Spelnostalgikerns våta dröm är här

Robot
Spelnostalgikerns våta dröm är här

Retro City Rampage är en kärleksfull hyllning till 80-talets och början av 90-talets gamla pixelpärlor.

#retro-city-rampage


Inaktiv
Spelnostalgikerns våta dröm är här

Såg jag just referenser till Blaster Master? GIVET KÖP!

Medlem

Först Crüe Pinball, sedan kan vi snacka


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ser ju coolt ut och allt men något demo finns det inte så det blir till att avvakta en smula.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Till Vita?! Praise the dude who suggested!

Medlem

Blir att köpa nu!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Verkar bli en trend att blicka tillbaka för att göra alla dessa retrospel.. 2020 kommer man fördumma grafiken så alla 90 talister kan drömma tillbaka till en svunnen tid.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Praise the lord and pass the ammunition!

Så sjukt mycket referenser i spelet så att man nästan börjar gråta av lycka


signatur

no remorse

Medlem

Ser riktigt coolt ut, retro-känsla utöver det vanliga
Nice med olika typer av gamla spelstilar blandat i ett spel.

Medlem

Släpps även till PS3 idag. Dock gäller detta för USA. Samm gäller med psvita version. Släpps till Sverige senare denna månaden.

Medlem

Detta är ett givet köp!

Medlem

När jag läste "retro city rampage" såg jag framför mig hur stora monster slår sönder hus och äter upp människor!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

När jag läste "retro city rampage" såg jag framför mig hur stora monster slår sönder hus och äter upp människor!

Hehe, Rampage var ett kul spel

Medlem

/rant
"Hur kan vi utveckla ett spel för så lite pengar som möjligt och sedan sälja det för 14x dyrare pris?"
Svar: Retro City Rampage.

Att man ska göra spel som liknar de gamla 90-tals spelen är bara dumt. Hitta på något nytt...
Kolla bara på FTL. Dålig grafik, låg kostnad att göra spelet, men de har ändå kommit på något nytt och fräscht.

Det roliga är ju att folk klagar på att COD är same stuff varje år, men sedan hyllar man ett spel som detta, vilket kopierar skit vi såg för 14+ år sedan.
1/5 för detta spel. Detta spel visar varför spelindustrin inte gör sådana spel längre, varför spelindustrin har förbättrats.
Btw så var referenserna patetiska och ett försök till att få fler att köpa spelet.
Ps: Detta är min åsikt, gillar någon det här spelet så är det ju kul för dem. ^^


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Aldrig att jag skulle köpa ett 20 år gammal spel, även om man har haft massa bra timmar framför det så förtjänar det inte att köpas om med nuvarande standard på spelens kvalitet och hållbarhet.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Ett tips bara... spela inte Bit trip runner i arcadestället med intentionen att samla alla guldtackor precis innan läggdags... I synnerhet när inte replayknappen funkar..

Annars jävligt bra lir!


signatur

STEFFE?!?

phi
Medlem
Skrivet av kill455:

/rant
"Hur kan vi utveckla ett spel för så lite pengar som möjligt och sedan sälja det för 14x dyrare pris?"
Svar: Retro City Rampage.

Att man ska göra spel som liknar de gamla 90-tals spelen är bara dumt. Hitta på något nytt...
Kolla bara på FTL. Dålig grafik, låg kostnad att göra spelet, men de har ändå kommit på något nytt och fräscht.

Det roliga är ju att folk klagar på att COD är same stuff varje år, men sedan hyllar man ett spel som detta, vilket kopierar skit vi såg för 14+ år sedan.
1/5 för detta spel. Detta spel visar varför spelindustrin inte gör sådana spel längre, varför spelindustrin har förbättrats.
Btw så var referenserna patetiska och ett försök till att få fler att köpa spelet.
Ps: Detta är min åsikt, gillar någon det här spelet så är det ju kul för dem. ^^

Vilken jäkla bitterpitt du var du

Medlem

Så less på retro, vill aldrig se på eller spela något som är gammalt någonsin igen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

YEES musiken= retro :D!

Medlem

Underbart spel! Körde just förbi en biograf och såg att dom visade den gamla klassikern "Ernest gets rabies" ^^

Medlem

Ja! Måste bara klara borderlands2, guildwars2, torchlight2, to the moon, deadspace 1+2 först.

Medlem
Skrivet av kill455:

/rant
"Hur kan vi utveckla ett spel för så lite pengar som möjligt och sedan sälja det för 14x dyrare pris?"
Svar: Retro City Rampage.

Att man ska göra spel som liknar de gamla 90-tals spelen är bara dumt. Hitta på något nytt...
Kolla bara på FTL. Dålig grafik, låg kostnad att göra spelet, men de har ändå kommit på något nytt och fräscht.

Det roliga är ju att folk klagar på att COD är same stuff varje år, men sedan hyllar man ett spel som detta, vilket kopierar skit vi såg för 14+ år sedan.
1/5 för detta spel. Detta spel visar varför spelindustrin inte gör sådana spel längre, varför spelindustrin har förbättrats.
Btw så var referenserna patetiska och ett försök till att få fler att köpa spelet.
Ps: Detta är min åsikt, gillar någon det här spelet så är det ju kul för dem. ^^

Jag förstår vad du menar och kan på sätt och vis känna igen frustrationen. Ibland känns det som att vi gamers är väldigt VÄLDIGA hycklare av oss när vi ena sekunden klankar ner på selbranchen för att den har kört fast i samma gamla dike, samtidigt som vi hyllar dessa återblickar.

Men samtidigt är ju nostalgi väldigt kul och verkar vara ett lyckat koncept idag, så man kan ju knappast beskylla utvecklarna för att gå den vägen Själv drömmer jag fortfarande om en rerealase på Cold Shadow till goa gamla SNES, Genesis och PC. Det skulle jag vara redo att betala fullpris för!

Medlem

Kan inte riktigt bestämma mig för GOG eller Steam... Snarlikt pris. Men det är ju så najs att ha spel på Steam. Men GOG har extra soundtrack, som man dessutom får som mp3 (vilket man då kan lira i Audiosurf, mohaha).

Lär ju ramla in på nån Steam-rea ganska snart ändå, så då kan man ju komplettera där senare! ^_^

1
Skriv svar