Vad tycker du om vår reklam?

Skägg.
10 Chambers
Vad tycker du om vår reklam?

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!


signatur
Medlem

När man går in på FZ så laddas en annons upp, strax över senaste nyheter.
Denna kan laddas upp efter resten av sidan ifall man som jag har långsamt internet.

Vad som händer är att man vill trycka på en nyhet, sedan laddas reklamen upp och man trycker på den istället.

Kan ni möjligen flytta denna annons.


signatur

Rwa?

Medlem

Skönt att intersticials försvinner, även om jag själv inte ser dem. Stör mig inte så mycket på övrig reklam men jag klickar aldrig på den heller och jag undrar hur många som faktiskt gör det. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att betala en liten slant, dels för att slippa reklam och dels för att kanske stötta FZ bättre.


signatur

Burn in the light.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Annanaz:

När man går in på FZ så laddas en annons upp, strax över senaste nyheter.
Denna kan laddas upp efter resten av sidan ifall man som jag har långsamt internet.

Vad som händer är att man vill trycka på en nyhet, sedan laddas reklamen upp och man trycker på den istället.

Kan ni möjligen flytta denna annons.

Vi gjorde den ändringen, att reklamen laddas efter innehållet, för att du inte skulle behöva vänta på långsamma annonser innan du kunde läsa.

Skrivet av redruM:

Skönt att intersticials försvinner, även om jag själv inte ser dem. Stör mig inte så mycket på övrig reklam men jag klickar aldrig på den heller och jag undrar hur många som faktiskt gör det. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att betala en liten slant, dels för att slippa reklam och dels för att kanske stötta FZ bättre.

Vi får inte betalt i antalet klick utan antalet visningar, vilket är en väldigt vanlig missuppfattning som nog härstammar från internets begynnelse.


signatur
Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar