Enter the Freeman – missa inte fansens Half-Life-film!

Robot
Enter the Freeman – missa inte fansens Half-Life-film!

Över 10 minuter, innehållandes en glasögonprydd herre vars främsta kännetecken är att han håller käft. Om det inte är höjden av lycka så säg!

#half-life


Geeks Gaming
Enter the Freeman – missa inte fansens Half-Life-film!

För 3000 dollar?? nej

För 3000 dollar?? Ja


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ganska välgjord för att ha en budget på bara 3000 dollar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Den snubben passade bra som gordon


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Så jävla awesome! Mer förfan.

Medlem

När dom skulle göra Gordons dräkt så var nog pengarna slut :P. SKämt åsido. Den var bra för 3000$

Medlem

GE HIT HL3! Och gö en lång film! FFS! Om de skulle behövas donerar en slant! GE MIG!

Medlem

Hmm... trodde att Gordon var stum


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Wow, vilken stämning! Visst såg gordons dräkt lite billig ut, och Gman liknade mest Sheldon från Big Bang Theory...

I övrigt, super-MVG till den här filmen! Tänk vad de här snubbarna hade kunnat göra med 30k istället för 3k? Eller 300k? En vanlig pissfilm som bara bygger på sin CGI kan ha en budget på 100 miljoner dollar. For shame...

Missa heller inte den här lite mer komiska kortfilmen (med en annan, också väldigt lik, Gordon);

Medlem

Vem bryr sig om det är bra produktionsvärden för lite pengar. Det är ju likförbannat dynga.

Den enda som var duktig här är väl kanske den som gjorde kostymerna. Annars har ju nån stoppat in HL-karaktärer i The Walking Dead bara. Och så jävla fantasilöst också. Göra en fan-kortfilm som massor med människor redan gjort förut med "det var billigt" som enda säljargument. Det är ju inga problem att göra det billigt om man har en digitalkamera och kan CGI, det är ju inget som kostar nått. Finns ju 1000 "billiga" kortfilmer på nätet som totalt saknar existensberättigande och enda anledningen till att folk kollar är att den som gjorde den kunde CGI. Det är ju bra, lär dig att göra något intressant med någon som helst verkshöjd nu då istället.

Tycker inte man skall uppmuntra människor som bara försöker avapa komersiell underhållning. Jaha du kan göra något som NÄSTAN är lika (dåligt) som det som går på TV är. Bravo. Fel att man utnyttjar att man inte behöver spendera pengar och kan då göra precis vad man vill. Så jävla tråkigt att då försöka göra något själlöst. In med lika kukar och fittor för i helvete när "The FCC" och kanalhuvuden inte är med.

Den här filmen är ju bara ett CV till FOX för att få regissera nästa intetsägande dyng-serie.

Det är inte Half-Life det här. Det är en mall där man stoppat in Half-Life karaktärer. Skall man göra en serie eller film om Half-Life så skall den inte bara ha Half-Lifes karaktärer och story. Den skall också föra vidare innovationen som fanns i Half-Life. Det här är inte värdigt. Det är så här Half-Life serien skulle se ut om det var en intetsägande skitserie. Får fan ångest att nån kan komma på att dom skall göra en jävla Walking Dead serie med Half-Life karaktärer. Det skulle vara förjävligt. Uppmuntra inte dom här själlösa producenterna. Det är ju förjävligt att vuxna människor sitter och blir till sig bara man slänger in: "Titta kids, det är Gordon Freeman, på film!". Jaha? Nu är ju då den stora frågan - VARFÖR är han på film?

Och varför är det konstigt att det är billigt? Vad är det som kostar? Låna en kamerajävel och och jobba gratis så kan man ju göra vad som helst i princip gratis idag. Du behöver inte köpa film, du behöver inte framkalla film, du behöver inte hyra redigeringsutrustning. Du behöver ju fan inte ens en kamera, det är ju bara att filma med din iPhone och slanga in på datorn och thepiratebaya något redigeringsprogram eller kör med ett gratis. Det enda miraklet med finansieringen är ju att man tydligen fått folk att ställa upp gratis på komersiell dynga, sånt skall man fa ha betalt för.

