En introduktion till Crysis 3:s multiplayer

Robot
En introduktion till Crysis 3:s multiplayer

Nytt filmklipp går igenom hur du kommer kriga online när spelet släpps nästa år.

#crysis-3


Medlem
En introduktion till Crysis 3:s multiplayer

Hmmm, Nej, Crysis blev dåligt från och med 2an, man kan ju inte ens krypa, i ett spel med stealth element? Dåligt. Gå tillbaka till rötterna!

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hmmm, Nej, Crysis blev dåligt från och med 2an, man kan ju inte ens krypa, i ett spel med stealth element? Dåligt. Gå tillbaka till rötterna!

Finns inte nog med knappar på kontrollers till konsolerna, så det blir nog inget av det på ett tag :/

Medlem

Korkat att använda sig av 360 versionen för att presentera sitt spel? är det inte bättre att använda sig av PC versionen utmaxad så folk blir lite impade?

Medlem

Gissa om det kommer att fuskas!
Men nyfiken som man är så blir det ett köp och test.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Crysis är inte vad det än gång har varit. Mobiliteten i det första spelet går inte ens att jämföra med i 2:an. Antar att 3:an utvecklas i första hand till konsoler, precis som 2:an.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av Rasmus117:

Hmmm, Nej, Crysis blev dåligt från och med 2an, man kan ju inte ens krypa, i ett spel med stealth element? Dåligt. Gå tillbaka till rötterna!

Hur ska han kunna krypa, då spricker ju brallorna!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av Rasmus117:

Hmmm, Nej, Crysis blev dåligt från och med 2an, man kan ju inte ens krypa, i ett spel med stealth element? Dåligt. Gå tillbaka till rötterna!

Finns inte nog med knappar på kontrollers till konsolerna, så det blir nog inget av det på ett tag :/

Skulle ju gå att lösa genom att man håller in crouch-knappen för att lägga sig ner och trycker på knappen för att huka sig.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Korkat att använda sig av 360 versionen för att presentera sitt spel? är det inte bättre att använda sig av PC versionen utmaxad så folk blir lite impade?

De har antagligen inte hunnit porta det till Pc än.

Medlem
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av Ztreek:

Korkat att använda sig av 360 versionen för att presentera sitt spel? är det inte bättre att använda sig av PC versionen utmaxad så folk blir lite impade?

De har antagligen inte hunnit porta det till Pc än.

dumt.

Medlem

Jag har kvar en väldigt gammal gamereactor tidning där det står om första Cryisis, de hade fått se en gameplay nånstans och skrev om vad som hände i den osv.

Här är en video: http://youtu.be/lae6EFmLrYQ

Nu med facit i hand så vet vi att vi inte fick denna versionen i slutändan.

Story mässigt så skulle USA och Nordkorea bli allierade mot slutet, och den Nordkoreanska generalen skulle gilla dig mer om du hade valt att inte döda hans soldater, hade du däremot dödat massa soldater så skulle han inte gilla dig värst mycket.

Vegetationen skulle vara väldigt bra, grenar från ormbuskar o annat skulle läga sig på dina armar (det vi skulle se från First Person) osv.

Visst spelet blev ändå bra i slutändan, men när jag spelade det så blev jag lite ledsen för allt jag hade läst om inte var med i spelet.

Nu har Crysis helt o hållet spårat ut, mest story mässigt.

Medlem
Skrivet av magma:

Crysis är inte vad det än gång har varit. Mobiliteten i det första spelet går inte ens att jämföra med i 2:an. Antar att 3:an utvecklas i första hand till konsoler, precis som 2:an.

Vad pratar du om, människa? I crysis 1 kunde du lägga dig ner. Väldigt mobilt. I crysis 2 kan du glide:a, dra dig upp för kanter, göra dropattacks, och du slipper stänga av speed mode för att göra höga hopp.

Crysis 1 och 2 är olika spel, inget snack om saken. Jag gillar nog ettan mer än tvåan om jag skulle behöva välja pga modbarheten och bättre multiplayer, även om tvåan var bättre gameplay-mässigt. Är bara så trött på att folk spyr galla över Crysis 2 trots att det är ett helt okej spel.

Medlem

Dem kanske inte vågar visa PC versionen för allt baseras på grunden till Xbox 360. Så blir det buggigt/fps droppar till ps3/PC.

Geeks Gaming

Ja att utvecklingen backar så himla mycket sen consoler kom ut

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av magma:

Crysis är inte vad det än gång har varit. Mobiliteten i det första spelet går inte ens att jämföra med i 2:an. Antar att 3:an utvecklas i första hand till konsoler, precis som 2:an.

Vad pratar du om, människa? I crysis 1 kunde du lägga dig ner. Väldigt mobilt. I crysis 2 kan du glide:a, dra dig upp för kanter, göra dropattacks, och du slipper stänga av speed mode för att göra höga hopp.

Crysis 1 och 2 är olika spel, inget snack om saken. Jag gillar nog ettan mer än tvåan om jag skulle behöva välja pga modbarheten och bättre multiplayer, även om tvåan var bättre gameplay-mässigt. Är bara så trött på att folk spyr galla över Crysis 2 trots att det är ett helt okej spel.

Tycker det var ett helt ok spel. Vart har jag skrivit att jag inte gillar det?
Menar att jag föredrar kontrollerna och muskänslan i crysis I jämfört med II:an. Tycker II:an hade sina fördelar, men att de gärna hade fått behålla alternativet att få använda det äldre systemet. De tar bort speed, men integrerar det i power mode. Varför inte istället ha kvar speed, men samtidigt ha det i power mode? Istället tog crytek bort denna möjlighet och det är antagligen för att konsolspelarna ska kunna spela det också. Har läst om att crysis är på väg till konsol, undrar hur de har konfigurerat kontrollerna för denna utgåva.

Kan hålla med dig om möjligheten till att modifieringar, gör crysis I till en klar vinnare för spelets hållbarhet och utveckling.
Gillade inte detta i 2:an:

1) Ingen möjlighet att spara när man vill, vilket gör att man måste klara sig från punkt A till punkt B på en och samma runda. Detta anser vissa är mer utmanande. Själv tycker jag detta är oerhört irriterande. Detta är nästan lika irriterande som i Daikatana där man måste leta efter gems för att kunna få spara. Hittar man inte dessa så måste man klara en hel bana utan att dö en gång för att inte riskera att få börja om från början.

2) Mer linjärt och story var inte alls lika vass som i första.

3) Kontrollerna känns inte lika bra som i första.

Gillade detta i 2:an

1) Bättre optimerad grafikmotor.

2) Fler funktioner i nano-dräkten.

3) Annan miljö än djungel, även om jag gärna hade sett mer variation i banorna.

4) Utmanande fiender.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av magma:

Crysis är inte vad det än gång har varit. Mobiliteten i det första spelet går inte ens att jämföra med i 2:an. Antar att 3:an utvecklas i första hand till konsoler, precis som 2:an.

Vad pratar du om, människa? I crysis 1 kunde du lägga dig ner. Väldigt mobilt. I crysis 2 kan du glide:a, dra dig upp för kanter, göra dropattacks, och du slipper stänga av speed mode för att göra höga hopp.

Crysis 1 och 2 är olika spel, inget snack om saken. Jag gillar nog ettan mer än tvåan om jag skulle behöva välja pga modbarheten och bättre multiplayer, även om tvåan var bättre gameplay-mässigt. Är bara så trött på att folk spyr galla över Crysis 2 trots att det är ett helt okej spel.

Och jag är trött på folk som försvarar ambitionslösa spel från passionslösa utvecklare och giriga utgivare.

Kolla bara på multiplayer läget "Power Struggle" från Crysis 1. Det hade 32 spelare, BF/C&C Renegade style med stora öppna banor med baser som går att ta över, fordon som går att köpa etc. Visst det spelläget hade en massa problem men det hade också en hel del potential att bli något riktigt coolt om dem byggt vidare på det, men icke.

ALLTID samma jävla sak, istället för att satsa på dem lite mer ambitiösa ideerna och saker som gör spelet unik tar dem istället bort dem och/eller försimplar det till en punkt så att man knappt kan skija spelet från alla andra generc crap shooters.

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hmmm, Nej, Crysis blev dåligt från och med 2an, man kan ju inte ens krypa, i ett spel med stealth element? Dåligt. Gå tillbaka till rötterna!

Man behöver väl inte krypa om man är osynlig?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ja att utvecklingen backar så himla mycket sen consoler kom ut

Du menar sedan 80-talet alltså?

Eller moderna konsoller alltså Ps3/360? Hursomhelst måste jag väl ändå kalla dig dum, spel kan vara nyskapande fast de är på konsoll. Det är inte bara på konsoll som spelen blir "nerdummade" för att vara mer tillgängligt, Empire Earth serien? Age of Empires? Dawn of War?

Det är bara för er PC fanboys att inse att konsollerna kan inte klandras för allt, de ända ni kan skylla på är utvecklarna/utgivarna för att de vill ha mer pengar sen er själva för att ni inte stöder bra spel. Pilutta er, första Crysis spelet verka ju funka riktigt fint på min Ps3, så det faktum att Crysis 2 o antagligen 3 kommer att suga är Cryteks och EA's fel, inte konsoller.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Avstängd

Vad jag har förstått från diverse intervjuer så kan inte Crytek göra så mycket mer grafikmässigt med Konsol versionen av Crysis då 2an var så långt dom kunde komma. Så dom har lagt extra krut på att förbättra PC versionens grafik. Hoppas bara det har blivit mer flexibelt som i ettan och inte fortsätta i samma spår som tidigare, när det känns som att man väger flera ton.

1
Skriv svar