Inget butikssläpp för DayZ

Robot
Inget butikssläpp för DayZ

Mannen bakom den populära Arma 2-modden tror inte att spelet, eller den fristående fortsättningen, kommer att hamna i spelbutiker.

#arma-2, #dayz


Medlem
Inget butikssläpp för DayZ

The war z blir nog bättre ändå

Medlem

Så stort som DayZ är så är väl det enda som intresserar dom att få det till butik då modden är fruktansvärt populär (syftar på att de som spelar modden och gillar dayz mycket kommer troligen köpa det, vilket betyder att de inte behöver lägga pengar på marknadsföring utan snarare distrubution i butiker). Känns lite så att dom får "skämt" förslag just för att det är en mod, men utvecklarna vet som tur sitt värde

Inaktiv

Fast, jag skulle inte ha något emot att ha en box i hyllan. Digitala kopior på steam kan tex försvinna om de bestämmer sig för att stänga av en.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Han har nog rätt. Även om jag uppskattar att ha en fysisk kopia som jag kan hålla i och ha i bokhyllan så har traditionella spelbutiker inte hängt med i utvecklingen alls. Höga priser och dåligt utbud är de huvudsakliga faktorerna, men faktumet att tjänster som Steam erbjuder så mycket mer än bara försäljning väger också in. Köper jag fysiska kopior väljer jag Webhallen eller Spelbutiken.

Jag har inte köpt spel i en traditionell spelbutik på 10 år. Jag tänker verkligen inte börja nu.


signatur

Imperator

Medlem

Nåja, jag kan nog överleva att köpa det online när det släpps. Men snälla, låt det inte bli låst till Steam nu bara... Inte nog med att man låser sitt spel till en ända inloggning, utan även så har dom en fullkommligt idiotisk idé om att 1$ = 1€...

Medlem

Tur ja betalar i kr å inte € då


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tur ja betalar i kr å inte € då

Dagens idiot?

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tur ja betalar i kr å inte € då

Så du menar att du kan betala i kronor på tex steam då?

Medlem
Skrivet av dafuq:

The war z blir nog bättre ändå

Vad jag hört så verkar War Z vara en annan version av War Inc. Samma motor med lite zombies inslängt för att göra det till ett Zombiesurvival spel. Jag hade tänkt förhandsboka spelet ända tills jag märkte detta.

Tyvärr tror jag de försöker rida på vågen som startades av Day Z

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

låt det inte bli låst till Steam nu bara...

Nu kanske jag blandar ihop detta zombie spel med någon av de andra 2-300 stycken som är på väg, men skulle inte DayZ (den fristående) vara DRM fri?
Ergo, inte bundet till DRM som steam eller origin.
Man kan iaf hoppas på det. Amazon säljer/sålde DRM fri version av ARMA2: CO (nu är den "not available").
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=280943...

Medlem

Det var ju lite tråkiga nyheter, men med lite tur så har han fel. Och jag tolkar det som om han vill att det ska dyka upp i butik i alla fall så.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Nåja, jag kan nog överleva att köpa det online när det släpps. Men snälla, låt det inte bli låst till Steam nu bara... Inte nog med att man låser sitt spel till en ända inloggning, utan även så har dom en fullkommligt idiotisk idé om att 1$ = 1€...

Förstår inte allt folk klagar så hemskt. Verkar som majoriteten inte vet hur ekonomin fungerar i världen. I USA så är alla priser listade Exkl. Moms då varje delstat har sin egna momssats. Vilket gör att priserna mot EU blir mer normala.

Visst alla gånger kanske det inte blir samma pris, ibland är dock EU t.o.m. billigare. De som oftast blir shaftade är GB med sina Pund. De får generellt sett alltid betala mest av alla på steam.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Threeforce:
Skrivet av dafuq:

The war z blir nog bättre ändå

Vad jag hört så verkar War Z vara en annan version av War Inc. Samma motor med lite zombies inslängt för att göra det till ett Zombiesurvival spel. Jag hade tänkt förhandsboka spelet ända tills jag märkte detta.

