3ds xl eller ps vita

Medlem
3ds xl eller ps vita

hej det här är cr7 123. jag vill gjärna köpa en 3ds xl, men jag är osäker om jag ska köpa en ps vita eller 3ds xl, så vad ska jag köpa, har ni några förslag

Medlem

jag skulle vara mycket tacksam om ni skulle kunna svara.

Mitt förslag är att du först funderar på vilka speltyper du brukar tycka om (eller som du tycker verkar vara intressanta). Sen jämför du de båda konsolernas spelbibliotek med varandra, för att se vilka spel du är mest sugen på. Sen köper du den konsolen med flest intressanta spel.

Bra tips från Sebastian. Utifrån det skulle jag själv välja en 3dsXL. Helst vill jag ha båda,, men kan inte rättfärdiga den utgiften.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Sebastian har helt rätt. Den konsoll med flest utav de spel du vill spela (eller kanske de som du vill spela mest) ska du satsa på. Jag har haft båda, gick från 3DS till PS Vita när den lanserades. Har fortfarande kvar spelen från 3DS:en dock, blir nog en 3DS XL i framtiden. Båda är bra maskiner, men jag får säga att spelutbudet inte alls är lika bra eller mäktigt på någon av dem jämfört med dess föregångare.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Beror väldigt mycket på vad för spel du är intresserad av, Vitan har ju mycket bättre stöd för shooters ( tack vare att den har 2 analoga spakar) medans Nintendo har sina klassiska plattformsspel.
Så kolla vilka spel du är intresserad av och köp därefter, båda är bra konsoller.

Medlem

Du ska köpa PS Vita, för det tycker jag är den bästa bärbara konsolen, och då tycker du också det....

Medlem

Ps vita gör inte många spel

Medlem

Jag var i afären. De som jobbar sa att att jag skulle köpa en 3ds xl

Medlem
Skrivet av Cr7 123:

Jag var i afären. De som jobbar sa att att jag skulle köpa en 3ds xl

Det finns ju mer "hopp" för 3DS än Vita tyvärr, Nintendo kan sina handhelds.

Medlem

Då köper jag 3ds xl för att de gör jätte många spel som jag gillar. Jag gillar Mario spel

Medlem

Att fråga andra kan förvisso vara bra, men i slutändan är det ju du som väljer.

Skrivet av Cr7 123:

Ps vita gör inte många spel

Tycker jag är lite fel, kommer faktiskt väldigt många bra spel till den som är värda att spela igenom.

Men i vilket fall, jag tror du kommer vara väldigt nöjd med ditt val av 3DS.

PS Vita:an är en fin maskin, men det är nog bättre med den andra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar