Testa Xcom på Xbox och PS3

Robot
Testa Xcom på Xbox och PS3

Okända fiender sprider sig i de båda konsolernas demoavdelningar.

#xcom-enemy-unknown


Inaktiv
Testa Xcom på Xbox och PS3

Det må hända att jag redan har köpt spelet till PCn, men det skadar inte att testa kontrollen och hur pass bra spelet kör på konsol (PlayStation 3)..

Spelet laggar sjukt mycket på PS3n, det kan gå ned till 5-10 FPSnivå eller ibland ligga över 60FPS vilket förstås gör så att hela spelet flimrar, kanske en bugg eller liknande, vi får vänta och se..

Medlem

föredrog det till pc faktiskt då jag inte var så förtjust i själva kontrollen över vart man ska placera sina soldater, gillade inte själva lock -on grejen dom har, kändes lite klumpig bara. dock resten var bara bra, så har man inte en pc som klarar det så är det fortf ett värt köp.


signatur

God is dead

Medlem

Har nu testat det på både PC och PS3 och noterat att det inte är någon skillnad alls i FPS hemma hos mig så det känns som RzrTrek lyckats hitta någon nasty bugg or such.

På gott och ont så är PC versionen jävligt konsoll-ifierad kontrollmässigt vilket kanske syns bäst i "action cam" momenten när man numera "bläddrar" mellan olika aliens istället för att välja med muspekaren som old-school XCOM.

Blir ett PS3 köp här i alla fall pga. det är så grymt liten skillnad mellan versionerna. Jag hade nog föredragit en med liknande kontroll som dom äldre spelen men men.

Inaktiv
Skrivet av Fanskapet:

Har nu testat det på både PC och PS3 och noterat att det inte är någon skillnad alls i FPS hemma hos mig så det känns som RzrTrek lyckats hitta någon nasty bugg or such.

På gott och ont så är PC versionen jävligt konsoll-ifierad kontrollmässigt vilket kanske syns bäst i "action cam" momenten när man numera "bläddrar" mellan olika aliens istället för att välja med muspekaren som old-school XCOM.

Blir ett PS3 köp här i alla fall pga. det är så grymt liten skillnad mellan versionerna. Jag hade nog föredragit en med liknande kontroll som dom äldre spelen men men.

EDIT: Jag antar att du inte kan se skillnad mellan 10 och +60FPS? :\

1
Skriv svar