Tar jag det här på för stort allvar? JA DET KANSKE JAG GÖR, MEN NÅGON BEHÖVER JU VARA QUALITY CONTROL OM VI INTE SKALL BLI HELT JÄVLA FORMULA-HJÄRNTVÄTTADE. RÖSTA NER MIG NI BARA. MEN JAG TALAR SANNING! ....DESSUTOM HADE HITLER RÄTT! *slänger micen på golvet, ger fingret, och går ut*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

*rant*

Gör alla en tjänst, och gå och prata med någon. Jag vill inte ha någon Breivik till.


signatur

Nämen!

Medlem

Va Gordon Freeman pratade har aldrig hört honom prata snygg film btw

Medlem

Va Gordon Freeman pratade har aldrig hört honom prata snygg film btw

Medlem
Skrivet av KatOne:

Tänk vad de här snubbarna hade kunnat göra med 30k istället för 3k? Eller 300k? En vanlig pissfilm som bara bygger på sin CGI kan ha en budget på 100 miljoner dollar. For shame...

lol direkt youtube kommentar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Preed:

*rant*

Gör alla en tjänst, och gå och prata med någon. Jag vill inte ha någon Breivik till.

Absolut INTE. Jag tänker fostra dom här agressionerna och se vad som händer!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Den var riktigt grym samt välgjord för att ha en så låg budget som 3000 dollar. Vill gärna se mer av det här

Medlem

Detta var riktigt bra gjort vill se mer av denna, till och med en film om det kommer någon

Medlem

Höll på att garva ihjäl mig när dräkten sa "ammunition depleted".
Var kanske inte så super mycket half life över den men dom hade ändå lite i den som man kunde känna igen


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Preed:

Vem bryr sig om det är bra produktionsvärden för lite pengar. Det är ju likförbannat dynga.

Den enda som var duktig här är väl kanske den som gjorde kostymerna. Annars har ju nån stoppat in HL-karaktärer i The Walking Dead bara. Och så jävla fantasilöst också. Göra en fan-kortfilm som massor med människor redan gjort förut med "det var billigt" som enda säljargument. Det är ju inga problem att göra det billigt om man har en digitalkamera och kan CGI, det är ju inget som kostar nått. Finns ju 1000 "billiga" kortfilmer på nätet som totalt saknar existensberättigande och enda anledningen till att folk kollar är att den som gjorde den kunde CGI. Det är ju bra, lär dig att göra något intressant med någon som helst verkshöjd nu då istället.

Tycker inte man skall uppmuntra människor som bara försöker avapa komersiell underhållning. Jaha du kan göra något som NÄSTAN är lika (dåligt) som det som går på TV är. Bravo. Fel att man utnyttjar att man inte behöver spendera pengar och kan då göra precis vad man vill. Så jävla tråkigt att då försöka göra något själlöst. In med lika kukar och fittor för i helvete när "The FCC" och kanalhuvuden inte är med.

Den här filmen är ju bara ett CV till FOX för att få regissera nästa intetsägande dyng-serie.

Det är inte Half-Life det här. Det är en mall där man stoppat in Half-Life karaktärer. Skall man göra en serie eller film om Half-Life så skall den inte bara ha Half-Lifes karaktärer och story. Den skall också föra vidare innovationen som fanns i Half-Life. Det här är inte värdigt. Det är så här Half-Life serien skulle se ut om det var en intetsägande skitserie. Får fan ångest att nån kan komma på att dom skall göra en jävla Walking Dead serie med Half-Life karaktärer. Det skulle vara förjävligt. Uppmuntra inte dom här själlösa producenterna. Det är ju förjävligt att vuxna människor sitter och blir till sig bara man slänger in: "Titta kids, det är Gordon Freeman, på film!". Jaha? Nu är ju då den stora frågan - VARFÖR är han på film?

Och varför är det konstigt att det är billigt? Vad är det som kostar? Låna en kamerajävel och och jobba gratis så kan man ju göra vad som helst i princip gratis idag. Du behöver inte köpa film, du behöver inte framkalla film, du behöver inte hyra redigeringsutrustning. Du behöver ju fan inte ens en kamera, det är ju bara att filma med din iPhone och slanga in på datorn och thepiratebaya något redigeringsprogram eller kör med ett gratis. Det enda miraklet med finansieringen är ju att man tydligen fått folk att ställa upp gratis på komersiell dynga, sånt skall man fa ha betalt för.

Tar jag det här på för stort allvar? JA DET KANSKE JAG GÖR, MEN NÅGON BEHÖVER JU VARA QUALITY CONTROL OM VI INTE SKALL BLI HELT JÄVLA FORMULA-HJÄRNTVÄTTADE. RÖSTA NER MIG NI BARA. MEN JAG TALAR SANNING! ....DESSUTOM HADE HITLER RÄTT! *slänger micen på golvet, ger fingret, och går ut*

Medlem

denna var underhållande för mig som älskar HL , hoppas det kommer en film med Black Mesa !

Medlem

Verkligen? Var det BARA jag som märkte att det stod "FZ utannonserar Half-Life 3" som nyhet under själva videon?

Ni fick mig den här gången FZ...

Medlem
Skrivet av Preed:

Vem bryr sig om det är bra produktionsvärden för lite pengar. Det är ju likförbannat dynga.

Den enda som var duktig här är väl kanske den som gjorde kostymerna. Annars har ju nån stoppat in HL-karaktärer i The Walking Dead bara. Och så jävla fantasilöst också. Göra en fan-kortfilm som massor med människor redan gjort förut med "det var billigt" som enda säljargument. Det är ju inga problem att göra det billigt om man har en digitalkamera och kan CGI, det är ju inget som kostar nått. Finns ju 1000 "billiga" kortfilmer på nätet som totalt saknar existensberättigande och enda anledningen till att folk kollar är att den som gjorde den kunde CGI. Det är ju bra, lär dig att göra något intressant med någon som helst verkshöjd nu då istället.

Tycker inte man skall uppmuntra människor som bara försöker avapa komersiell underhållning. Jaha du kan göra något som NÄSTAN är lika (dåligt) som det som går på TV är. Bravo. Fel att man utnyttjar att man inte behöver spendera pengar och kan då göra precis vad man vill. Så jävla tråkigt att då försöka göra något själlöst. In med lika kukar och fittor för i helvete när "The FCC" och kanalhuvuden inte är med.

Den här filmen är ju bara ett CV till FOX för att få regissera nästa intetsägande dyng-serie.

Det är inte Half-Life det här. Det är en mall där man stoppat in Half-Life karaktärer. Skall man göra en serie eller film om Half-Life så skall den inte bara ha Half-Lifes karaktärer och story. Den skall också föra vidare innovationen som fanns i Half-Life. Det här är inte värdigt. Det är så här Half-Life serien skulle se ut om det var en intetsägande skitserie. Får fan ångest att nån kan komma på att dom skall göra en jävla Walking Dead serie med Half-Life karaktärer. Det skulle vara förjävligt. Uppmuntra inte dom här själlösa producenterna. Det är ju förjävligt att vuxna människor sitter och blir till sig bara man slänger in: "Titta kids, det är Gordon Freeman, på film!". Jaha? Nu är ju då den stora frågan - VARFÖR är han på film?

Och varför är det konstigt att det är billigt? Vad är det som kostar? Låna en kamerajävel och och jobba gratis så kan man ju göra vad som helst i princip gratis idag. Du behöver inte köpa film, du behöver inte framkalla film, du behöver inte hyra redigeringsutrustning. Du behöver ju fan inte ens en kamera, det är ju bara att filma med din iPhone och slanga in på datorn och thepiratebaya något redigeringsprogram eller kör med ett gratis. Det enda miraklet med finansieringen är ju att man tydligen fått folk att ställa upp gratis på komersiell dynga, sånt skall man fa ha betalt för.

Tar jag det här på för stort allvar? JA DET KANSKE JAG GÖR, MEN NÅGON BEHÖVER JU VARA QUALITY CONTROL OM VI INTE SKALL BLI HELT JÄVLA FORMULA-HJÄRNTVÄTTADE. RÖSTA NER MIG NI BARA. MEN JAG TALAR SANNING! ....DESSUTOM HADE HITLER RÄTT! *slänger micen på golvet, ger fingret, och går ut*

Killen har jue inte helt fel i det han säger ,
Jag älkar HL serien och gillar allt som har med det att göra .. Tror folk bara är hungriga på HL . Och det är jag med .


signatur

Kan ej skriva åäö

1
Skriv svar