Salman Rushdie fastnade totalt för Super Mario World

Robot
Salman Rushdie fastnade totalt för Super Mario World

Googla honom ifall du inte vet vem han är, historielösa pojkvasker!


Medlem
Salman Rushdie fastnade totalt för Super Mario World

Hah, det här var en rolig och intressant läsning faktiskt

Medlem

Tycker han gjorde något väldigt bra då han rörde om i den muslimska religion grytan.
Är inte anti islam har ca 18 vänner som är muslimer.
Det finns så mycket som borde ifråga sättas när det gäller tolkningar av alla religioner.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av DarkZide8:

Hah, det här var en rolig och intressant läsning faktiskt

Tack, det var en rolig nyhet att skriva också. Salman Rushdie är en oerhört begåvad herre, även om jag nog aldrig tidigare skulle ha trott att han (åtminstone under en kort period) var en "gamer".

Medlem

Salman Rushdie förtjänar alls respekt.
Kul att se att han också spelar spel

Medlem

"Välkommen till bingolotto, vart ringer du ifrån?"
"Iran!"
"Iran säger du, vilken gubbe ska man hänga då?"
"...Ja, du kan hänga salman rusdhie om du vill"

Jaja jag vet, helt ur sitt sammanhang men kom bara att tänka på detta segment från en ståupp show med Lasse Lindroth (RIP)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av chopper:

Tycker han gjorde något väldigt bra då han rörde om i den muslimska religion grytan.
Är inte anti islam har ca 18 vänner som är muslimer.
Det finns så mycket som borde ifråga sättas när det gäller tolkningar av alla religioner.

Har du sagt detta till alla dina 18 vänner?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av chopper:

Tycker han gjorde något väldigt bra då han rörde om i den muslimska religion grytan.
Är inte anti islam har ca 18 vänner som är muslimer.
Det finns så mycket som borde ifråga sättas när det gäller tolkningar av alla religioner.

Har du sagt detta till alla dina 18 vänner?

Om du läser på om boken satansvärserna så kommer du nog märka att den inte alls är värst kontroversiell, även om titeln kanske låter som den skulle vara det. Av vad jag hört beskrivas om bokens handling så tror jag inte heller att majoriteten av Sveriges yngre muslimer skulle förstå vad som var så farligt om de läste den.

Medlem

Salman Rushdie är alltid trevlig. Synd bara att han fått så förbannat mycket publicitet över satansverserna och inte för allt annat han har skrivit. Briljant författare med underbart, färgstarkt språk som nästan ingen annan. Rekommenderas starkt mellan omgångarna i Super Mario World.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av chopper:

Tycker han gjorde något väldigt bra då han rörde om i den muslimska religion grytan.
Är inte anti islam har ca 18 vänner som är muslimer.
Det finns så mycket som borde ifråga sättas när det gäller tolkningar av alla religioner.

Har du sagt detta till alla dina 18 vänner?

Har fler än 18 vänner men de jag nämde råkar vara muslimer. Och för står varför man ifråga sätter en religion.
Vet inte hur du brukar umgås med dina vänner men visst pratar vi om religion och var man står i den frågan!
Eller skulle du vara omoget lustig? Alla muslimer tolkar inte det som väldigt många islamister gör och som oftast har religionen för makt utövande i olika former. Det är stor skillnad på islamister och muslimer.
Sedan kanske du borde tänka en gång extra innan du ställer fåniga frågor Väx upp !


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av chopper:

Tycker han gjorde något väldigt bra då han rörde om i den muslimska religion grytan.
Är inte anti islam har ca 18 vänner som är muslimer.
Det finns så mycket som borde ifråga sättas när det gäller tolkningar av alla religioner.

Har du sagt detta till alla dina 18 vänner?

Har fler än 18 vänner men de jag nämde råkar vara muslimer. Och för står varför man ifråga sätter en religion.
Vet inte hur du brukar umgås med dina vänner men visst pratar vi om religion och var man står i den frågan!
Eller skulle du vara omoget lustig? Alla muslimer tolkar inte det som väldigt många islamister gör och som oftast har religionen för makt utövande i olika former. Det är stor skillnad på islamister och muslimer.
Sedan kanske du borde tänka en gång extra innan du ställer fåniga frågor Väx upp !

Du svarade inte direkt på frågan. Har du sagt till de av dina vänner som är muslimer att du uppskattar vad Rushdie gjorde och att du tycker att det behövs "röras om" i Islams "gryta"?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av chopper:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av chopper:

Tycker han gjorde något väldigt bra då han rörde om i den muslimska religion grytan.
Är inte anti islam har ca 18 vänner som är muslimer.
Det finns så mycket som borde ifråga sättas när det gäller tolkningar av alla religioner.

Har du sagt detta till alla dina 18 vänner?

Har fler än 18 vänner men de jag nämde råkar vara muslimer. Och för står varför man ifråga sätter en religion.
Vet inte hur du brukar umgås med dina vänner men visst pratar vi om religion och var man står i den frågan!
Eller skulle du vara omoget lustig? Alla muslimer tolkar inte det som väldigt många islamister gör och som oftast har religionen för makt utövande i olika former. Det är stor skillnad på islamister och muslimer.
Sedan kanske du borde tänka en gång extra innan du ställer fåniga frågor Väx upp !

Du svarade inte direkt på frågan. Har du sagt till de av dina vänner som är muslimer att du uppskattar vad Rushdie gjorde och att du tycker att det behövs "röras om" i Islams "gryta"?

Naturligtvis! Det trodde jag du förstod av sammanhanget när vi pratar om religions tolkningar. En del höll med och en del inte att det var bra av Rushdie att publicera boken. De flesta tyckte att det var bra att det blev mycket skriverier om muslimer då för det tydligen finns många förutfattade meningar om deras religion här i väst världen tex Sverige.
Det finns många likheter i Bibeln samt Koranen men de är ändå olika.

Om du ska citera mig så ta med hela meningen tack. " rörde om i den muslimska religion grytan" Det är skillnad. För det finns många fria tolkningar som ligger ganska lång ifrån Koranen. Sedan så rör vi om i många andra religioner också när vi pratar om religioner.
Ärligt nu börjar du bli lite fånig med dina frågor. Du verkar tolka in vad du vill se inte vad det står i texten.
Antingen gör du dig dum eller så har du svårt med läsförståelsen.
Så lägg ner nu dina tolkningar av min text är bara fåniga leta upp ett forum där de diskuterar detta och ta ut dina aggressioner där. Sluta tramsa.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av chopper:

Tycker han gjorde något väldigt bra då han rörde om i den muslimska religion grytan.
Är inte anti islam har ca 18 vänner som är muslimer.
Det finns så mycket som borde ifråga sättas när det gäller tolkningar av alla religioner.

Har du sagt detta till alla dina 18 vänner?

Har fler än 18 vänner men de jag nämde råkar vara muslimer. Och för står varför man ifråga sätter en religion.
Vet inte hur du brukar umgås med dina vänner men visst pratar vi om religion och var man står i den frågan!
Eller skulle du vara omoget lustig? Alla muslimer tolkar inte det som väldigt många islamister gör och som oftast har religionen för makt utövande i olika former. Det är stor skillnad på islamister och muslimer.
Sedan kanske du borde tänka en gång extra innan du ställer fåniga frågor Väx upp !

Du svarade inte direkt på frågan. Har du sagt till de av dina vänner som är muslimer att du uppskattar vad Rushdie gjorde och att du tycker att det behövs "röras om" i Islams "gryta"?

Naturligtvis! Det trodde jag du förstod av sammanhanget när vi pratar om religions tolkningar. En del höll med och en del inte att det var bra av Rushdie att publicera boken. De flesta tyckte att det var bra att det blev mycket skriverier om muslimer då för det tydligen finns många förutfattade meningar om deras religion här i väst världen tex Sverige.
Det finns många likheter i Bibeln samt Koranen men de är ändå olika.

Om du ska citera mig så ta med hela meningen tack. " rörde om i den muslimska religion grytan" Det är skillnad. För det finns många fria tolkningar som ligger ganska lång ifrån Koranen. Sedan så rör vi om i många andra religioner också när vi pratar om religioner.
Ärligt nu börjar du bli lite fånig med dina frågor. Du verkar tolka in vad du vill se inte vad det står i texten.
Antingen gör du dig dum eller så har du svårt med läsförståelsen.
Så lägg ner nu dina tolkningar av min text är bara fåniga leta upp ett forum där de diskuterar detta och ta ut dina aggressioner där. Sluta tramsa.

Tack för miniföreläsningen om likheter mellan koranen och bibeln vilket var exakt vad jag egentligen önskade mig när jag frågade om du sagt till dina (påstått) muslimska vänner att du uppskattar en provokativ författare.
Aggressioner? Spela dum? Tramsar? Ja jisses, vem är det som vantolkar egentligen gubbe lilla.
Trevlig helg

Medlem

[/quote]Tack för miniföreläsningen om likheter mellan koranen och bibeln vilket var exakt vad jag egentligen önskade mig när jag frågade om du sagt till dina (påstått) muslimska vänner att du uppskattar en provokativ författare.
Aggressioner? Spela dum? Tramsar? Ja jisses, vem är det som vantolkar egentligen gubbe lilla.
Trevlig helg[/quote]

Det handlar om respekt för en annan människas tros uppfattning och att man kan ha olika åsikter om saker även om det är som detta fallet en provokativ författare. Tror du verkligen inte att muslimer kan prata om Rushdie och hans boks för och nackdelar som blev av det? Jag har inga påstådda vänner som är muslimer utan några unga och en del äldre vidsynta som för står att världen förändras och att respekt för olika uppfattningar och åsikter hör till dagens sätt att leva i dag. Något mer du undrar om inte trevlig helg.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar