Modern Warfare 2-bana borttagen

Robot
Modern Warfare 2-bana borttagen

Den populära banan Favela försvann i helgen efter Activision uppmärksammats på att den skymfade religiösa värderingar.

#activision, #call-of-duty-modern-warfare-2


Skägg.
10 Chambers
Modern Warfare 2-bana borttagen

Vi tänker inte tolerera några angrepp på religion i kommentarerna, vill ni diskutera saken gör det sakligt.


signatur
Medlem

Borde gå fort att fixa <:)..fast åandra sidan så fattar man ju inte ens varför det ligger där från början om dom nu bara ska vika sig då nån påpekar det :S

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänker inte tolerera några angrepp på religion i kommentarerna, vill ni diskutera saken gör det sakligt.

varför då? det är ju löjligt! att ni i media viker er för folk som tro på tomtar och troll...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Säga vad man vill om censur men man kan ju fråga sig lite om varför det fanns där från början.
Någon måste ju faktiskt ha lagt in det medvetet.
Enligt kotaku-artikeln översätts det till "Allah is beautiful and He loves beauty" och om någon tar sig tiden att lägga in det bör de väl känna till huruvida det ska finnas på muggen eller ej.

Medlem

Fjantigt och fegt


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Hänsyn från ett storföretag? Undrens tid är inte förbi.

Medlem

Därför man ska tillbe The flying spaghetti monster och bli Pastafarian. Men blir säkert bråk ändå om vem som tror på den godaste pastan

http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi tänker inte tolerera några angrepp på religion i kommentarerna, vill ni diskutera saken gör det sakligt.

varför då? det är ju löjligt! att ni i media viker er för folk som tro på tomtar och troll...

För att sådana diskussioner alltid spårar. Istället för att rensa tråden i efterhand är vi pro-aktiva. Förstår inte hur "vi i media viker [oss]" på grund av det.


signatur
Medlem

Det jag tycker är mest konstigt är att massslakt av civila på en flygplats är ok men texter från koranen på badrummet är ok. Inget mot religionen tycker mer att det är spännande att se vad Activision tycker är värt att göra om.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av flyawaynille:

Det jag tycker är mest konstigt är att massslakt av civila på en flygplats är ok men texter från koranen på badrummet är ok. Inget mot religionen tycker mer att det är spännande att se vad Activision tycker är värt att göra om.

Det är en intressant aspekt. Överlag tycker jag personligen att jakten att skapa allt realistiska spelupplevelser nästan börjar gå för långt. Jag hade väldigt svårt för nämnda flygplatsbana och nya Medal of Honor med sina verklighetsbaserade konflikter börjar också krypa under skinnet på mig.


signatur
Medlem

Gör uttalanden om kulturell respekt - Gör spel som går ut på att skjuta alla som inte följer den västerländska standarden.

Activision.


signatur

Xd

Medlem

Är det inte bara att de redigerar banan och tar bort tavlan/tavlorna?

Medlem

tycker folk borde vara beredd på saker å ting när de köper ett spel.. hade två bögar haft sex med varandra på en bild så hade folk skjutit ett skott å fortsatt.sånt fjant att folk tar illa upp för allt.. står ingenstans i koranen att mohammed inte ville bli avbildad ens en gång :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bond12:

Är det inte bara att de redigerar banan och tar bort tavlan/tavlorna?

Det är också planen, men det görs inte i en handvändning, därför togs den bort först.


signatur
Medlem
Skrivet av Ztreek:

tycker folk borde vara beredd på saker å ting när de köper ett spel.. hade två bögar haft sex med varandra på en bild så hade folk skjutit ett skott å fortsatt.sånt fjant att folk tar illa upp för allt.. står ingenstans i koranen att mohammed inte ville bli avbildad ens en gång :/

Och det tror du seriöst? På nått sätt hade fox news fått reda på det och gjort nån vädelös ensidig debatt om det, sen hade PTA blivit skogstokiga. Ja i USA iaf, här hade väl inte folk höjt ett ögonbryn ens

Avbildningar av mohammed är ett påhitt på "senare" tid. Skulle inte förvåna mig om det var nån slags religiös ledare som inte gillade att folk kollade på bilder av mohammed istället för honom eller nåt liknande trams. Det finns ju dessutom avbildningar av deras profet gjorda av muslimer, med eller utan ansikte. Ja, eller så var det väl en eller annan förgrening av islam som fick för sig att gud eller mohammed dök upp i frukostgröten och sa åt dem att de inte fick avbilda honom..

vem vet

Medlem

Hur fan underligt kodat är Mw2 om de inte ens kan byta ut EN textur på EN bana? För en textur är just vad det måste vara, och om det inte är det är det ju bara korkat... My head is full of fuck.