Tyvärr tror jag de försöker rida på vågen som startades av Day Z

Nej, det har en ny värld och en modifierad version av motorn, nya vapen, ny mekanik och MMO-skala(AKA tusentals spelare per server). Att hävda att det är en version av War Inc. är som att hävda att MoH: Warfighter och BF3 är versioner av BF:BC2 för att alla använder versioner av Frostbite, eller för all del att DayZ Standalone kommer vara en version av ArmA 2/Take on Helicopters.
Spelet gick även in i utveckling flera år innan DayZ, eftersom fans velat ha spel av den här typen i åratal(det är inte frågan om någon "våg" som startats av DayZ,) Detta gäller även The Dead Linger, som även det är ett mycket liknande spel. Det här är för övrigt ett helt annat och mer komplett spel är DayZ någonsin kommer bli(hur mycket bättre DayZ än blir)

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Atlas Redscale:

Nåja, jag kan nog överleva att köpa det online när det släpps. Men snälla, låt det inte bli låst till Steam nu bara... Inte nog med att man låser sitt spel till en ända inloggning, utan även så har dom en fullkommligt idiotisk idé om att 1$ = 1€...

Förstår inte allt folk klagar så hemskt. Verkar som majoriteten inte vet hur ekonomin fungerar i världen. I USA så är alla priser listade Exkl. Moms då varje delstat har sin egna momssats. Vilket gör att priserna mot EU blir mer normala.

Visst alla gånger kanske det inte blir samma pris, ibland är dock EU t.o.m. billigare. De som oftast blir shaftade är GB med sina Pund. De får generellt sett alltid betala mest av alla på steam.

Man kan inte begära att folk ska ha lite kunskap om sakerna dom klagar på nu för tiden.

Medlem

Någon mer än jag som ser Walking Dead referensen med bilden?

Medlem
Skrivet av spelaren123:

Någon mer än jag som ser Walking Dead referensen med bilden?

Ja, omkring varenda en av oss gjorde nog det, det var inte en speciellt subtil referens.

Medlem
Skrivet av dafuq:

The war z blir nog bättre ändå

finns väl ingen andledning att tummar ner honom?

Medlem

Kan man få länk till bilden? Hade varit grymt om FZ gjorde att man kunde ladda ner bilder...

Medlem
Skrivet av mackemong:
Skrivet av dafuq:

The war z blir nog bättre ändå

finns väl ingen andledning att tummar ner honom?

Båda spelen kommer som tidigare sagt säkert vara bra.

Och på tal om WD, så misstänker jag att många kommer att få upp intresset för zombies igen precis nu när The War Z börjar bli available för förbeställning, eftersom season 3 av Walking Dead börjar 13 - 14 Oktober.

The War Z's alpha börjar den 15de Oktober.

/Spelaren123

Det gör inget, bara de släpper ett bra spel så kvittar det i vilken form det kommer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tur ja betalar i kr å inte € då


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Alltid bra med spelutvecklare som inte säljer sin själ till djävulen.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Hur ska jag då få det? Jag kan inte köpa spel på steam och sådant med mitt kort, till xboxen funkar det ju då köper jag ju ett kort med x antal MS points som jag sen skriver in en kod ifrån :/

Medlem
Skrivet av Floffe:

Fast, jag skulle inte ha något emot att ha en box i hyllan. Digitala kopior på steam kan tex försvinna om de bestämmer sig för att stänga av en.

Blir du avstängd blir din fysiska skiva också värdelös då din cd-key bannas.

Medlem

Sådär ja, leve rocket!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av rosski:
Skrivet av Floffe:

Fast, jag skulle inte ha något emot att ha en box i hyllan. Digitala kopior på steam kan tex försvinna om de bestämmer sig för att stänga av en.

Blir du avstängd blir din fysiska skiva också värdelös då din cd-key bannas.

Avstäng från steam. Inte bannad i spelet.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av spelaren123:

Någon mer än jag som ser Walking Dead referensen med bilden?

Ja, omkring varenda en av oss gjorde nog det, det var inte en speciellt subtil referens.

Ganska överanvänd bild, här är en till Mass Effect...

Medlem
Skrivet av helium9100:
Skrivet av IceMan:

Tur ja betalar i kr å inte € då

Så du menar att du kan betala i kronor på tex steam då?

självklart, jag har jobbat in svenska kronor på mitt konto, och svenska kornor är det som föres över.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar