Läkaränkling, bara att vänja sig?

Flakmonkey
Läkaränkling, bara att vänja sig?

Ikväll har jag fått en iblick i min framtid, min framtid som läkaränkling. Hade ställt in mig på en lugn och mysig kväll med tjejen men det byttes i ett naffs ut mot en kväll i all min ensamhet då hon hoppade in för att jobba några timmar på akuten. Kvällen kommer visserligen fortfarande bli lugn, kanske blir lite gaming, men inte riktigt den kvällen jag förväntade mig. Kommer ju också påverka morgondagen då hon måste få sova ut efter nattpasset. Får trösta mig med vetskapen om att det blir ett bra och välbehövligt tillskott i hennes plånbok. Det ju blir ett rejält påslag på lönen vid såna här blixtinkallningar.

Var inte första gången det här och kommer definitivt inte vara den sista. Det är bara något jag kommer få vänja mig vid helt enkelt. Nu är hon ju inte ens klar med utbildningen heller, så undrar hur det kommer bli längre fram? Självklart är det ett mcket litet pris att betala jämfört med mycket annat, men kan tänka mig att det kan komma att orsaka situationer som inte är alltför trevliga.

#blogg

Medlem
Läkaränkling, bara att vänja sig?

Du får glädja dig åt att vi har tur som har världens bästa hobby för såna tillfällen (=gaming!).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Jag har haft en flickvän som var läkare, det enda jag vill säga till dig är att springa!

Nej då, så farligt är det inte, men jobbet har alltid företräde framför det privata.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur det är beror helt på vad man väljer att bli för typ av läkare och vad för klinik man arbetar på.

Du får pusha för att hon ska bli hud- eller ögonläkare. Eller neurokirurg om du vill ha många spelkvällar...

/dr zAjben

Flakmonkey

Hon ska bli akutläkare, annars blir det för trist uppenbarligen. På danderyds sjukhus verkar det bli också. Där hon jobbar nu iaf som underläkare. Det är junockså fascinerande. Att man får jobba som läkare trots att man inte är klar. För det verkar ju inte vara så stor skillnad på det som en underläkare får göra kontra en "riktig".

Medlem

Då blir vi nog kollegor i framtiden.. Jobbar också på en akutmottagning i Stockholm, dock inte DS.

Man är ju riktig läkare med riktiga befogenheter trots att man är underläkare, men man har ju en handledare som är ytterst ansvarig. Och så får man ju slava mer och får sämre betalt så klart.

Stor respekt för hennes yrkesval! Kunde själv inte ens få tanken på yrket, gillar inte nålar! Alls, ger mig krupp!

Kan du inte för nöjes skull ställa dig på balkongen och sjunga hela låten "Doctor doctor". Please


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar