Mists of Pandaria – detta innehåller 5.1-patchen

Robot
Mists of Pandaria – detta innehåller 5.1-patchen

Kriget mellan människor och orcer trappas upp i den första stora patchen till den nya World of Warcraft-expansionen. Läs vad 5.1 innehåller här.

#world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #blizzard


Medlem
Mists of Pandaria – detta innehåller 5.1-patchen

Nice, kanske ska ta och köpa spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

MoP är den bästa expansion hittils.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Säga vad man vill om WoW, man jag har jäkligt kul nu

Medlem

Jag har riktigt roligt i MoP, känns som gammla goda WoW är tillbaka


signatur

Nämen!

Medlem

Tbc är fortfarande den bästa pve exp
Men MoP känns tusen gånger bättre än Cata atm, bara dom inte släpper en liknande raid som ds och toc så är jag nöjd

Medlem

Mycket nöjd med MoP, Blizzard har gjort ett gediget jobb från Cataclysm!

Härligt att de också verkar jobba på att få ut de större, content-patcharna, snabbare. Kudos!

Medlem

De kanske borde "patcha" svårighetsgraden?

Jag och polaren köpte MOP för 2 dagar sen... och efter ~5 timmar så började vi köra dungeons... jag tanka.. han healar....

Under en bossfight så hade jag så tråkigt att jag gick ut i köket och gjorde en bringare med isvatten, för att sedan gå på toaletten, för att sedan hälla upp två glas och gå in till datorn igen.

I detta läget så hade jag 104% aggro kvar på bossen och polaren hade healat mig två gånger.

Kan säga att vi är smått besvikna.

Varsågoda att rösta ner mitt inlägg då det inte är av "OMG SPELET ÄR BÄST" natur..

Medlem
Skrivet av Allexz:

De kanske borde "patcha" svårighetsgraden?

Jag och polaren köpte MOP för 2 dagar sen... och efter ~5 timmar så började vi köra dungeons... jag tanka.. han healar....

Under en bossfight så hade jag så tråkigt att jag gick ut i köket och gjorde en bringare med isvatten, för att sedan gå på toaletten, för att sedan hälla upp två glas och gå in till datorn igen.

I detta läget så hade jag 104% aggro kvar på bossen och polaren hade healat mig två gånger.

Kan säga att vi är smått besvikna.

Varsågoda att rösta ner mitt inlägg då det inte är av "OMG SPELET ÄR BÄST" natur..

Nej, men kör Challenge Modes.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Allexz:

De kanske borde "patcha" svårighetsgraden?

Jag och polaren köpte MOP för 2 dagar sen... och efter ~5 timmar så började vi köra dungeons... jag tanka.. han healar....

Under en bossfight så hade jag så tråkigt att jag gick ut i köket och gjorde en bringare med isvatten, för att sedan gå på toaletten, för att sedan hälla upp två glas och gå in till datorn igen.

I detta läget så hade jag 104% aggro kvar på bossen och polaren hade healat mig två gånger.

Kan säga att vi är smått besvikna.

Varsågoda att rösta ner mitt inlägg då det inte är av "OMG SPELET ÄR BÄST" natur..

Blizzard har sagt att dungeons inte var gjorda för att vara svåra.
Challenge modes finns där för dom som vill utmana sig.

Nu när raidsen är igång också kan jag säga att det är hur kul som helst, dessutom rätt utmanande (För att vara normal). Vet många som inte ens kommer förbi 2 bossar.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Allexz:

De kanske borde "patcha" svårighetsgraden?

Jag och polaren köpte MOP för 2 dagar sen... och efter ~5 timmar så började vi köra dungeons... jag tanka.. han healar....

Under en bossfight så hade jag så tråkigt att jag gick ut i köket och gjorde en bringare med isvatten, för att sedan gå på toaletten, för att sedan hälla upp två glas och gå in till datorn igen.

I detta läget så hade jag 104% aggro kvar på bossen och polaren hade healat mig två gånger.

Kan säga att vi är smått besvikna.

Varsågoda att rösta ner mitt inlägg då det inte är av "OMG SPELET ÄR BÄST" natur..

Nej, men kör Challenge Modes.

raegwynn har solat en challenge mode.. challenge mode är fail

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Allexz:

De kanske borde "patcha" svårighetsgraden?

Jag och polaren köpte MOP för 2 dagar sen... och efter ~5 timmar så började vi köra dungeons... jag tanka.. han healar....

Under en bossfight så hade jag så tråkigt att jag gick ut i köket och gjorde en bringare med isvatten, för att sedan gå på toaletten, för att sedan hälla upp två glas och gå in till datorn igen.

I detta läget så hade jag 104% aggro kvar på bossen och polaren hade healat mig två gånger.

Kan säga att vi är smått besvikna.

Varsågoda att rösta ner mitt inlägg då det inte är av "OMG SPELET ÄR BÄST" natur..

Nej, men kör Challenge Modes.

raegwynn har solat en challenge mode.. challenge mode är fail

Jasså, då kan du länka till det då

Medlem

''..testing their solo PvE mettle against some of the toughest creatures found in World of Warcraft.''

Gött för DKs...

Medlem

JAG själv la av med Wow 2007 så jag har varit "drogfri" sen dess :). Jag kommer inte sätta min fot i WoW igen men jag är glad för er som fortfarande spelar och är nöjda med nya expansionen :). Tummen upp på er ;D!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

MoP är den bästa expansion hittils.

Och detta vet du efter TVÅ VECKOR av att expansionen funnits ute? Får väl se hur Blizzard sköter sig närmaste halvåret. Spelet kommer inte överleva, om dom kör med 10+ månader mellan patchar, som det blev mellan sista Cata patchen, och MoP patchen. Eller dom 12+ månader mellan sista WotLK patchen och Cata.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Zakkkke:

Jasså, då kan du länka till det då

http://www.youtube.com/watch?v=yooucaQhg-U&feature=g-u-u

Mione tydligen, men skit samma vem det var, Challenge mode är inte riktigt så svåra som de borde vara helt enkelt, vi var lovade att detta skulle vara svårt, om EN person kan klara en hel instance utom sista bossen så har ju Blizzard failat totalt

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zakkkke:

Jasså, då kan du länka till det då

http://www.youtube.com/watch?v=yooucaQhg-U&feature=g-u-u

Mione tydligen, men skit samma vem det var, Challenge mode är inte riktigt så svåra som de borde vara helt enkelt, vi var lovade att detta skulle vara svårt, om EN person kan klara en hel instance utom sista bossen så har ju Blizzard failat totalt

Ok, fair enough, det går att göra det solo. Men en del av grejjen med challenge modes är väl att göra det snabbt? Det tog honom 5 timmar, imponerande att han gjorde det, men ....

Medlem
Skrivet av Zakkkke:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zakkkke:

Jasså, då kan du länka till det då

http://www.youtube.com/watch?v=yooucaQhg-U&feature=g-...

Mione tydligen, men skit samma vem det var, Challenge mode är inte riktigt så svåra som de borde vara helt enkelt, vi var lovade att detta skulle vara svårt, om EN person kan klara en hel instance utom sista bossen så har ju Blizzard failat totalt

Ok, fair enough, det går att göra det solo. Men en del av grejjen med challenge modes är väl att göra det snabbt? Det tog honom 5 timmar, imponerande att han gjorde det, men ....

Precis. Det är tiden som är grejen. Det kommer alltid finnas de som soloar kontent, men challenge modes har ju 3 medaljer man kan få, Guld, silver och brons. Dessa ger även andra rewards beroende på hur snabbt man klarar av dem. Att klara dem på 5 timmar ger väl ingenting? Förutom bragging rights.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zakkkke:

Jasså, då kan du länka till det då

http://www.youtube.com/watch?v=yooucaQhg-U&feature=g-u-u

Mione tydligen, men skit samma vem det var, Challenge mode är inte riktigt så svåra som de borde vara helt enkelt, vi var lovade att detta skulle vara svårt, om EN person kan klara en hel instance utom sista bossen så har ju Blizzard failat totalt

Han gör inte hela då han inte klarar sista bossen, han får inte ens Bronz.. Så det är mera fail på att du tycker det är något som är värt?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Mordeus:
Skrivet av Zakkkke:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zakkkke:

Jasså, då kan du länka till det då

http://www.youtube.com/watch?v=yooucaQhg-U&featur...

Mione tydligen, men skit samma vem det var, Challenge mode är inte riktigt så svåra som de borde vara helt enkelt, vi var lovade att detta skulle vara svårt, om EN person kan klara en hel instance utom sista bossen så har ju Blizzard failat totalt

Ok, fair enough, det går att göra det solo. Men en del av grejjen med challenge modes är väl att göra det snabbt? Det tog honom 5 timmar, imponerande att han gjorde det, men ....

Precis. Det är tiden som är grejen. Det kommer alltid finnas de som soloar kontent, men challenge modes har ju 3 medaljer man kan få, Guld, silver och brons. Dessa ger även andra rewards beroende på hur snabbt man klarar av dem. Att klara dem på 5 timmar ger väl ingenting? Förutom bragging rights.

Exakt. Det är ju t.ex. bara 14 i världen som lyckats ta Siege of Niuzao Temple med gold. Med tankte på att det bara krävs 5 personer och det inte går att out-gera så är det mäktigt imponerande. Sedan så kommer folk fortsätta kämpa om världs rekordet i många månader framöver.
http://www.wowprogress.com/challenge?class=siege-of-niuzao-te...

Medlem

Ni måste dock tänka på att man teoretiskt sätt kan skippa en healer och ta in en extra dps så länge dpsen inte tar onödig skada på vissa bossar och mobs.. vilket gör det hela betydligt lättare.

grejen med challenge mode är som ni säger tid.. men blizzard hävdade att det skulle vara svårt och du kommer behöva cc, bra tank dps healer.. vilket inte verkar helt sant eller hur?

står i instruktionerna att det är möjligt att ta ner alla bossar, längre in i expansionen när han vet sin klass ännu bättre kanske han kan ta det på betydligt mindre än 5h.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ni måste dock tänka på att man teoretiskt sätt kan skippa en healer och ta in en extra dps så länge dpsen inte tar onödig skada på vissa bossar och mobs.. vilket gör det hela betydligt lättare.

grejen med challenge mode är som ni säger tid.. men blizzard hävdade att det skulle vara svårt och du kommer behöva cc, bra tank dps healer.. vilket inte verkar helt sant eller hur?

står i instruktionerna att det är möjligt att ta ner alla bossar, längre in i expansionen när han vet sin klass ännu bättre kanske han kan ta det på betydligt mindre än 5h.

Yes, närmare 4h 30 minuter! Ska bli spännande att se.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ni måste dock tänka på att man teoretiskt sätt kan skippa en healer och ta in en extra dps så länge dpsen inte tar onödig skada på vissa bossar och mobs.. vilket gör det hela betydligt lättare.

grejen med challenge mode är som ni säger tid.. men blizzard hävdade att det skulle vara svårt och du kommer behöva cc, bra tank dps healer.. vilket inte verkar helt sant eller hur?

står i instruktionerna att det är möjligt att ta ner alla bossar, längre in i expansionen när han vet sin klass ännu bättre kanske han kan ta det på betydligt mindre än 5h.

Och du har inte funderat på att det kanske är DeathKnights som bara är onödigt överbra just nu? Ta bort deras heal och han skulle inte ens komma förbi första gubbarna själv.. Deathknights är en one man show just nu.. Dom kan sola det mesta utan att ens behöva vara bra

Medlem

Det tog 5 timmar för han att köra solo igenom instancen.
Så jag förstår inte vad som är så märkvärdigt?
Han spelar en klass med trasiga abilities som stackar för bra.
Death-Knights heals är för starka och det gör dem näst intill odödlig

Death-Knights kommer att bli nerfade framöver när blizzard kommit på något nytt sätt att bygga om skitklassen

Jag skulle vilja se att deras heal blir helt värdelös..
Ge dom en vek sköld och gör deras heals töntigt dåliga

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag har riktigt roligt i MoP, känns som gammla goda WoW är tillbaka

jag har inte lirat wow sedan bc släpptes, jag lägger en lön på att jag har roligare

Medlem

Fniss. Alla classes har en heal idag. Även i deras DPS spec, ni kanske skulle ta en extra titt i talent/class window. (:

Jag antar att de som klagar inte riktigt vet hur man spelar sin class.

Medlem
Skrivet av Allexz:

De kanske borde "patcha" svårighetsgraden?

Jag och polaren köpte MOP för 2 dagar sen... och efter ~5 timmar så började vi köra dungeons... jag tanka.. han healar....

Under en bossfight så hade jag så tråkigt att jag gick ut i köket och gjorde en bringare med isvatten, för att sedan gå på toaletten, för att sedan hälla upp två glas och gå in till datorn igen.

I detta läget så hade jag 104% aggro kvar på bossen och polaren hade healat mig två gånger.

Kan säga att vi är smått besvikna.

Varsågoda att rösta ner mitt inlägg då det inte är av "OMG SPELET ÄR BÄST" natur..

Måste vara nåt sorts världsrekord i dålig bossdps....

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Fniss. Alla classes har en heal idag. Även i deras DPS spec, ni kanske skulle ta en extra titt i talent/class window. (:

Jag antar att de som klagar inte riktigt vet hur man spelar sin class.

Visa mig en Warrior som kör igenom en challenge själv
Du kan inte jämföra en Death-Knight med en Warrior i hur bra dom kan överleva..
Death-knight är typ - Heal,Heal,Heal,Heal,Heal,Heal.. weeeee
Paladin är Heal,Heal,Heal,Heal,Heal, Bubbla, Heal, Heal,Heal,Heal, HEEEEEEAL
Warrior är Heal..... Cooooooldown....... Död

Medlem

Wow rage yey!

Medlem
Skrivet av degenvf:
Skrivet av Struggle:

Jag har riktigt roligt i MoP, känns som gammla goda WoW är tillbaka

jag har inte lirat wow sedan bc släpptes, jag lägger en lön på att jag har roligare

Alla har vi olika smaker och intressen, så jag tvivlar inte på att du finner något i livet som du tycker är roligt. Vem som har roligast är dock en tolkningsfråga.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar