Borderlands 2-karaktären Mechromancer släpps idag

Robot
Borderlands 2-karaktären Mechromancer släpps idag

Ursprungligen planerat för släpp om en vecka, men Gearbox snabbar på släppet av den nya efterlängtade karaktären.

#borderlands-2, #gearbox-software


Medlem
Borderlands 2-karaktären Mechromancer släpps idag

Väldigt trevligt
Får hoppas att karaktären blir så rolig som jag hoppas

Medlem

awsome så tidigt awsome:)

Medlem

80kr?!
Man kan köpa ett helt nytt spel på gog för det priset.
Väntar nog till vinterrean.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nu var ju inte förbokning nödvändigt för medlemskap i Premiere Club (där dlc är gratis), det gäller bara att köpa rätt utgåva av spelet. Exempelvis Webhallen säljer fortfarande förbokningsexemplar där medlemskapet ingår.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nu var ju inte förbokning nödvändigt för medlemskap i Premiere Club (där dlc är gratis), det gäller bara att köpa rätt utgåva av spelet. Exempelvis Webhallen säljer fortfarande förbokningsexemplar där medlemskapet ingår.

Tack. Får kika närmare på det.
Det finns också season pass. Där verkar man få med allt, men då kostar det ungefär som en vanlig expansion.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

ja gissar på att man får den gratis om man förhandsbokat den på steam?


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av magma:

Tack. Får kika närmare på det.
Det finns också season pass. Där verkar man få med allt, men då kostar det ungefär som en vanlig expansion.

Mechromancer klassen inkluderas inte i Season pass enligt de uppgifter som skickats ut tidigare, vet inte om det ändrats sedan FZ med flera fick infon från Gearbox.

Citat:

The four packs are all expected by June 2013 at the latest, and that number does not include the Mechromancer. This fifth additional class will be free to those who pre-order the game along with Gearbox Gun Pack, a Golden Key, the Vault Hunter’s Relic.

Medlem

Blir äcklad när jag ser vissa kommentarer här om hur awesome det är. Spelet släppets ju nyss och den enda anledningen till att dom tog bort karaktären från orginalspelet är för att kunna lura er på mer pengar fast ni redan köpt spelet.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Blir äcklad när jag ser vissa kommentarer här om hur awesome det är. Spelet släppets ju nyss och den enda anledningen till att dom tog bort karaktären från orginalspelet är för att kunna lura er på mer pengar fast ni redan köpt spelet.

Är det ett bra spel så gör det inget om man betalar lite extra.

Betalar hellre extra för lite mer content till ett spel jag tycker om för att stödja utvecklarna istället för betala pengar för ett spel jag ogillar och aldrig mer kommer spela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Insåg de att alla kommer vara fullt upptagna med Xcom och Dishonored så ingen skulle köpa dlc'n?

Medlem

YEEAAAAHHH!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Blir äcklad när jag ser vissa kommentarer här om hur awesome det är. Spelet släppets ju nyss och den enda anledningen till att dom tog bort karaktären från orginalspelet är för att kunna lura er på mer pengar fast ni redan köpt spelet.

De som redan köpt spelet fick henne gratis... Av just den anledning att hon ligger så tätt inpå release.

-.-


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Quelor:
Skrivet av Eight08:

Blir äcklad när jag ser vissa kommentarer här om hur awesome det är. Spelet släppets ju nyss och den enda anledningen till att dom tog bort karaktären från orginalspelet är för att kunna lura er på mer pengar fast ni redan köpt spelet.

De som redan köpt spelet fick henne gratis... Av just den anledning att hon ligger så tätt inpå release.

-.-

Ja för de som köpte en speciell version. Andra får snällt betala 80 kronor för en jäkla karaktär. Pfft.

rav
Medlem

Så länge spelen kommer färdiga och känns kompletta har jag inget emot att betala lite för lite DLC. Trots att det kommer kort efter release.
Borderlands 2 är komplett, därav betala för lite extra: No problem!
Man måste ju faktiskt inte köpa tillägget.

Medlem
Skrivet av Eight08:

dom tog bort karaktären från orginalspelet är för att kunna lura er på mer pengar fast ni redan köpt spelet.

En stor del av målgruppen för DLCn får den gratis, folk som tvekade inför själva spelreleasen är troligtvis inte så värst intresserade av det här.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Quelor:
Skrivet av Eight08:

Blir äcklad när jag ser vissa kommentarer här om hur awesome det är. Spelet släppets ju nyss och den enda anledningen till att dom tog bort karaktären från orginalspelet är för att kunna lura er på mer pengar fast ni redan köpt spelet.

De som redan köpt spelet fick henne gratis... Av just den anledning att hon ligger så tätt inpå release.

-.-

Ja för de som köpte en speciell version. Andra får snällt betala 80 kronor för en jäkla karaktär. Pfft.

uuuj ooooj vad det är jobbigt att ta reda på fakta, ALLA som förbokade spelet får henne gratis. Var ingen speciell version.
Dessutom gick dom ut flera månader innan släppet med informationen att det skulle komma en 5:e klass efter lanseringen och den skulle vara gratis för alla som hade förbokat spelet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Quelor:
Skrivet av Eight08:

Blir äcklad när jag ser vissa kommentarer här om hur awesome det är. Spelet släppets ju nyss och den enda anledningen till att dom tog bort karaktären från orginalspelet är för att kunna lura er på mer pengar fast ni redan köpt spelet.

De som redan köpt spelet fick henne gratis... Av just den anledning att hon ligger så tätt inpå release.

-.-

Ja för de som köpte en speciell version. Andra får snällt betala 80 kronor för en jäkla karaktär. Pfft.

uuuj ooooj vad det är jobbigt att ta reda på fakta, ALLA som förbokade spelet får henne gratis. Var ingen speciell version.
Dessutom gick dom ut flera månader innan släppet med informationen att det skulle komma en 5:e klass efter lanseringen och den skulle vara gratis för alla som hade förbokat spelet.

För mig är förbokningsex. och collectors edition specialversioner. Jag köpte spelet tätt inpå att det kom. På vilket sätt är det ok att utesluta mig från gratis mech-klubben? Nej, hur man än vrider och vänder på det här så vill dom göra sig en hacka på en extra klass som dom lika gärna hade kunnat lasta in vid release.

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Massa quotes

Den var inte påbörjad (annat än i koncept-stadiet) innan spelet gick guld.
Du har bara dig själv att skylla då dom sa (långt) innan att den skulle ingå gratis om du förbokade spelet.
Att tycka att du ska ha rätt till den gratis ändå för att du köpte spelet "tätt inpå" tyder bara på att du lider av "Gamer Entitlement"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Falckiee:

Massa quotes

Den var inte påbörjad (annat än i koncept-stadiet) innan spelet gick guld.
Du har bara dig själv att skylla då dom sa (långt) innan att den skulle ingå gratis om du förbokade spelet.
Att tycka att du ska ha rätt till den gratis ändå för att du köpte spelet "tätt inpå" tyder bara på att du lider av "Gamer Entitlement"

Vänta här nu, får inte ihop det. Den var i koncept tätt inpå release, men dom sa långt innan att den skulle komma? Hm.
Lider och lider, jag anser att om man släpper DLC, en extra karaktär (hör du hur sjukt det låter?) eller en map tämligen nära inpå release som jag måste betala för är det helt sjukt. Hade de istället släppt ett fullvärdigt DLC + den nya karaktären säg om nån månad, så visst. Då hade jag kunnat tänka mig att pröjsa.

Medlem
Skrivet av Falckiee:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Falckiee:

Massa quotes

Den var inte påbörjad (annat än i koncept-stadiet) innan spelet gick guld.
Du har bara dig själv att skylla då dom sa (långt) innan att den skulle ingå gratis om du förbokade spelet.
Att tycka att du ska ha rätt till den gratis ändå för att du köpte spelet "tätt inpå" tyder bara på att du lider av "Gamer Entitlement"

Vänta här nu, får inte ihop det. Den var i koncept tätt inpå release, men dom sa långt innan att den skulle komma? Hm.
Lider och lider, jag anser att om man släpper DLC, en extra karaktär (hör du hur sjukt det låter?) eller en map tämligen nära inpå release som jag måste betala för är det helt sjukt. Hade de istället släppt ett fullvärdigt DLC + den nya karaktären säg om nån månad, så visst. Då hade jag kunnat tänka mig att pröjsa.

Nej, du missförstår. Karaktären var påtänkt och utannserad långt innan releasen av spelet **(På PAX East i April), men annat än en conceptbild och lite lösa idéer så arbetades det inget på den innan spelet gick guld. Den var hela tiden tänkt som en förbokningsbonus som skulle släppas 30 - 90 dagar efter spelet släpptes, dock så gick det så bra att den släpptes redan idag.

**http://www.eurogamer.net/articles/2012-04-09-mechromancer-class-announced-for-borderlands-2


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Konstigt att ingen nämnt något om att Mechromancern var en så kallad "Girlfriend class". Skandalen var ju en sån stor nyhet när den publicerades.

Medlem

Efter några timmar med mechromancern så skulle jag jämföra den här DLCn med Saints Rows skin DLCs, folk som inte får den gratis missar ingenting.
Vete tusan varför patchen är 500MB+ stor.

1
Skriv svar