Medlem
Skrivet av Höglund:

Håller med föregående talare till hundra procent, det mest intressanta spelsläppet på länge! Det bästa (sämsta?) är att AC3 och Halo 4 ligger runt hörnet sen när man är färdig i Dunwall.

Oktober månad kommer att kapa plånboken på hälften.

Snarare att hela plånboken strimlas

Medlem

Hur stort är spelet? Funderar på om man ska köpa det fysiskt eller digitalt... :/

Medlem

Yesss!!! Visste att man kunde lita på Arkane Studios när det kommer till att göra intressanta spel!


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Ett givet köp för alla som älskar spel. I det här läget verkar det nästan vettigt att förboka spelet och få lite godsaker.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av s3ng:

Läste på annat håll att det är ett väldigt kort spel, 4 timmar typ.
Men det blir nog bra.

kotaku skrev att det tog honom runt 15 timmar o klara så 4 timmar känns nog rätt off


signatur

God is dead

Skrivet av Angust:
Skrivet av s3ng:

Läste på annat håll att det är ett väldigt kort spel, 4 timmar typ.
Men det blir nog bra.

kotaku skrev att det tog honom runt 15 timmar o klara så 4 timmar känns nog rätt off

Ja, det låter konstigt, men jag undrar, vad skulle det vara för mening att springa genom spelet och bara jäkta? Dishonored handlar ju om det motsatta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Äntligen en spirituell uppföljare till Dark Messiah of Might and Magic och Thief-spelen fast med dagens teknik, kan nog inte bli bättre än så, då jag brukar köra genom Dark Messiah en gång om året bara för att inget annat har vart i närheten.

KoP
Medlem

Jahapp. Då blir det till att öppna plånkan på fredag.

Har varit lite tveksam in i det sista till detta spel. Men recensionen blåste bort den lilla tviveln som fanns.

Medlem
  1. text

Har det redan släppts? När missade jag det?!

*Edit* Nvm jag såg precis, på fredag ^^

Medlem
Medlem

Nice!!! Blir köp i helgen... Men goty för min del blir nog XCOM!

Medlem

Lite väl mycket pengar för ett "kort" SP spel. Skulle vilja se ett - pga det. Multiplayer del i samma form av "The Ship" hade varit underbar.
5/5 låter ändå helt okej med tanke på att ni gav ett spel som Guild Wars 2 5/5 (varade i någon vecka)


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Du hade mig redan på "... bara fokuserar på den enskilda upplevelsen och inte lockar folk till onlinespel" och sedan blev det bara bättre och bättre.

Medlem

Spelet ser onekligen intressant ut, men att ha en blink i ett stealth-spel är jag ytterst tveksam till. Tittade på någon film och det är ju bara att blinka förbi alla fiender. Hoppas att bandesignen är nog bra för att man ska kunna skippa blink utan att bli helt gimpad

Medlem
Skrivet av McNord:

Hur stort är spelet? Funderar på om man ska köpa det fysiskt eller digitalt... :/

Pre-downloadar det nu från steam och det ligger runt 5.5GB!

Medlem
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av McNord:

Hur stort är spelet? Funderar på om man ska köpa det fysiskt eller digitalt... :/

Pre-downloadar det nu från steam och det ligger runt 5.5GB!

Jäklar då är det inte så stort, köper det nog digitalt ändå. Mitt nät begränsas till en löjligt låg hastighet efter 50gb per månad och vill gärna kunna utnyttja dem till så mycket som möjligt, haha

Medlem
Skrivet av phi:

Känns som ett lite friare steampunk-ish Deus Ex: Human Revolution, vilket var ett spel som jag gärna ville gilla men som tyvärr mest kändes "meh". Börjar bli så less på den här typen av spel.

Men det blir väl testa Dishonored när det finns på rea.

Finns inte direkt många spel som är av den här typen. Flesta är helt klart enklare..

Medlem

Ögongodis?

Möjligtvis till PC, INTE till 360 eller PS3

Glöm inte att det är Bethesda Softworks som har proddat detta, samma företag som *Host* skapade skyrim och rovfknollade alla konsollägare.

Dishonored får max en 3a, det är ok, men inte mer, originell story, på tok för våldsamt, skall definitivt ha en 18årsgräns, men som vanligt finns det bättre spel i den här genren, dock har dem några år på nacken.

3a inte mer!


signatur

Denon / Pioneer

phi
Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Glöm inte att det är Bethesda Softworks som har proddat detta, samma företag som *Host* skapade skyrim och rovfknollade alla konsollägare

Du vet skillnaden på utvecklare och utgivare va?

Medlem

Det blir ett köp. Ska man lira med kontroll eller tangentbord+mus tro?

Moderator | Testpilot

En fråga, om jag "söver" en fiende och slänger denna ivattnet räknas det som att fienden "Dör" då? Låter väl ganska logiskt... Men det var 3 st som visade sig som "döda" i slutet av ett uppdrag och jag gjorde inget annat än just råkade slänga 3 st i vattnet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mhorix:
Skrivet av Natrium:

efter att ha sett TB's WTF så skulle jag värkligen inte ge detta spel 5av5 , 3av5 låter mer rimligt jag skulle vilja kalla spelet inget speciellt men helt ok om du vill ha något nytt.

Fast han tyckte det var tillräckligt bra för Game of the Year

Ja du det skulle jag personligen inte vilja kalla det men, jag tror det är ett game of the year för viss åldersgrupp ialla fall, dock inte för mig.

Medlem

Verkar vara mega-super-ultra-elektra-extremt naaajzz!

Owe
Medlem

5 av 5... Herre jösses! Lägg av!
Lågpolygon modeller, sämsta o lägst upplösta texturerna sedan början på 2000. Animationer från samma tidsepok.
Kommunisering med npc's är hur kass som helst och får mej inte att bry mej ett dyft om dem och deras öden.

Storymässigt vet jag inte än då jag bara spelat ett par timmar, men det här får mej inte direkt att vilja fortsätta.

Medlem

Hur bra spel som helst, ger otroligt många timmar om man gör alla "side quests". KÖP DET!

Medlem

Potentiellt GOTY för mig asså. Lagom balans mellan open world och bra berrättande. Kör non-lethal och det är enormt tillfredsställande att lösa pusslena utan att döda någon.

Medlem

90-talet ringde, dom vill ha tillbaka sitt spel!
tråkigt att spela, ful grafik. 1/5
stenad recensent? ^^

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Låter lovande men hur är PC-versionen rent tekniskt? Känns någon konsolskada av?

Nepp. Fast på grund av achievements har en command console skippats...

Finns nästan inga laddningstider på PC! Att ladda en save tar 0,5-1 sekund på min HDD(inte SSD).

Medlem

Det tråkiga är att man på pc märker av konsoll-dumheten tex "press anny key to.." och stela knappsystem. Grafiken är inte snygg. Bishock1 känns snäppet snygare tex. Man får lite för myxket hålla-i-handen hjälp imo. Men själva spelandet är roligt! Så visst det är ett bra spwl men visst finns det minus.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bästa spelet på många år, nästan så jag är beredd att säga att det är det mest intressanta spelet sedan hl1. Det som talar emot en sådan jämförelse är längden då dishonored spelas igenom bra mycket fortare. Fram för fler innovativa spel som detta, kanske inte i gameplay, även om det var länge sedan jag hade så roligt där också, smyga har sällan givit samma tillfredsställelse. Design; märks att det är ett gäng med nya (och riktigt bra återanvända) tankar som har samsats. Resultatet är riktigt, riktigt bra. Allt annat än GOTY skule överraska.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skriv svar