Gaikai retas med Playstation-spel

Robot
Gaikai retas med Playstation-spel

Den nylanserade hemsidan för spelstreamingtjänsten Gaikai visar upp Playstation-exklusiva bekanta.

#sony, #gaikai


Medlem
Gaikai retas med Playstation-spel

Om jag inte missminner mig så pratade de som ligger bakom OnLive om att man skulle kunna köra konsol spel på PC men mig veterligen är det endast PC spel som går att köra på den tjänsten. Detta kanske blir första gången vi ser ett riktigt konsolspel på PC.

Medlem

The Last Of Us på PC?

(streamat, men väldigt bra i alla fall)

Medlem

Att kunna köra ps3 spel på pc skulle jag kanske inte tacka nej till.

Flakmonkey

Då borde det väl inte vara något hinder att spela PC-spel på en PS3/PS4 heller? Går det åt ena hållet bort det ju gå åt det andra också menar jag.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Då borde det väl inte vara något hinder att spela PC-spel på en PS3/PS4 heller? Går det åt ena hållet bort det ju gå åt det andra också menar jag.

Så länge man kan streama och de i sin tur kan ta emot data som kommer från ens PS3/PS4 ser jag inga som helst problem med det. Så ja det borde funka hur bra som helst om stöd finns för det.

Edit:

Har inte själv använt denna tjänst men läst en del om den (detta var innan jag ens hörde talas om OnLive som jag läste om innan Gaika) och via den kan man streama ens egna hårdvara till en annan hårdvara för att på sätt köra spel som kräver bra hårdvara på en som har sämre hårdvara. http://www.streammygame.com/smg/index.php

Medlem

Eftersom det är sony borde det verkligen inte vara nåt problem!

Medlem

Om så är fallet borde det ju vara en ganska tydlig indikation på att Sony förutspår konsolernas död och streamingens era (utöver faktumet att de köpte tjänsten naturligtvis). Konsolexklusiva spel är ju en av de främsta anledningarna till att folk väljer en konsol över en annan.

Skägg.
10 Chambers

Mest troligt är nog att spelstreaming blir någon form av premiumtjänst på PS4, med PS2/PS3-klassiker i utbudet. Sony är nog ganska sugna att få folk att betala per månad på samma vis som Xbox Live Gold.


signatur
Medlem

Hehu, det roliga är att folk tror att man spelar konsoll-spel på PC, men spelet är ju inte naturligt kodat och körs på PCn ifråga. Vilket gör det hela fortfarande ointressant. Det vore som om du kopplade din konsoll till en PC-skärm.

Såvida man inte gör dessa konsoll-spel mus och tangentbord-kompatibla.

Fortfarande så är spelstreamingtjänster väldigt kassa då det blir pixelartefakter osv. dvs. dålig bildkvalitet och fördröjd input. Så denna tjänst är inget för mig, väljer hellre att spela på min egna konsoll/PC naturligt.

Medlem
Skrivet av Preath:

Hehu, det roliga är att folk tror att man spelar konsoll-spel på PC, men spelet är ju inte naturligt kodat och körs på PCn ifråga. Vilket gör det hela fortfarande ointressant. Det vore som om du kopplade din konsoll till en PC-skärm.

Såvida man inte gör dessa konsoll-spel mus och tangentbord-kompatibla.

Fortfarande så är spelstreamingtjänster väldigt kassa då det blir pixelartefakter osv. dvs. dålig bildkvalitet och fördröjd input. Så denna tjänst är inget för mig, väljer hellre att spela på min egna konsoll/PC naturligt.

Om man inte behöver ha en egen PS3 så ser man ju direkt en fördel på att man inte behöver spendera 2000+ på en PS3a för att köra t.ex. god of war


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Känns väldigt dumt för Sony om tjänsten blev tillgänglig till PC.
Jag tror nog att tjänsten endast kommer fungera på Sonyprodukter.

Medlem

Tror inte en sekund på att Sony skulle släppa sina spel utanför sina Playstation produkter.

Mest troligt känns ju att de skaffade Gaikai för att kunna använda det som det redan används på PC.

Alltså leverera demos snabbt och smidigt utan nerladdning. De kan ju dessutom släppa PS3/PS4 demon på till exempel PS Vita, eller tvärt om.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Känns väldigt dumt för Sony om tjänsten blev tillgänglig till PC.
Jag tror nog att tjänsten endast kommer fungera på Sonyprodukter.

Faktiskt inte, även om OnLive funkar helt okej både när det gäller fördröjning och grafik så slår det inte att köra spelet från ens egna hårdvara. Spel jag verkligen gillar kommer jag fortfarande utan tvekan att köpa och spela så optimalt det bara går och det kommer nog dröja länge innan vi ser spel från Gaika eller OnLive som kan få mig att föredra att köra spelet via dessa tjänster. Jag är dock utan tvekan en gamer. En som inte spelar varje dag lär knappast resonera på detta sätt, för denne räcker det nog alldeles utmärkt med det som OnLive och Gaika erbjuder. Således kan Sony fortfarande släppa dyr hårdvara som garanterat kommer sälja men samtidigt inte behöva sänka priset för att få en större målgrupp för sina spel.

Medlem

Hoppas att detta är starten mot en plattfor för alla spel.
Det blir så mycket bättre om det bara finns en plattform för alla spel. För då slipper vi plattforms strul.
Tekniken för detta utvecklas hela tiden så om spel bolagen jobbar för oss gamers så blir det målet bra för alla.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar