Snart väntar öppen beta för Mechwarrior Online

Robot
Snart väntar öppen beta för Mechwarrior Online

Nästa vecka är det dags! Robotar, robotar – JAG SER ROBOTAR ÖVERALLT !!

#mechwarrior-online


Medlem
Snart väntar öppen beta för Mechwarrior Online

Första gången jag hört nått om detta spel
Tell me more!

Medlem

Troligtvis har jag fullt upp med Xcom och Dishonered under den närmsta tiden, men det kan ju alltid vara trevligt med lite omväxling.

Medlem

Otur att det är dagen efter RoR-expansionen till LotRO, men kanske tittar in efter ett tag om det fortfarande är igång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Haft ögonen på detta ett tag, älskade de tidigare MW spelen - Att få chansen att leka runt i en Mech igen... ooooh, nostalgi !

Hoppas bara det är så bra som jag hoppas det är!


signatur
Medlem

Spelet är bra. Saknas fortfarande en massa saker men det går inte att undgå att det är ett mech-spel och det överskuggar alla problem. Att åter igen få sitta i en mech känns helt rätt.

Planen för mig var att bara testa lite snabbt för att få känna på hur det va och sedan inte spela mera då det fortfarande är en Closed Beta (Där en progression wipe kan hända när som helst.) Nu blev det ju inte riktigt så och jag har spelat nästan varje dag i jakten på mera c-bills och xp. Att "Grinda" har jag inga problem med då det just precis är ett mech-spel.

Kom en uppdatering häromdagen för cryEngine v3.4 som gav blandat resultat. Jag är dock lite orolig att gå över till öppen beta så snart efter en så viktig patch.

Anyhow så finns allt där som man förväntar sig. Lite mera finputsning och jag tror det är en framtida suceé. Hoppas dock på EU-servers då man i betan ligger på runt 140 i ping. (inte så viktigt i ett mech-spel kanske jämfört med fps.) Men har läst något om att spelet saknar en publisher i Europa men vi får hoppas på det bästa inför framtiden.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

@gurkoz att döma av vad du hade att säga, så låter det riktigt bra. Även om det nu skulle bli worst-case-scenario och det inte kommer EU servers, ja. Då hoppar man in o kämpar med 140ping bara för att man kan medans man sitter i en mech!


signatur
Medlem
Skrivet av spectrekz:

@gurkoz att döma av vad du hade att säga, så låter det riktigt bra. Även om det nu skulle bli worst-case-scenario och det inte kommer EU servers, ja. Då hoppar man in o kämpar med 140ping bara för att man kan medans man sitter i en mech!

Ja jag kan ha överseende med ping enbart för att det är en manly-giant-robot jag sitter i. Men innan senaste patchen så gick det hur bra som helst att spela med den pingen. Nu är det dock sjukt massa lagg och annat som förstör upplevelsen. Förhoppningsvis är det fixat tills open beta.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Läste i en trailer av spelet här på FZ att man får 80 dollar in game cash vid köp eller vad var det? Blir man tvungen att spendera om man inte vill bli kanon-mat åt de som spenderar in-game-pengar?

Medlem
Skrivet av Jonator:

Läste i en trailer av spelet här på FZ att man får 80 dollar in game cash vid köp eller vad var det? Blir man tvungen att spendera om man inte vill bli kanon-mat åt de som spenderar in-game-pengar?

Ingen som gör f2p spel vill väll medvetet göra det pay-2-win. Brukar vanligtvis vara att man får premium i någon månad vilket innebär att man tjänar pengar och xp lite snabbare än andra.

Det du pratar om är gissningsvis Founders program. Det slutar dock om 3! dagar så skynda om ni vill vara med. (http://mwomercs.com/founders) Det kommer ju i framtiden så klart finnas möjlighet att köpa premium o lite annat också om man tycker det går för långsammt. Dock tror jag aldrig man kommer kunna köpa sig ett direkt övertag över andra.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av Jonator:

Läste i en trailer av spelet här på FZ att man får 80 dollar in game cash vid köp eller vad var det? Blir man tvungen att spendera om man inte vill bli kanon-mat åt de som spenderar in-game-pengar?

Ingen som gör f2p spel vill väll medvetet göra det pay-2-win. Brukar vanligtvis vara att man får premium i någon månad vilket innebär att man tjänar pengar och xp lite snabbare än andra.

Det du pratar om är gissningsvis Founders program. Det slutar dock om 3! dagar så skynda om ni vill vara med. (http://mwomercs.com/founders) Det kommer ju i framtiden så klart finnas möjlighet att köpa premium o lite annat också om man tycker det går för långsammt. Dock tror jag aldrig man kommer kunna köpa sig ett direkt övertag över andra.

Fedt det var ett positivt svar. Vill köpa. Inte spelat robot sedan 90-talet minns inte vad det hette men gillade det starkt. Stora kanoner och massa skada. Nåt japanskt/kinesiskt och det finns nåt strategispel med samma namn.

edit: shogo!

Medlem

Fasen att man inte har råd till Founders Program i nuläget


signatur
1
Skriv svar