EDIT: Jo, jag vet att detta är deras plan... men seriöst? Hur lång tid kan det ta?

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det jag tycker är mest konstigt är att massslakt av civila på en flygplats är ok men texter från koranen på badrummet är ok. Inget mot religionen tycker mer att det är spännande att se vad Activision tycker är värt att göra om.

Har säkerligen med muhammed filmen att göra, om en sådan b-heminspelad rulle kan skapa så mycket oro i världen så vill de säkert vara proaktiva. Så att inte det upprepas.

EDIT: Alltså menat att vissa grejer kan skapa mer rabalder än andra i andra delar av världen. Som vi i väst inte tycker är lika farligt.

Medlem

Är väl förstårligt, de är väl rädda att deras anställda och dess familjer ska komma till skada. Problemet ligger inte hos Activision utan den andra parten, den som klagar.

Medlem
Medlem

Idiotiskt. Och långsamt, lol.

Medlem

Är det inte på tiden att mänskligheten lägger ner det här med religion nu?

Medlem

Jag ställer mig bakom att kritisera religioner och aldrig backa för att någon kan känna sig kränkt, men det skall göras på rätt plats och i rätt forum. Det här var bara ett misstag från utvecklarnas sida.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Någon som tror att detta har med respekt för religion att göra, eller har det med rädsla att göra?

Dom är livrädda för att en pöbel ska storma deras kontor och elda upp allt som finns, och gärna döda några oskyldiga på vägen. Vilket är inte är helt långsökt, tråkigt nog.

Visst ska man inte dissa någon pga deras religion (eller ska man det?) Hade jag hävdat att asagudarna är verkliga och att eventuella quotes ska tas bort från valfri karta, hade dom lyssnat på mig då, av respekt för min religion?

Nåde Activision om dom kör något julspektakel om två månader och hånar MIN gud och MIN religion.

Människor och religion kombinerat är en jävla pest, enklare att inse att vi är ensamma och egentligen bara drivs av pengar och makt. Acceptans kallas det.

Medlem

Fuck this! Varför ska dom där jäv***na få sin sak att gå igenom alltid. Fuck those people... Om det nu ändå bara var EN grej de hängde upp sig på, ta bort den skiten då, ingen vill se en gammal skit ändå!

Medlem

Saken är ju den att visst kan man argumentera sig hes om att "man måste få skriva vad man vill, rita vad man vill etc". Men religion är typ som att se någon med ett blåmärke, visst fan måste man peta på det för att se ifall den andre får ont (och ifall den inte får det, peta igen, HÅRDARE).

Om man nu vet att nämnda blåmärke gör ont, varför peta på det?När började religion och spel sammanblandas på detta sätt? Den texturen måste ju vara ditsatt av någon so spenderat tid på att göra den och det slog honom aldrig in att det kanske blir bråk? Come on...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Fz, varför plockar ni bort inlägg? Vi har något som heter yttrandefrihet

ELF
Medlem

Detta fick mig att tänka på en sak...

Jag har inte sett någon artikel där det skrivs om att folk klagar över hur Assassins Creed tolkar kristendomen. Där beblandas ju kristendom och utomjordingar. Hur fel är inte det för dem som är extremkristna?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Fz's forum, det är fz som bestämmer och fz som sätter reglerna.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Saken är ju den att visst kan man argumentera sig hes om att "man måste få skriva vad man vill, rita vad man vill etc". Men religion är typ som att se någon med ett blåmärke, visst fan måste man peta på det för att se ifall den andre får ont (och ifall den inte får det, peta igen, HÅRDARE).

Om man nu vet att nämnda blåmärke gör ont, varför peta på det?När började religion och spel sammanblandas på detta sätt? Den texturen måste ju vara ditsatt av någon so spenderat tid på att göra den och det slog honom aldrig in att det kanske blir bråk? Come on...

Jag tycker inte att det är särskilt rimligt att man ska räkna med bråk för att det står "Allah är vacker" i ett badrum.


signatur

Burn in the light.

Skriv svar