Spöa tränarna i Pokémon Black and Blue

Robot
Spöa tränarna i Pokémon Black and Blue

Amerikanska djurrättsorganisationen PETA driver med Pokémon-spelen i och med Black and Blue. De tänker sig att det inte är ok att låta de stackars djuren puckla på varandra, men det är okay att ge igen på tränarna.

#super-meat-boy, #team-meat, #pokemon-black-version-2


Medlem
Spöa tränarna i Pokémon Black and Blue

Snälla, länka istället för att skrämma skiten ur mig med ljud.

Medlem

snyggaste pokemon spelet nånsin


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Citat:

Vad tycker du om denna form av djurrättsaktivism?

Att de borde lägga energin på att hjälpa riktiga djur och försöka förstå skillnaden på verkligheten och datorspel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av GeeZ:

Snälla, länka istället för att skrämma skiten ur mig med ljud.

Ja, fixade till det. Jag ska se till att låna en DS med Pokemon någon dag och låta nåt fult litet djur smäcka till mig som straff.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

PETA e fan sjuka i huvudet.
De ville rädda djur, så de köpte ut massor av dem från stället där övergivna djur bor, och sen avlivade de mer än hälften för att de inte kunde ta hand om alla.

Sen stödjer de terrorister som "slåss" för djur"rättigheter"

Deras mål är att skilja hundar, katter, husdjur i allmänhet från deras ägare, det är inget jag själv kommer på, det är deras policy.

Medlem
Skrivet av Sheep:

PETA e fan sjuka i huvudet.
De ville rädda djur, så de köpte ut massor av dem från stället där övergivna djur bor, och sen avlivade de mer än hälften för att de inte kunde ta hand om alla.

Sen stödjer de terrorister som "slåss" för djur"rättigheter"

Deras mål är att skilja hundar, katter, husdjur i allmänhet från deras ägare, det är inget jag själv kommer på, det är deras policy.

Quote for truth.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Har det första säsongerna inspelade på band!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Sheep:

PETA e fan sjuka i huvudet.
De ville rädda djur, så de köpte ut massor av dem från stället där övergivna djur bor, och sen avlivade de mer än hälften för att de inte kunde ta hand om alla.

Sen stödjer de terrorister som "slåss" för djur"rättigheter"

Deras mål är att skilja hundar, katter, husdjur i allmänhet från deras ägare, det är inget jag själv kommer på, det är deras policy.

<youtube videon>

Quote for truth.

Det där är fan skrämmande. Folk som inte anser att våld är fel utan bara en taktik borde låsas in på obestämd tid.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sjukt obalanserat spel..

Medlem

- Goda nyheter PeTA-folk! Vi ska göra det här spelet där man är pokemon som spöar dem där tränarna för tränarna är bajskorvar för att dem låter RIKTIGA djur slåss mot varrandra.

- Men Pokemon är ju bara ett spel! Borde vi inte fokusera på att hjälpa djur på gatorna och stoppa djurtortyr och sådant istället?!

- Meh, det här är bättre sätt att lägga ner våran tid på... det får oss att verka... smartare på så vis... jepp.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Jag kan inte påstå att jag är på något sätt en del av PETA(vi alla vet nog varför), fast än jag älskar djur, men detta fick mig att skratta.

Fan vad griniga folk verkar bli bara för att man nämner PETA? Fokusera på nyhetsinnehållet istället... Visst, det är skillnad på verklighet och spelvärld, men vad fan. De kan nog skämta även dom. Detta enligt mig ser ut som ett skämt(med viss grund). Jag tror nog de är fullt medvetna om vad en pokémon är, och det är inte verklighet.

Det är ju inte liksom så att de stöder människovåld heller för den delen. Detta är helt enkelt en skämtsak!

Edit: "Do u liek mudkips?" "They can be very annoying at times..."

"A wild Snorlax has appeared!" "No seriously, we're moving on..." Hah.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag kan inte påstå att jag är på något sätt en del av PETA(vi alla vet nog varför), fast än jag älskar djur, men detta fick mig att skratta.

Fan vad griniga folk verkar bli bara för att man nämner PETA? Fokusera på nyhetsinnehållet istället... Visst, det är skillnad på verklighet och spelvärld, men vad fan. De kan nog skämta även dom. Detta enligt mig ser ut som ett skämt(med viss grund). Jag tror nog de är fullt medvetna om vad en pokémon är, och det är inte verklighet.

Det är ju inte liksom så att de stöder människovåld heller för den delen. Detta är helt enkelt en skämtsak!

Edit: "Do u liek mudkips?" "They can be very annoying at times..."

"A wild Snorlax has appeared!" "No seriously, we&#039;re moving on..." Hah.

Skulle dock säga att PETA är känt för sådana här saker..

Medlem

Tycker det är synd att PETA ger oss djurvänner ett dåligt namn. Deras aktivism är sällan produktiv och nyttig. Eller ens speciellt genomtänkt. Måste säga att jag föredrar svenska Djurrättsalliansen rätt ordentligt, då deras metoder at best är civil olydnad, men oftast handlar om att genom lagen upplysa om hur det ser ut på platser där barbarism tar plats (bortom tolkning av djurrättsfrågan, då dessa ställen oftast inte ens följer de regleringar vi har lagstiftade idag) via dålda kameror och dylikt.

Inaktiv

Vem orkar ens bry sig om peta? Det är en hög med clowner som blir sur för ej existerade tecknade djur för i helvete.

En sten är mer intressant

Inaktiv
Skrivet av Sheep:

PETA e fan sjuka i huvudet.
De ville rädda djur, så de köpte ut massor av dem från stället där övergivna djur bor, och sen avlivade de mer än hälften för att de inte kunde ta hand om alla.

Sen stödjer de terrorister som "slåss" för djur"rättigheter"

Deras mål är att skilja hundar, katter, husdjur i allmänhet från deras ägare, det är inget jag själv kommer på, det är deras policy.

haha jadu, dom kan ju försöka ta sig in hos mig och försöka ta katterna och råttorna jag och flickvännen äger. Tror jag anses vara farligare när jag står med en snöskyffel i handen vevandes mot dom än vad dom skulle vara.

Inaktiv

Jag tycker att det är intressant att de reagerar på just pokemon. Det finns hundratals spel där mäniskor attakerar försvarslösa djur med svärd, spikklubbor, magi och andra hemskheter bara för att få slantarna de bär på (i magen?).

Inaktiv

För övrigt: får PETA använda ett skyddat varumärke sådär?

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Citat:

Vad tycker du om denna form av djurrättsaktivism?

Att de borde lägga energin på att hjälpa riktiga djur och försöka förstå skillnaden på verkligheten och datorspel.

Om du faktiskt hade gått in på sidan och läst så hade du läst att de försöker göra en humoristiskt parallel för att lättare få ut sitt budskap till den stora massan...


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av mangethegamer:

Om du faktiskt hade gått in på sidan och läst så hade du läst att de försöker göra en humoristiskt parallel för att lättare få ut sitt budskap till den stora massan...

Jodå, jag såg eländet och spelade igenom hela spelet dessutom. Tycker ändå det drar ett löjets skimmer över dem när de först gör en elak-version av ett spel och likställer djurens/pokemons lidanade där med riktiga djur. Jag har svårt att ta dem seriöst då i alla fall, ett spel är ett spel.

Att göra saker som Super Tofu Boy och det här ser jag inte mycket budskap i. Det enda är väl att de får uppmärksamhet och det kan jag tänka mig att de tycker om.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av abflex:

Jag tycker att det är intressant att de reagerar på just pokemon. Det finns hundratals spel där mäniskor attakerar försvarslösa djur med svärd, spikklubbor, magi och andra hemskheter bara för att få slantarna de bär på (i magen?).

Good GOD!! Tänk om dem fick se hur vi torterar små fåglar genom att skjuta dem mot byggnader som ett par grisar har byggt. Truly, we are the monsters here!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Jag tycker spelet var lite småkul.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar