Guild Wars 2 får mer PvP

Robot
Guild Wars 2 får mer PvP

Utvecklarna berättar om de kommande nya spellägena och deras fokus på esport.

#guild-wars-2


Inaktiv
Guild Wars 2 får mer PvP

Behövs det verkligen mer PVP i GW 2 för tillfället? Är det inte bättre att satsa på PVE och släppa stora raids, instancer och allt som hör till.

Medlem

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Behövs det verkligen mer PVP i GW 2 för tillfället? Är det inte bättre att satsa på PVE och släppa stora raids, instancer och allt som hör till.

Det kommer väl inte komma några raids till gw2? Varför skulle dom behöva det när dungeons är riktigt svåra som dom är?

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Hur länge / långt spelade du GW2 och vad var det du blev besviken på? Lite nyfiken då jag spelat sen dag 1 och stormtrivs

Medlem

Är själv helt klistrad i det underbara wvw, så har inte hunnit testa vanliga pvp.

Önskar dock att det kommer mer kontent till pve.

Medlem

Arena behöver spelet!! Sjukt bra, 2v2.3v3 det har jag längtat efter. Dock gillar jag inte att man måste hyra en server.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Behövs det verkligen mer PVP i GW 2 för tillfället? Är det inte bättre att satsa på PVE och släppa stora raids, instancer och allt som hör till.

Klart det behövs mer pvp, det är ju det som är kul och där fokuset bör ligga
Det bästa är att man slipper lvla och jaga en massa gear för att kunna pvpa på lika villkor.

Raids finns det så det räcker och blir över i andra mmo's.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

Behövs det verkligen mer PVP i GW 2 för tillfället? Är det inte bättre att satsa på PVE och släppa stora raids, instancer och allt som hör till.

Klart det behövs mer pvp, det är ju det som är kul och där fokuset bör ligga
Det bästa är att man slipper lvla och jaga en massa gear för att kunna pvpa på lika villkor.

Raids finns det så det räcker och blir över i andra mmo's.

Word. Skulle gärna sett scenarios/WvW som man kunde levla i, a la WAR.

Medlem

MMO som esport?!


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

Bara sport.. bara sport.. bara massa utav sport!


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

jag läste en blogg tråd nån gång i början av GW2 releasen. Då sa dom att PVE var mycke möjligt även fast GW faktiskt är ett PVP spel. Gillar ju starkt hur svårt dungeons är nu, så ännu fler skulle ju uppskattas

Medlem

Det jag saknar i sPVP är alla random arenas etc... Fast antar att tournaments är närmaste motsvarigheten. Känns också dumt att man inte kan joina arenor som party utan att man måste leta upp server en och en. Utöver det så finns det inte så mycket mer och klaga på!

Medlem

WvW > vanlig Arena

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Instämmer är ochså besviken på spelet.
varför? för jag anser att spelet blev en WoW clon med några gw inslag och mycket mera friendly (att spelet uppmanar till vänlighet i spelet så som exp när man ressar andra spelare/npcer, och deras world events som alla kan haka på utan problem). visst det sista är inget man ogilar men ogilar att det blev en WoW clon.
dom har även tagit bort/äntrat helt mina 2st favorit klasser från 1an (monk & mesmer) har lite mera stuff jag ogilar men orkar inte klaga mera just nu natti natti folk


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

pvpn e helt magisk.... och PVE finns det så det räcker och blir över...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Instämmer är ochså besviken på spelet.
varför? för jag anser att spelet blev en WoW clon med några gw inslag och mycket mera friendly (att spelet uppmanar till vänlighet i spelet så som exp när man ressar andra spelare/npcer, och deras world events som alla kan haka på utan problem). visst det sista är inget man ogilar men ogilar att det blev en WoW clon.
dom har även tagit bort/äntrat helt mina 2st favorit klasser från 1an (monk & mesmer) har lite mera stuff jag ogilar men orkar inte klaga mera just nu natti natti folk

gw2 ligger väl ändå väldigt långt från WoW.. Har lirat gw2 sedan dag 1 och jag ser inte många likheter.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Instämmer är ochså besviken på spelet.
varför? för jag anser att spelet blev en WoW clon med några gw inslag och mycket mera friendly (att spelet uppmanar till vänlighet i spelet så som exp när man ressar andra spelare/npcer, och deras world events som alla kan haka på utan problem). visst det sista är inget man ogilar men ogilar att det blev en WoW clon.
dom har även tagit bort/äntrat helt mina 2st favorit klasser från 1an (monk & mesmer) har lite mera stuff jag ogilar men orkar inte klaga mera just nu natti natti folk

En WoW-clon? Hahaha, jag antar att du är född 91 så jag förlåter dig.

Medlem

Hoppas verkligen inte det blir något Esport utav GW2.. Fyfan vad stor skada esport scenen kommer att ta.
Lite skills behövs ändå i DotA2 , LoL och SC2(och klassikerna CS 1.6 & Quake).

Men PvPn i GW2 är så casual att det inte är sant.
"NÄ DET ÄR HARDCORE, JAG KAN DODGA!!" Okej?
Och så hör man ju roliga kommentarer som t.ex. "GW2 har mest hardcore pvp i mmorpg scenen!" , Det säger VERKLIGEN inte mycket.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Hur länge / långt spelade du GW2 och vad var det du blev besviken på? Lite nyfiken då jag spelat sen dag 1 och stormtrivs

Längtade efter spelet som bara den , mina förhoppningar fylldes inte riktigt efter betorna men hoppades att det skulle bli roligare vid release. Levlade till 80 , tyckte inte att leveling upplevelsen var något vidare speciellt , samma saker hela tiden. Kom sedan till level 80 , försökte få 100% exploration i wow , var extremt frustrerande med 10 mobs varje halvmeter och utan något sätt att ta sig fram snabbare. Körde PvP i typ 2 timmar , tröttnade och har inte rört spelet since. Ska tillägga att jag provade dungeons och WvWvW medan jag levlade , helt otroligt besviken. Att kopiera klassiska MMO dungeons utan att ha Healer/Tank/DPS kan ju vara det absolut dummaste någonsin. Spelar MoP just nu och har hundra gånger roligare.

Bring it on casuals.

Medlem
Skrivet av kill455:

Hoppas verkligen inte det blir något Esport utav GW2.. Fyfan vad stor skada esport scenen kommer att ta.
Lite skills behövs ändå i DotA2 , LoL och SC2(och klassikerna CS 1.6 & Quake).

Men PvPn i GW2 är så casual att det inte är sant.
"NÄ DET ÄR HARDCORE, JAG KAN DODGA!!" Okej?
Och så hör man ju roliga kommentarer som t.ex. "GW2 har mest hardcore pvp i mmorpg scenen!" , Det säger VERKLIGEN inte mycket.

Konstruktivt.
Varför är PvP'n i gw2 dålig?
Varför är det dåligt att PvP'n i gw2 är "casual"? Det är väl en fördel om något att en som är bra men inte kan spela så ofta fortfarande kan äga folk just pga att han/hon är bra.
Istället för att som i WoW, den som spelar mest har störst chans att vinna, givetvis krävs det lite skills där med, men iom att du har bättre gear jämfört med en som inte spelar ofta så har han fortfarande ett övertag.

Medlem
Skrivet av kill455:

Hoppas verkligen inte det blir något Esport utav GW2.. Fyfan vad stor skada esport scenen kommer att ta.
Lite skills behövs ändå i DotA2 , LoL och SC2(och klassikerna CS 1.6 & Quake).

Men PvPn i GW2 är så casual att det inte är sant.
"NÄ DET ÄR HARDCORE, JAG KAN DODGA!!" Okej?
Och så hör man ju roliga kommentarer som t.ex. "GW2 har mest hardcore pvp i mmorpg scenen!" , Det säger VERKLIGEN inte mycket.

Exakt hur skulle det vara dåligt för eSporten som sådan att få in mer aktörer?

Får jag fråga om du tillhör något mobacommunity? låter onekligen så

Skall tillägga att jag själv är helt ointresserad av både PVP och GW2, men förstår inte varför det skulle skada eSporten?

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av kill455:

Hoppas verkligen inte det blir något Esport utav GW2.. Fyfan vad stor skada esport scenen kommer att ta.
Lite skills behövs ändå i DotA2 , LoL och SC2(och klassikerna CS 1.6 & Quake).

Men PvPn i GW2 är så casual att det inte är sant.
"NÄ DET ÄR HARDCORE, JAG KAN DODGA!!" Okej?
Och så hör man ju roliga kommentarer som t.ex. "GW2 har mest hardcore pvp i mmorpg scenen!" , Det säger VERKLIGEN inte mycket.

Exakt hur skulle det vara dåligt för eSporten som sådan att få in mer aktörer?

Får jag fråga om du tillhör något mobacommunity? låter onekligen så

Skall tillägga att jag själv är helt ointresserad av både PVP och GW2, men förstår inte varför det skulle skada eSporten?

Esporten skulle behöva andra spel de känner ja oaf mene skulle Gw2 kunna leverera tittare? Ja tror inte det tyvärr. but its worth a try?

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Hur länge / långt spelade du GW2 och vad var det du blev besviken på? Lite nyfiken då jag spelat sen dag 1 och stormtrivs

Jag kan delvis förstå er båda. Jag spelade massor av första Guild Wars; 7000 timmar. Har runt 350-400 timmar i GW2 och jag är lite kluven. Det är väldigt likt andra MMO och har inga likheter med GW1 förutom namnet och storyn, tyvärr. Rent spelmekaniskt skiljer det sig något enormt vilket jag vanligtvis hade hyllat då det är tråkigt när uppföljare är exakt likadana.
Men i GW2s fall så är det tyvärr mer likt ett standard-MMO snarare än ett spel ur Guild Wars-serien. Givetvis är detta bara min personliga åsikt!

Medlem
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av kill455:

Hoppas verkligen inte det blir något Esport utav GW2.. Fyfan vad stor skada esport scenen kommer att ta.
Lite skills behövs ändå i DotA2 , LoL och SC2(och klassikerna CS 1.6 & Quake).

Men PvPn i GW2 är så casual att det inte är sant.
"NÄ DET ÄR HARDCORE, JAG KAN DODGA!!" Okej?
Och så hör man ju roliga kommentarer som t.ex. "GW2 har mest hardcore pvp i mmorpg scenen!" , Det säger VERKLIGEN inte mycket.

Exakt hur skulle det vara dåligt för eSporten som sådan att få in mer aktörer?

Får jag fråga om du tillhör något mobacommunity? låter onekligen så

Skall tillägga att jag själv är helt ointresserad av både PVP och GW2, men förstår inte varför det skulle skada eSporten?

Esporten skulle behöva andra spel de känner ja oaf mene skulle Gw2 kunna leverera tittare? Ja tror inte det tyvärr. but its worth a try?

Nej precis, det är ju en annan fråga.
Tyvärr är det lite som du säger, då arenafighter blir extremt grötiga och svåröverskådliga vilket gör dom är svåra att kommentera på ett bra sätt, och med det tråkiga att titta på.
Var ju en av anledningarna att WoWs arena inte höll måtet, i tillägg till balansen då

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Instämmer är ochså besviken på spelet.
varför? för jag anser att spelet blev en WoW clon med några gw inslag och mycket mera friendly (att spelet uppmanar till vänlighet i spelet så som exp när man ressar andra spelare/npcer, och deras world events som alla kan haka på utan problem). visst det sista är inget man ogilar men ogilar att det blev en WoW clon.
dom har även tagit bort/äntrat helt mina 2st favorit klasser från 1an (monk & mesmer) har lite mera stuff jag ogilar men orkar inte klaga mera just nu natti natti folk

träna på språket! och varför skriver du Clon när allt annat var skrivet på svenska? och du stavade inte de heller rätt. Clone*

jag klagar inte ofta på stavfel men jag fick lite ont i ögonen av din kommentar

Medlem
Skrivet av kill455:

Hoppas verkligen inte det blir något Esport utav GW2.. Fyfan vad stor skada esport scenen kommer att ta.
Lite skills behövs ändå i DotA2 , LoL och SC2(och klassikerna CS 1.6 & Quake).

man behöver alltid någon form av skicklighet för att bli bra på ett PvP spel
(med vissa undantag t.ex. folk som fuskar på ett eller annat sätt, om ett spel är P2W, om man har för- eller nackdelar med "gear")

Medlem

PvPn lever och mår bra redan. De behöver dock göra nått åt instanserna. Jag har inget emot att det är svårt, men det saknas en rejäl morot att fortsätta nöta dom.

Lirade tokmycket i betorna, lirat sen dag ett och gillar spelet enormt mycket fortfarande. Det börjar dock tunnas ut en del på motivationsfronten tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vafan man blir ju mörkrädd av att läsa kommentarerna. Kan vi tacka apple och iPhone för att folk är IQ-befriade?

OnT: GvG var ju rätt kul i gw1. Och dessutom vill jag se lite andra klassiska modes som CTF när det är så småskaligt som det är i sPvP.
Och sist men inte minst vill jag personligen ha bort allt vad PvE heter i WvW. Och ja, jag vet att det är utvecklarnas avsikt för att locka annars pvp-skygga människor till pvp men det går inte locka folk på det viset.
Som det är nu så är det bara så in i helvete irriterande när det görs försök att åstadkomma nåt när man ligger i underläge (far shiverpeaks vs. vizunah och världen)
och folk bara gastar efter folk för att döda "grub" eller göra pussel för nån obetydlig mängd karma/badges of honor. Medans andra servrarna steamrollar en upp i brygga.


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av Syahin:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Plastsoldat:

GW2 var en stor besvikelse om jag ska vara helt ärlig.

Hur länge / långt spelade du GW2 och vad var det du blev besviken på? Lite nyfiken då jag spelat sen dag 1 och stormtrivs

Längtade efter spelet som bara den , mina förhoppningar fylldes inte riktigt efter betorna men hoppades att det skulle bli roligare vid release. Levlade till 80 , tyckte inte att leveling upplevelsen var något vidare speciellt , samma saker hela tiden. Kom sedan till level 80 , försökte få 100% exploration i wow , var extremt frustrerande med 10 mobs varje halvmeter och utan något sätt att ta sig fram snabbare. Körde PvP i typ 2 timmar , tröttnade och har inte rört spelet since. Ska tillägga att jag provade dungeons och WvWvW medan jag levlade , helt otroligt besviken. Att kopiera klassiska MMO dungeons utan att ha Healer/Tank/DPS kan ju vara det absolut dummaste någonsin. Spelar MoP just nu och har hundra gånger roligare.

Bring it on casuals.

*smirk* du bör ta av dig dina wow goggles, kanske du skulle kunna se klart.

12
Skriv svar