Döden är närvarande i Dead Space 3

Robot
Döden är närvarande i Dead Space 3

Rädslan för att Dead Space 3 ska gå under i ett moln av co-op-action har skrämt en del fans. De nya skärmdumparna lär också skrämma dig – fast på ett bra sätt.

#dead-space-3, #visceral-games


Döden är närvarande i Dead Space 3

Synd då att fyra av sju bilder visar ett actionpackat inslag(explosions)

Medlem

Det är alltid trevligt med co-op!

Medlem

Wardone håller med kul att köra CO-OP men har en fråga har dem bytt grafikmotor? Vad jag kan se så är det väl grafikmotorn från Borderlands 2 eller Walking dead eller har jag fel?

Men skitsamma älskar Dead Space serien o dags att köra genom Dead Space 1 och 2 så man hänger med i storyn

Medlem

Jag är orolig över att Dead Space 3 kommer bli mer action-orienterat än vad det är skräck.

För att nämna några exempel på spel som gått samma väg:
-F.E.A.R. gick från Horror till Action
-Rainbow Six gick från Tactical till Action
-Splinter Cell gick (Går?) från Stealth till Action

Att döma av den lilla gameplay jag har sett verkar det vara väldigt mycket action. Det blir dock ett köp för min del p.g.a. co-op-läget.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Wardone håller med kul att köra CO-OP men har en fråga har dem bytt grafikmotor? Vad jag kan se så är det väl grafikmotorn från Borderlands 2 eller Walking dead eller har jag fel?

Men skitsamma älskar Dead Space serien o dags att köra genom Dead Space 1 och 2 så man hänger med i storyn

Nope, Bordelands 2 använder Unreal Engine 3, Walking Dead Telltale Tool och Dead Space 3 Visceral Engine som också användes i tvåan...

Medlem

Tyckte 2:an var mindre läskig och mer action baserad. Det fanns jumpscare moments som fortfarande funkade väldigt bra på mig men 1:an hade en mer konstant nervös stämning.

Tyckte 2:an var ett bra och kul spel, så även om 3:an är mindre läskig så betyder det inte att det är ett sämre spel.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Jag är orolig över att Dead Space 3 kommer bli mer action-orienterat än vad det är skräck.

För att nämna några exempel på spel som gått samma väg:
-F.E.A.R. gick från Horror till Action
-Rainbow Six gick från Tactical till Action
-Splinter Cell gick (Går?) från Stealth till Action

Att döma av den lilla gameplay jag har sett verkar det vara väldigt mycket action. Det blir dock ett köp för min del p.g.a. co-op-läget.

Du glömde resident evil serien, viket nog är det mest vanliga exemplet.
Jag skulle inte bli förvånad om dead space 3 blir mer action än skräck, men i vilket fall som helst blir det ett köp då jag älskade filmerna och dom andra spelen


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

köpte ds 2 för jag trodde det skulle va lika bra som 1.. slängde pengarna i sjön

Medlem
Skrivet av Networc:
Skrivet av Puscifer:

Jag är orolig över att Dead Space 3 kommer bli mer action-orienterat än vad det är skräck.

För att nämna några exempel på spel som gått samma väg:
-F.E.A.R. gick från Horror till Action
-Rainbow Six gick från Tactical till Action
-Splinter Cell gick (Går?) från Stealth till Action

Att döma av den lilla gameplay jag har sett verkar det vara väldigt mycket action. Det blir dock ett köp för min del p.g.a. co-op-läget.

Du glömde resident evil serien, viket nog är det mest vanliga exemplet.
Jag skulle inte bli förvånad om dead space 3 blir mer action än skräck, men i vilket fall som helst blir det ett köp då jag älskade filmerna och dom andra spelen

Dead Space 1 var inte läskigt
Dead Space 2 var inte läskigt heller
Varför skulle Dead Space 3 vara det? Jag hade gärna velat se dem försöka, men låt oss vara ärliga, DS är action-spel med horror-tema, inget mer.

Det får man hoppas, med tanke på att ordet "dead" finns i namnet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Networc:
Skrivet av Puscifer:

Jag är orolig över att Dead Space 3 kommer bli mer action-orienterat än vad det är skräck.

För att nämna några exempel på spel som gått samma väg:
-F.E.A.R. gick från Horror till Action
-Rainbow Six gick från Tactical till Action
-Splinter Cell gick (Går?) från Stealth till Action

Att döma av den lilla gameplay jag har sett verkar det vara väldigt mycket action. Det blir dock ett köp för min del p.g.a. co-op-läget.

Du glömde resident evil serien, viket nog är det mest vanliga exemplet.
Jag skulle inte bli förvånad om dead space 3 blir mer action än skräck, men i vilket fall som helst blir det ett köp då jag älskade filmerna och dom andra spelen

Dead Space 1 var inte läskigt
Dead Space 2 var inte läskigt heller
Varför skulle Dead Space 3 vara det? Jag hade gärna velat se dem försöka, men låt oss vara ärliga, DS är action-spel med horror-tema, inget mer.

Tror det är ganska subjektivt.

Flesta som har spelat DS1 och DS2 håller med om att det första spelet hade en större "läskighetsfaktor"

Sen om du har en stor tolerans innan du känner dig skrämd eller nervig när du spelar liknande spel betyder väl inte att du inte förstår att många andra människor tycker att det är läskigt.

Håller med dig om att det är ett actionspel med horror tema men det betyder inte att ett spel inte kan vara läskigt om det är gjort rätt.

Medlem

DS3 är bara intressant om det har en tung och välgjord single player-del.

Men det hoppas jag det har, och jag hoppas att det även har en hardcore-nivå som är lika bra som den i DS2 - den är helt makalöst bra, det är då spelet är som bäst.

Det är egentligen inte "läskighetsfaktorn" i hardcore som gör det, utan det faktum att det är rätt intensivt att bara hålla sig vid liv, samt få saves (3 st) och inga checkpoints. Med så få saves blir spelsessionerna uppåt 4-5 timmar åt gången. Att dö mitt i en sån session är helt enkelt inget alternativ.

Det blir rätt långa etapper där man konstant måste behålla skärpan i hård miljö. Kan lugnt säga att jag aldrig fått sånt adrenalinpåslag av ett spel, på ett bra sätt.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Networc:
Skrivet av Puscifer:

Jag är orolig över att Dead Space 3 kommer bli mer action-orienterat än vad det är skräck.

För att nämna några exempel på spel som gått samma väg:
-F.E.A.R. gick från Horror till Action
-Rainbow Six gick från Tactical till Action
-Splinter Cell gick (Går?) från Stealth till Action

Att döma av den lilla gameplay jag har sett verkar det vara väldigt mycket action. Det blir dock ett köp för min del p.g.a. co-op-läget.

Du glömde resident evil serien, viket nog är det mest vanliga exemplet.
Jag skulle inte bli förvånad om dead space 3 blir mer action än skräck, men i vilket fall som helst blir det ett köp då jag älskade filmerna och dom andra spelen

Dead Space 1 var inte läskigt
Dead Space 2 var inte läskigt heller
Varför skulle Dead Space 3 vara det? Jag hade gärna velat se dem försöka, men låt oss vara ärliga, DS är action-spel med horror-tema, inget mer.

Tror det är ganska subjektivt.

Flesta som har spelat DS1 och DS2 håller med om att det första spelet hade en större "läskighetsfaktor"

Sen om du har en stor tolerans innan du känner dig skrämd eller nervig när du spelar liknande spel betyder väl inte att du inte förstår att många andra människor tycker att det är läskigt.

Håller med dig om att det är ett actionspel med horror tema men det betyder inte att ett spel inte kan vara läskigt om det är gjort rätt.

Tja, Dead Space känns så otroligt förutsägbart. Man vet om att där kommer vara en jump scare varannan minut och sen kommer man råslakta fienderna en sekund efter. Det är väldigt svårt att vara rädd för fiender som är 100 gånger svagare än en själv... Spelen har ingen atmosfär heller eftersom det bara är action action action...
Visst, det är väl lite subjektivt till en viss del men jag misstänker mer att det handlar om

BUU! NU SKRÄMDE JAG ER!

Medlem

Jag älskar Dead space spelserien, så jag tror det blir bra, skit samma, allt gnäll här är så jävla tröttsamt så det är inte sant. Fan ni har inga liv när ni gnäller om sånt skit som ni gör... Pinsamt...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Skrivet av HaZe303:

Jag älskar Dead space spelserien, så jag tror det blir bra, skit samma, allt gnäll här är så jävla tröttsamt så det är inte sant. Fan ni har inga liv när ni gnäller om sånt skit som ni gör... Pinsamt...

Nu gnäller du ju på dom, och jag gnäller på dig

Det är bäst om vi alla försöker vara positiva


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar