"Aldrig tvång för multiplayer i Dishonored"

Robot
"Aldrig tvång för multiplayer i Dishonored"

Speldesignern Harvey Smith berättar hur Bethesda lät Arkane Studios behålla sin vision om ett renodlat singleplayerspel.

#bethesda-softworks, #arkane-studios, #system-shock, #deus-ex, #dishonored


Medlem
"Aldrig tvång för multiplayer i Dishonored"

Singelplayer är bra mycket roligare i vilket fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Oj! Något bra med Bethesda, det var som tusan, tänkte inte ens på det, men det är bra med ett företag som faktiskt stödjer singleplayer spel! Kanske bäst att Arkane Studios fortsätter göra spel som blir publiserade av Bethesda? Hursomhelst, vem vet hur buggigt det skulle vara om Bethesda själv började göra multiplayer?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Bethesda har ALDRIG gjort ett MP spel, de har endast varit publisher för ett jättedåligt MP spel på 90talet har jag för mig.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Oj! Något bra med Bethesda, det var som tusan, tänkte inte ens på det, men det är bra med ett företag som faktiskt stödjer singleplayer spel!

Du har inte spelat "Elder Scrolls" - serien va?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Han är förmodligen en sån som anser att varenda bugg är 100% oacceptabel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Avstängd
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av crazycat690:

Oj! Något bra med Bethesda, det var som tusan, tänkte inte ens på det, men det är bra med ett företag som faktiskt stödjer singleplayer spel!

Du har inte spelat "Elder Scrolls" - serien va?

Eller Fallout?

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av crazycat690:

Oj! Något bra med Bethesda, det var som tusan, tänkte inte ens på det, men det är bra med ett företag som faktiskt stödjer singleplayer spel!

Du har inte spelat "Elder Scrolls" - serien va?

Haha joo men har aldrig tänkt på det på det sättet förut, att deras RPG spel inte har multiplayer har jag alltid tänkt att är just för att det inte är möjligt I alla fall Fallout med VATS, Elder Scrolls vet jag ju inte om det är möjligt eller inte, kanske... Men poängen är att jag inte tidigare tänkt på att de är just en relativt liberala när det kommer till publiserade spel.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av crazycat690:

Oj! Något bra med Bethesda, det var som tusan, tänkte inte ens på det, men det är bra med ett företag som faktiskt stödjer singleplayer spel!

Du har inte spelat "Elder Scrolls" - serien va?

För då skulle han per automatik tycka att det var bra spel? Missförstå mig inte; jag är ett fan av Elder Scrolls-serien och har lagt ner alldeles för många hundra timmar på trean, fyran och femman i serien (för att inte tala om alla jävla moddar), men jag har inte särskilt svårt att förstå att det finns folk som inte gillar spelen på grund av de stela NPC:erna, ofta dåliga manuset, de otaliga buggarna och bristen på intensitet.

Medlem

Bethesda är typ den enda riktigt stora developer och publisher företag som håller sig till SP eller hur?

Testpilot

Håller med helt o fullt , så tråkigt då de gör ett spel o sen klistrar dit Mulitplay bara för att .

Bra exempel på detta är Crysis 2 och Max Payne 3 , även Mass Effect 3 lider av detta dock lite mera slipat.
Det sämsta är att MP dels är ganska dåligt men fuskandet i dessa är ju helt katastrofalt också , usch!
Allt detta för att sälja lite DLC efter spelet är släppt .. blä!

Finns säkert fler spel som är likadana men inget jag kommer på nu.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Singelplayer är bra mycket roligare i vilket fall.

Ett bra versus är och har alltid varit chefen iofs...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alla vet att det bästa är ett riktigt nice coop.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Good guy Bethesda!

Medlem

Det finns inget absolut "bästa" läge. Det handlar i grunden om vilken typ av spel som man skapar. Läggs det tillräckligt med krut på SP behövs kanske inte MP, och tvärtom.

Inaktiv

Med risk för att överanalysera så verkar Bethseda ha fått rätt bra kläm på vilka SP-spel som faktiskt kan sälja och efter framgångarna med Skyrim är de kanske mer villiga att ge spel som Dishonored en chans.

Vissa spels MP-mode (Spec Ops The Line är det perfekta exemplet) är bara slöseri med pengar och det är skönt att det finns utgivare med tillräcklig insikt för att inte tvinga på fansen sådant.

Medlem

Fast Skyrim Online är ju under utveckling så nog kommer dom göra ett multiplayerspel alltid eller det är väl ett sånt där MMO spel som man måste betala för varje månad? I såna fall är det inget jag kommer skaffa


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Hoppas fler tar efter!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar