Wing Commander-skapare gör nytt spel

Medlem

Jag ska spara ihop till en 125$ (runt 1000 SEK) "Lancer Ship Pledge".

Medlem

Shit, min dröm blev sann!

Medlem

Nån som har några servetter över? För satan va det forsar dregel ur min mun nu!

Medlem

Ser riktigt grymt ut.

Medlem

Fick ett mail från Chris Roberts via hans email-utskick där det står att dom har (just nu) fått "$455 590 raised from 4,564 pledges"

Medlem

Verkar riktigt lovande!
Freelancer tar man ju fram då och då fortfarande. Trots att det är nästan 10 år gammalt så är spelkänslan bland det bästa jag upplevt i space-genren.

Medlem

Love you PC Game. Hope you live happily ever after and have lots of babies. <3

Medlem

Freelancer var så lovande men tyvärr blev det inte riktigt det spel det kunde ha blivit och jag tror mycket av detta berodde på utgivaren. Detta till trots var det ändå ett bra spel bara det att det kunde ha blivit ännu bättre om de fått lite mer tid att jobba på det och realiserat mer av de saker som man läste om i diverse förhandstittar om spelet.

Minns än idag när jag första gången spelade WC, hur otroligt krävande det var för datorn vilket ledde till att spelet blev mindre spelbart än när jag senare fick köra det på en modern PC (där det istället var raka motsatsen, det gick så fort att det var ospelbart om man körde det utan något som fick processorn att jobba lite extra mycket)).

Jag tror de kommer få in begärd summa för jag kan tänka mig att det finns väldigt många som vill se ett nytt spel i samma anda som de spel han tidigare utvecklat, jag är utan tvekan en av dessa.

Medlem

För den som av någon anledning missta hela den riktiga trailern med bara ingame rendering:

https://www.youtube.com/watch?v=RlIWJlz6-Eg

Om inte det är sci-fic nördens våta dröm så vetefan vad som är, ser sjukt bra ut.

Medlem

Har spelat alla hans gamla spel och är en stor fan an genren.
Elite 1 och 2 är mina favoritspel genom tiderna så man bli ju jäkligt glad när ngt sånt här är på gång. Hoppas de får ihop tillräckligt med cash.

Medlem

Pledgade 60 dollar. Det är uppe i över 700000 på sidan nu såg jag så 1.3 miljoner borde gå att få ihop på 25 dagar.

12
Skriv svar