Appendix - Dishonored

Skägg.
10 Chambers
Appendix - Dishonored

Efter att jag skrev recension av Dishonored har det funnits saker jag tänkt på i efterhand, saker som inte fick plats i texten men som var och är viktiga aspekter för mig. Som till exenpel det bultande steampunk-hjärta du håller i din hand och som hjälper dig att hitta runor och benamuletter. Det har en sekundär funktion, att läsa människors tankar, och mörkret i dessa små bekännelser lyfter (eller kanske snarare sänker) stämningen något otroligt. Du får höra desperata tankar från pestens ännu levande offer, om vakter som skyllt sina egna brott på kollegor som därmed blivit av med huvudet - att spara hans liv efter en sånt avslöjade blev inte så aktuellt.

Det finns också mängder med böcker och brev att läsa, litteratur som ger dig mer av Dunwalls historia och dess innevånare. Som en ångestfylld dagbok från en mamma vars familj blir drabbade av pesten, en efter en. Den låg i ett annars betydelselöst rum som du enkelt skulle kunna missat om du valt en annan väg, på en madrass med fyra insvepna kroppar.

Hur du än spelar Dishonored, som en ren shooter eller ett smygande rollspel light, så rekommenderar jag dig att ta dig tid att supa in allt detta. Ta en paus på en takås och fläk upp folks funderingar, läs det mesta du kommer över. Det är värt det.

#blogg


signatur
Medlem
Appendix - Dishonored

Låter lovande. Jag har tidigare vigt denna vecka åt Xcom, men efter att ha läst diverse recensioner om Dishonored känns det plötsligt svårare att välja!

Skägg.
10 Chambers

Stressa inte, tror att båda dessa spel behöver ordentligt med tid.


signatur

Jag tänker försöka mig på att smyga igenom hela spelet, att undvika onödigt dödande. Känner att detta spel kommer ge mig utmaningen jag länge letat efter. Och att likt en Steampunk- Batman (Steampunk-man!) sitta och hålle en surmulen ton på stadens takåsar lockar verkligen. "I am vengeance, i am the dark knight, the cure to a plauge." Måste bara vänta innan jag kan köpa spelet, now is not the time!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Testpilot

Med tanke på att jag satt o tjuvläste notes i både Bioshock och Deus Ex för att på det viset få känn på miljöerna känns ju Dishonored som nästa steg .

Dishonored kommer att avnjutas först av spelen .
(Sitter redo med XCOM efteråt)

Kommer att köra min variant av smyg-ickedödlig-rensa-leveln på alla vakter&utforska allt jag orkar innan jag går vidare variant

Skrivet av Harakiri:

Med tanke på att jag satt o tjuvläste notes i både Bioshock och Deus Ex för att på det viset få känn på miljöerna känns ju Dishonored som nästa steg .

Dishonored kommer att avnjutas först av spelen .
(Sitter redo med XCOM efteråt)

Kommer att köra min variant av smyg-ickedödlig-rensa-leveln på alla vakter&utforska allt jag orkar innan jag går vidare variant

Det är en bra variant


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Min variant brukar vara att smyga, misslyckas kapitalt och sedan få skjuta mig ur situationen. Här blev det tvärtom.


signatur

Ett spel att spela flera gånger låter det som. Underbart. Retrohjärtat bultar lite extra då man minns hur det brukade vara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Som Human Revolution. Fast bra, och ångpunkigt!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som Human Revolution. Fast bra, och ångpunkigt!

Lär vara sjukt bra, då jag verkligen älskade Human Revolution.
Dagens problem, för många bra spel att lira och för lite tid.

Medlem

Jag har lirat det lite olovligt, men har dessutom köpt det. Hjärtat var ett sjukt plus. Hennes röst och sakerna hon säger om olika personer höjde stämning väldigt mycket för mig.

Älskade att teleportera omkring för att undvika saker, eller för att ta kål på någon.

1
Skriv svar