Hur ska du spela Dishonored

Skägg.
10 Chambers
Hur ska du spela Dishonored

Släppet av #Dishonored drar närmare, recensionen är publicerad och efter en rejäl slev hype måste jag ställa frågan - hur kommer du att spela?

Smygande pacifist utan ett liv på ditt samvete eller despot med vapentourrettes? Något därimellan månne? Berätta! När spelet väl är släppt kan vi använda denna tråd för att berätta våra mest galna stunts, men använd spoilertaggar om det rör storydelar.


signatur

Jag är skuggan, jag är vinden genom fönstret! och ingen kommer veta att jag ens varit där. Enbart en olycka, kommer vakterna att säga, en hemsk osannolik olycka var deras chefs fall, och inget annat, kommer de att säga.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Råkade slänga/tappa en sovande vakt ut för ett en trappa så att han avled. Oops!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Råkade slänga/tappa ut en sovande vakt ut för ett en trappa så att han avled. Oops!

"Råkade" Hahahah!

Kom just på att jag beskrev mig själv som en fjärt i vinden...oops. Ibland blir det fel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Kommer försöka mig på att förbli osedd så mycket som möjligt, men vi får väl se hur det går med det. Min första genomspelning kommer nog inte vara som pacifist, men mycket möjligt att jag försöker mig på det senare.

Medlem

Det blir smygande för hela slanten.

Medlem

Det är klart att man ska smyga! Förmodligen blir jag pacifist efter förmåga, men det är inte skrivet i sten. Actionröjaren får bli till andra eller tredje genomspelningen. Antalet lik ska ju tydligen påverka spelvärlden och jag vill ju gärna se båda sidorna. Konsensus bland de som har spelat det verkar vara att smygande är att föredra, men framförallt att man ska ta sig tid att utforska och uppleva staden.

Taggad!

Medlem

Jag kommer vara den smygande skuggen som undviker att döda in i det sista, men om någon upptäcker mig och önskar bruka våld mot mig... "Boy, that escalated quickly.."


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Själv har jag alltid haft en fäbless för att slå ihjäl allt i min väg. Men jag tänker knappast nöja mig med det. Jag tänker spela om det på så många sätt jag kan.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Det blir nog lite beroende på situation för mig. Ibland kommer jag nog agera som en fjärt i vinden och i ett annat läge kommer jag antagligen råka knuffa sovande vakter nerför trappor


signatur

Everybody needs help.

Medlem

rambo style för mig

Medlem

Jag tror inte jag kommer hålla någon konsekvent spelstil genom hela storyn. Precis som i rollspel gör jag vad jag känner för vid givet tillfälle och struntar i om jag ena stunden agerar helgon eller Hin håle själv...

Medlem

Det beror på situationen, men kommer nog försöka smyga så mycket jag kan.

Medlem

På ett sofistikerat och kontrollerat vis utan att lämna något orört eller glömt.

Medlem

Brukar smyga men sen vill jag inte heller begränsa mig, om jag blir förbannad på några envisa vakter eller en korkad karaktär handlar jag efter mina känslor Sen ska jag utforska allt!! Varenda litet föremål och hemlighet ska bli mina!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av redruM:

Själv har jag alltid haft en fäbless för att slå ihjäl allt i min väg. Men jag tänker knappast nöja mig med det. Jag tänker spela om det på så många sätt jag kan.

Det finns en viss charm med att helt rensa en bana också


signatur
KoP
Medlem

Troligtvis kommer jag misslyckas i mitt smygande som jag så ofta gör i smygspel och då blir det guns blazin.

Medlem

smygis


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Rensa allt, och sedan spela en gång med bara smygande och filurande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har gjort några missions nu och har inte lyckats med mitt mål att bara smyga och inte döda någon, det går bättre och bättre dock, blink och possesion gör sakerna betydligt enklara

Testpilot

Givetvis kommer man att smyga , taktiken består i att obemärkt plocka alla vakter utan att döda dem tills det bara är en panikslagen vakt kvar som undrar vad som händer och sen knockar man honom också.
Alla fiender staplas prydligt undan i knockout högar tex som i Deus Ex låg både 1-5 vakter i en stor mysig hög.

Efter detta är gjort undersöks varenda vrå och skrymsle efter saker som kan vara intressanta , brev , bonusprylar och annat , sedan går man vidare till nästa area för att upprepa scenariot.
Enda gången detta bryts är de gånger vakter är i stort sett omöjliga att plocka en och en utan dödligt våld , då får de mera brutala metoderna som att sätta ut fällor och andra onda metoder vilket Dishonored verkar ha många skojjiga , ser fram emot att hacka mig genom de elektrifierade fälten och ställa om polariteten

Medlem

Jag känner att jag får se vart vinden för mig, vilket kan resultera i att jag använder flera olika taktiker beroende på omständigheterna. Det viktiga är trots allt att man har kul, vilket jag tveklöst kommer ha med Dishonored! Givetvis kommer jag att vara konsekvent med olika spelsätt under andra och tredje genomspelningen

Inte länge kvar nu!

Inaktiv

Har försökt att smyga mig igenom uppdragen men blir alltid upptäckt efter 2/3 av banan, men det gör ej så mycket då jag tack vare "blink" kan plocka fienderna en efter en.

Helt klart mitt bästa spelköp i år
Kan knappt se några spår av consolitis överhuvudtaget.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Tänkte köpa det inom kort, tänker först köra igenom en gång med bara stealth och bara döda så få som möjligt. Sen blir det köra igenom och bara döda allt.

Medlem

Jag kommer köra efter spelets slogan "Revenge solves everything".

Medlem

Spelade klart spelet nu inatt, spenderade nog runt 20 timmar sammanlagt. Antar att jag fick det "bra" slutet eftersom jag i princip fick low chaos på alla banor och inte dödade ett enda target. Blir en Ramborunda nu alla ska dö! Grymt kul spel förövrigt, hoppas lite på DLCs och uppföljare.

Medlem

Tunga vapen som utrotar allt som rör på sej.
En tom värld där jag är en levande gud.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Planen var vacker men verkligheten blev en annan med många offer och hög Chaos Level... Nåja, ska ta Ghost och Shadow nu.

Ses om typ en livstid!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

För lite tid att spela i helgen men min plan lyckades , har endast brutit mot icke-dödandet då jag räddade en fager mö från att bli rånad / rånmördad.

PS: Hur sjutton binder man om skills på sin hotbar?

12
Skriv svar