Se DayZ-skaparens hela EG Expo-tal

Robot
Se DayZ-skaparens hela EG Expo-tal

Under Eurogamer Expo talade Dean Hall en längre stund om sitt stundande fristående DayZ-släpp, men först nu har det dykt upp för allmän beskådan. Rekommenderas!

#dayz


Medlem
Se DayZ-skaparens hela EG Expo-tal

Standalonen kommer att äga. LÄNGTAR

Medlem

Jag hittade ett tält med typ allt man kan önska sig, och nu vågar jag inte spela pga av att jag är rädd för att teleporterad och dödad av hackers;)

Medlem

Låter ju riktigt bra det här

Medlem

Mycket intressant och vi får se vad framtiden har i sitt sköte.
Ser fram emot Arma 3 och DayZ-modden för det

Medlem

Har lagt otroligt många timmar på dayz men är så trött på focuset i spelet är mer på pvp och vara "bandit" än att överleva mot zombies känns mer som hela zombie temat ligger enbart i bakgrunden, jag ser dock fram emot detta men hoppas bara att attityden inom communityt där man bara dödar alla man ser och alla hackers så småningom försvinner, men snart kommer the war Z betan såå

Medlem

Verkar som Dayz standalone blir ganska coolt.

Medlem
Skrivet av LaserFloyd:

Har lagt otroligt många timmar på dayz men är så trött på focuset i spelet är mer på pvp och vara "bandit" än att överleva mot zombies känns mer som hela zombie temat ligger enbart i bakgrunden, jag ser dock fram emot detta men hoppas bara att attityden inom communityt där man bara dödar alla man ser och alla hackers så småningom försvinner, men snart kommer the war Z betan såå

Han nämner i videon att det ska bli svårare att överleva, rent generellt, i standalone-versionen, vilket bör få folk till att börja bilda grupper för att klara sig bättre. För i modden är det väldigt lätt att klara sig som ensamvarg när man vet hur man gör, så att möta andra spelare var alltid mer risk än reward, och därför skjuter alla erfarna spelare andra, medans naiva nybörjare försöker vara schyssta och för dialoger med folk (och blir skjutna i ansiktet för att folk tror att de ljuger).

That said, måste vara riktigt schysst att göra en mod av detta slag, där man kan släppa det i bristfälligt skick och lägga till nya saker allteftersom.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag hittade ett tält med typ allt man kan önska sig, och nu vågar jag inte spela pga av att jag är rädd för att teleporterad och dödad av hackers;)

Det är lugnt. Om du dör sticker du bara längst upp i norr eller längst ut i väst och där kommer du hitta massor av tält med hur mycket saker som helst. I princip alla har sina camps där ute.

Medlem
Skrivet av LaserFloyd:

Har lagt otroligt många timmar på dayz men är så trött på focuset i spelet är mer på pvp och vara "bandit" än att överleva mot zombies känns mer som hela zombie temat ligger enbart i bakgrunden, jag ser dock fram emot detta men hoppas bara att attityden inom communityt där man bara dödar alla man ser och alla hackers så småningom försvinner, men snart kommer the war Z betan såå

Det är meningen att vara realistiskt (Inom en gräns, såklart). Och tänkt såhär, om det var zombieapokalyps, och du hade du ser någon med ett vapen, och du också har ett, tror jag inte du hade gått fram och sagt hej. Nej, du hade knäppt honom och tagit hans mat, så att du kan överleva, Välkommen till verkligheten, pojk.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Redstar:

Jag hittade ett tält med typ allt man kan önska sig, och nu vågar jag inte spela pga av att jag är rädd för att teleporterad och dödad av hackers;)

Det är lugnt. Om du dör sticker du bara längst upp i norr eller längst ut i väst och där kommer du hitta massor av tält med hur mycket saker som helst. I princip alla har sina camps där ute.

Ja, det är därför jag har varit;)

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Redstar:

Jag hittade ett tält med typ allt man kan önska sig, och nu vågar jag inte spela pga av att jag är rädd för att teleporterad och dödad av hackers;)

Det är lugnt. Om du dör sticker du bara längst upp i norr eller längst ut i väst och där kommer du hitta massor av tält med hur mycket saker som helst. I princip alla har sina camps där ute.

Ja, det är där jag har varit och länsat:)

Medlem
Medlem

Skjut först fråga sen, så det fungerar.

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Det är meningen att vara realistiskt (Inom en gräns, såklart). Och tänkt såhär, om det var zombieapokalyps, och du hade du ser någon med ett vapen, och du också har ett, tror jag inte du hade gått fram och sagt hej. Nej, du hade knäppt honom och tagit hans mat, så att du kan överleva, Välkommen till verkligheten, pojk.

Med ditt perspektiv hade ju människan utrotat sig själv och inte zombierna i en apocalypse.. tragisk tanke men ja så är väl verkligheten. flicka

Medlem

Hmm... interesting. DayZ var från början ett mänskligt test för att se hur folk beteer sig i en zombie apokalyps.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

1
Skriv svar