Medal of Honor: Warfighter + Linkin Park = sant

Robot
Medal of Honor: Warfighter + Linkin Park = sant

EA och Linkin Park tycker att det är en bra idé att använda döda soldater och deras ledsna familjer för att reklama för deras nya tv-spel.

#electronic-arts


Medlem
Medal of Honor: Warfighter + Linkin Park = sant

Det är väl bra att dom visar varför krig är så jävla fruktansvärt och meningslöst? En nyanserad bild, bra jobbat EA.

Medlem

Det tråkiga är väl att då låten har en relativt intressant början fegar de något kolossalt vid den första refrängen och framåt, vilket förstör hela låten. På tal om spel vill säga. Fy, Linkin Park!

Air
Medlem
Medlem

Känns som ett rent PR-stunt från båda sidorna...

Medlem
Skrivet av FZ:

Electronic Arts och bandet Linkin Park tycker att det är en bra idé att använda döda soldater och deras ledsna familjer för att reklama för deras nya skjutarspel. Vad tycker du? Se den officiella musikvideon till låten "Castle of Glass" nedan..

Låter definitivt som att den som skrev detta har en viss uppfattning och åsikt vad gäller denna händelse.

Allt jag såg i videon var att krig är en hemsk sak där folk förlorar människor dom älskar.

Kanske jag missade något och borde vara mer upprörd?

Medlem

Musikvideon hade varit mycket bättre om T-1000 hade varit med i den...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

RPS har skrivit om detta och sågat tilltaget, med rätta enligt mig.

Om de på allvar vill skildra krig på ett realistiskt vis och hedra de som offrat sina liv så får de nog ta och revidera hela spelet från grunden.

Linkin Park suger för övrigt.

Inaktiv
Skrivet av Warwick:

Det är väl bra att dom visar varför krig är så jävla fruktansvärt och meningslöst? En nyanserad bild, bra jobbat EA.

Bra musik till ett sketet utvecklad spel, ser ingen potential..

Medlem

Mycket hat bland kommentarerna.
but who can blame them...

Inaktiv

Lite äckligt att hedra folk som dött för någon annans olagliga krig.

Dessutom är det ingen som tvingat dem.

Medlem

Har inte sett Trailern då jag sitter på mobilen, involverar den bara ledsna soldater eller är det de riktiga offrena som porträtteras också? Det vill säga de människor som bor i de länder där drönarattacker är vardag..

Medlem

Har inte sett Trailern då jag sitter på mobilen, involverar den bara ledsna soldater eller är det de riktiga offrena som porträtteras också? Det vill säga de människor som bor i de länder där drönarattacker är vardag..

Medlem
Medlem
Skrivet av KatOne:

Känns som ett rent PR-stunt från båda sidorna...

Ett PR stunt när det är en musikvideo med inslag från ett kommande spel... How dare they do something horrible like this...

Medlem

PR-maskineriet rullar vidare.

Spelet kommer vara vilken vanlig FPS som heller ser verkligen inte vad som ska vara så speciellt med nya moh


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av adamtore:

Lite äckligt att hedra folk som dött för någon annans olagliga krig.

Dessutom är det ingen som tvingat dem.

känns också förjävligt att veta att man förmodligen på ett eller annat sätt bidragit till USAs krigskassa.

Inaktiv

Haha linkin park är desperata föredettingar och deras fans med getskägg har blivit för gamla för att slå ner folk oprovocerat.

Inaktiv

Fattar jag det rätt om man i Warfighter tar väldigt aktuella händelser där folk dör och lämlestas och gör dett till västvärldens underhållning dagen efter? Därtill så hyllar man fallna amerikanska/allierade soldater?

Antar att dom även tar upp alla de tusentals civila som dödats? Jag menar bara amerikanska drönare har ju dödat (officiellt) 900 civila, kan gissa att det är många fler då det kan vara problem med att räkna antalet söndersprängda kroppar?

edit: Har inte lyssnat på den mer än en gång för längesedan, men Rammsteins America är väl lite av en parodi där man hånar USA mer än en "nu ska vi slåss mot terrorn"?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Fattar jag det rätt om man i Warfighter tar väldigt aktuella händelser där folk dör och lämlestas och gör dett till västvärldens underhållning dagen efter? Därtill så hyllar man fallna amerikanska/allierade soldater?

Antar att dom även tar upp alla de tusentals civila som dödats? Jag menar bara amerikanska drönare har ju dödat (officiellt) 900 civila, kan gissa att det är många fler då det kan vara problem med att räkna antalet söndersprängda kroppar?

edit: Har inte lyssnat på den mer än en gång för längesedan, men Rammsteins America är väl lite av en parodi där man hånar USA mer än en "nu ska vi slåss mot terrorn"?

Japp, helt rätt, de paroderar USA i sin låt, knappast en hyllning, detta låter helt åt helvete faktiskt, men visst, å ena sidan är det bra att påminna folk vad krig egentligen gör!

Medlem

Det är väl bra att dom försöker uppnå någon sorts verkshöjd. Skall det vara färgglatt och inga känslor när man skjuter ihjäl folk för att det skall vara okej? Klart man får göra såhär. Sen tycker väl jag ifs att videon suger balle men det är ju en helt annan diskussion.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Visste inte att Linkin Park utvecklat ett skjutarspel

Medlem

Catalyst trailern till förra spelet var mycket bättre. Som trailer då, spelet var mest bara tröttsamt.

Är inget fan av linkinpark men några av deras låtar tilltalar mig, detta är vekligen inte en av dem.

Rammstein och gelikar behövs och deras budskap verkar ofta vara bra, synd bara att jag inte tål deras musik :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bra låt, kan hålla med om att låten Catalyst till förra spelet va bättre, men spelet va tyvärr en besvikelse, denna låten är inte dålig, men känner inte igen linkin park, men hoppas på att multiplayer delen är bättre än förra,

så hoppas hoppas att dom lär sig ngt från förra spelet


signatur

//Peace out

Air
Medlem
Skrivet av riktigninja:

Haha linkin park är desperata föredettingar och deras fans med getskägg har blivit för gamla för att slå ner folk oprovocerat.

"desperata föredettingar"?

Inaktiv
Skrivet av Air:
Skrivet av riktigninja:

Haha linkin park är desperata föredettingar och deras fans med getskägg har blivit för gamla för att slå ner folk oprovocerat.

"desperata föredettingar"?

heh dom lever fortfarande för dom gjorde en bra skiva år 2000 .. precis som rolling stones finns fortfarande för dom gjorde "paint it black"

Air
Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Air:
Skrivet av riktigninja:

Haha linkin park är desperata föredettingar och deras fans med getskägg har blivit för gamla för att slå ner folk oprovocerat.

"desperata föredettingar"?

heh dom lever fortfarande för dom gjorde en bra skiva år 2000 .. precis som rolling stones finns fortfarande för dom gjorde "paint it black"

Ah! Du menar så, hänger med

1
Skriv svar