut. Men personligen tycker jag att krav på bakåtkompabilitet hos konsoller är en bonus som man inte bör se som självklarhet. Det här har ju hänt ett antal gånger nu, speciellt bland alla Playstations.

Jag tycker inte det är hela världen att behöva köpa favoritspelen igen (till ett bra mycket lägre pris dessutom) när det endast handlar om bekvämlighet. Men men, det är bara min åsikt

Medlem

Gillade aldrig Starfox Adventures.. har varvat det dock.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

N64 är Nintendos helt klart bästa konsol, sista konsolen innan de började suga på att utveckla bra spel.

Medlem
Skrivet av Rasmus96:

Ah gamecube.... vilka minnen. Trasig minneskortläsare, raderade sparfiler, överhettnings problem, senare övergiven av utvecklare. Men ändå

Då har du haft otur måste jag säga, hade inga sådana problem alls (annat än att den blivit övergiven av utvecklare då ^^).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Älskade gamecube, anser fortfarande att den hade den bästa handkontrollen någonsin, sen var melee bästa ssb också!

Medlem

RE Remake unt Zero, micht liefz compelette!

Medlem

Om GC spel kommer till Wii U så blir det att skaffa många klassiker


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vill se SNES spel i highres. 1a Starfox och 1a Mario Kart t.ex.

Inaktiv

Smart av Nintendo!

Det släpptes mycket bra spel till Gamecube och om jag minns rätt så ser de fortfarande okej ut även med dagens mått mätt.

Medlem
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Cindori:

Hela Nintendos affärsmodell går ju ut på att släppa remakes av gamla spel...

Att hela Nintendos affärsmodel går ut på att göra/släppa remakes är lika logiskt som att säga att Microsoft tar betalt för online för att dem vill bara vara snälla.

Bazinga !

Medlem

Jippie, äntligen kan man få spela som en vänsterhänt Link igen

Inaktiv

jag gillar star fox varför fox mcloud är ganska bra karaktär och den andra räven crystal är ganska sexig som fan mest gillar jag fox mcloud och crystal och det skulle jag ha på wii u

Skrivet av Ro'NiN:

Tales of-serien :3
fast de skulle nog sälja skit dåligt i Europa :/

Du kan ha rätt i att det skulle sälja dåligt, vilket är synd för "Tales of Symphonia" är helt underbart!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

12
Skriv svar