Battlefield: Bad Company blir tv-serie

Robot
Battlefield: Bad Company blir tv-serie

Fox tycker berättelsen om fyra inte fullt så plikttrogna soldater förtjänar en bredare publik än bara gamers.

#nyhetstips, #dice, #battlefield-bad-company-2, #battlefield-3, #battlefield-4


Medlem
Battlefield: Bad Company blir tv-serie

Hur ofta hör man att ett spel ska bli film/serie, medans det senare visar sig vara ren bullshit?


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tro.. Känns som det finns mycket bättre och mer intressantare spel att göra en tv-serie av... Amnesia till exempel, det skulle vara sjukt intressant!

Medlem

Håller tummarna för att Uwe Boll står för regin

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Hur ofta hör man att ett spel ska bli film/serie, medans det senare visar sig vara ren bullshit?

Jo du har rätt, men många gånger kanske så inser producenterna att det blir en stor fail och lägger ner skiten

Medlem

Tja, jag gillade ju BC1s SP kampanj för sin humor, så varför inte. Tror dock inte att det kommer realiseras, känns som ett relativt dött projekt.


signatur

Videomupp

Inaktiv

ppft, tvivlar det kommer bli bra. Så jävla bra är inte bad company att man vill se det på tv med, testat ettan och körde ut tvåan och båda är en jävla besvikelse.

Medlem

Hmmm... Eftersom att det inte längre utspelas då de är i armén, utan när de är i det civila känns det som att det kan bli vilken skitkomedi/såpa som helst :/

Men man ska väl inte dömma än. Svårt att inte spekulera dock.

Inaktiv
Skrivet av JOnnegrym:

Hmmm... Eftersom att det inte längre utspelas då de är i armén, utan när de är i det civila känns det som att det kan bli vilken skitkomedi/såpa som helst :/

Men man ska väl inte dömma än. Svårt att inte spekulera dock.

Det står att livet som civil inte blir så stillsamt med, läs allt och inte hälften.

Inaktiv

Lite purken idag qun0?

Medlem

Bad company hade ju en skön humor som skulle funka fint på tv. fast jag hade nog föredragit nyheter om Bad Company 3

Medlem

Men riktigt soldatvåld har man ju inte sett på TV (utöver miniserier) sedan "Pluton B i Vietnam"


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Inaktiv
Skrivet av StefanEvert:

Lite purken idag qun0?

Varför skulle jag vara purken? jag skrev bara att han ska läsa allt och inte hälften

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av JOnnegrym:

Hmmm... Eftersom att det inte längre utspelas då de är i armén, utan när de är i det civila känns det som att det kan bli vilken skitkomedi/såpa som helst :/

Men man ska väl inte dömma än. Svårt att inte spekulera dock.

Det står att livet som civil inte blir så stillsamt med, läs allt och inte hälften.

Hehe. Jag läste allt och jag menar exakt det jag skrev

Medlem

"You Smell Clean"


signatur

Nämen!

Medlem

Ja, vad hände med Bioshock-filmen man fick höra så mycket om? Den försvann i tomma intet.

Medlem

Kommer nog floppa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Yay, Fox, så även om serien mot all förmodan blir skitbra så kommer den att flyttas till fredagkvällar för att sedan läggas ner efter första säsongen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag är skeptisk.

Medlem

Oh, jag älskade storyn i BC1 så detta kan nog bli något att se på.

Truckosaurus or bust!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tja, jag gillade ju BC1s SP kampanj för sin humor, så varför inte. Tror dock inte att det kommer realiseras, känns som ett relativt dött projekt.

Jag har bara spelat tvåan men tycker den är bra. Kan det vara värt att skaffa ettan för kampanjen eller är det typ mer av samma?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Resident Evil är väl en av filmerna som blivit ok tycker jag


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WildThing:

Tja, jag gillade ju BC1s SP kampanj för sin humor, så varför inte. Tror dock inte att det kommer realiseras, känns som ett relativt dött projekt.

Jag har bara spelat tvåan men tycker den är bra. Kan det vara värt att skaffa ettan för kampanjen eller är det typ mer av samma?

BC2-storyn är mycket mer seriös och har mindre humor. BC1 är med andra ord roligare och det är absolut värt att köpa BC1 för storyn.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WildThing:

Tja, jag gillade ju BC1s SP kampanj för sin humor, så varför inte. Tror dock inte att det kommer realiseras, känns som ett relativt dött projekt.

Jag har bara spelat tvåan men tycker den är bra. Kan det vara värt att skaffa ettan för kampanjen eller är det typ mer av samma?

BC2-storyn är mycket mer seriös och har mindre humor. BC1 är med andra ord roligare och det är absolut värt att köpa BC1 för storyn.

Precis, och det var därför jag inte gillade tvåans kampanj. Jag ville ha mer av den batshitcrazyhumorn som ettan hade. Seriositet finns det för mycket av i andra FPS SP kampanjer ändå.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Hur ofta hör man att ett spel ska bli film/serie, medans det senare visar sig vara ren bullshit?

Det här gäller filmer i allmänhet. Att göra en film är en lååång process, och att man rapporterar att man drar igång arbetet med en film betyder aldrig att den kommer gå i mål. Det är jävligt ofta det är film-filmer och spel-filmer som inte går i mål också.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Angående serien så känns det jävligt FOX att producera något som handlar om opportunister som roffar åt sig pengar i krig. I went there.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WildThing:

Tja, jag gillade ju BC1s SP kampanj för sin humor, så varför inte. Tror dock inte att det kommer realiseras, känns som ett relativt dött projekt.

Jag har bara spelat tvåan men tycker den är bra. Kan det vara värt att skaffa ettan för kampanjen eller är det typ mer av samma?

BC2-storyn är mycket mer seriös och har mindre humor. BC1 är med andra ord roligare och det är absolut värt att köpa BC1 för storyn.

Precis, och det var därför jag inte gillade tvåans kampanj. Jag ville ha mer av den batshitcrazyhumorn som ettan hade. Seriositet finns det för mycket av i andra FPS SP kampanjer ändå.

Ok, låter kul, ska kanske skaffa då. Borde gå att få tag på för hundringen nu ju.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av qun0:
Skrivet av JOnnegrym:

Hmmm... Eftersom att det inte längre utspelas då de är i armén, utan när de är i det civila känns det som att det kan bli vilken skitkomedi/såpa som helst :/

Men man ska väl inte dömma än. Svårt att inte spekulera dock.

Det står att livet som civil inte blir så stillsamt med, läs allt och inte hälften.

Hehe. Jag läste allt och jag menar exakt det jag skrev

Hur kan det bli som vilken komedi som helst? Dom muckar från armén och ska börja leva som civila, efter det lär ju det hända en massa som dom dras in i.
Dock tvivlar jag på om serien kommer bli bra, då jag blev besviken på bc 1 som jag dock testade lite granna och när jag spelade ut tvåan.

Multiplayer har jag inget emot i tvåan förutom att jag testade bara det på konsoll och har lite svårt för bf på en xbox. Men annars var det bra, men som serie tror jag det lär floppa smått, men vad vet jag kan ju gå bra för serien med.

Medlem

Låter mer som något i stil med "Inspired by", dvs nåt som i slutändan inte alls kommer kännas igen som Bad Company.

12
Skriv svar