Nytt rymd simulator spel

Medlem
Nytt rymd simulator spel

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

ser jävligt bra ut här ska sponsras

Medlem
Skrivet av Grimley:

Vet inte om de kommer nå deras kickstarter mål, verkar inte så.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Gaalet snyggt. Vad är det som händer PC-spelsindustrin? Det känns som att den har gjort en totalomvändning där kvalité och djup läggs före kvantitet och arkad.

Tänker definitivt skänka en bit av mitt studiebidrag till det här vackra spelet.


signatur

Have a good time!

Skägg.
10 Chambers
phi
Medlem
Skrivet av Brain:

Gaalet snyggt. Vad är det som händer PC-spelsindustrin?

Kickstarter och crowdfunding hände. Förstår mig inte på pappskallarna som är negativt inställda till både kickstarter och crowdfunding i allmänthet och gnäller om att utvecklare tigger pengar.

Edit: vad fan är "crowfunding" för något? Tappade bort d:et.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av phi:
Skrivet av Brain:

Gaalet snyggt. Vad är det som händer PC-spelsindustrin?

Kickstarter och crowfunding hände. Förstår mig inte på pappskallarna som är negativt inställda till både kickstarter och crowfunding i allmänthet och gnäller om att utvecklare tigger pengar.

Det finns ju dock en uppenbar risk att en del projekt kommer att gå i graven utan att leverera något överhuvudtaget.


signatur
phi
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av phi:
Skrivet av Brain:

Gaalet snyggt. Vad är det som händer PC-spelsindustrin?

Kickstarter och crowfunding hände. Förstår mig inte på pappskallarna som är negativt inställda till både kickstarter och crowfunding i allmänthet och gnäller om att utvecklare tigger pengar.

Det finns ju dock en uppenbar risk att en del projekt kommer att gå i graven utan att leverera något överhuvudtaget.

Absolut. Men är man en redan respekterad spelutvecklare med ett namn som folk känner till så bör det ju ligga i den personens intresse att leverera om man t.ex har haft en framgångsrik kickstarterkampanj. Jag personligen skulle inte donera pengar till en liten indie-studio på två helt okända personer som vill ha $100 000 för att utveckla deras random indie-spel.

Men har spelen personer som Brian Fargo, Chris Avellone, Tim Schafer eller Jordan Weisman i bagaget så tvivlar jag inte en sekund att lägga en donation. Jag är övertygad att dom kommer att leverera, sen huruvida spelen blir så bra som man hoppas på är ju omöjligt att säga. Där jag ser jag det på samma sätt som om man har förhandsbokat ett spel.

Medlem

Spelet finns ute på kickstarter nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Några bilder på skeppet man får om man skänker 250 dollar eller mer.

http://ca.ign.com/articles/2012/11/15/star-citizen-ship-desig...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar