Vad tycker du om vår reklam?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Frux:
Skrivet av Neatherblade:

Ni borde ta bort eller flytta på sån här reklam

Markerat med röd
[ia=682603]

Jag reagerade också på just de varianterna när jag slog av adblock för en stund sen. De annonsblocken är tyvärr för stora och störiga och behöver kapas ner till hälften på höjden.

De jättestora blocken inne i nyheterna bryter flowet i läsningen. Jag har verkligen full förståelse för att ni behöver ha annonsintäkter, jag tror inte att allt i världen är gratis, och jag vill stödja er. Men vill ni ha min feedback så är jätteblocken inne bland nyheterna det så får det att rycka i adblock-fingret.

Resten av reklamen är ok. Ett exempel på relativt BRA reklamformat är den smala bannern mellan toppnyheterna och listan med nyheter. Jag kollar huvudnyheterna, slänger ett öga på reklambannern, går vidare till nyheterna. Helt ok, då kan jag fokusera på en sak i taget. Samma sak med wallpaper-reklamen. Jag ser den och lägger märke till den utan att den stör mig hela tiden.

Tack för feedbacken. Om just denna annons är ett problem för många så tar vi självklart diskussionen med säljavdelningen. En första vinst var att få bort intersticials.


signatur
Medlem

Hej,

Jag har haft Ad-blocker inaktiverad för fz.se, men reklamen tog död på den här datorn. Märktes främst på filmsnuttar då det laggade så mycket att det inte gick att titta på trailers. Om jag dessutom öppnade flera sidor från FZ i olika flickar så gick det inte att använda datorn. Om ni har ändrat på reklam nyligen så skicka gärna ut ett email så testar jag igen.

På andra nyare datorer jag använder är Ad-blockern naturligtvis inaktiverad för FZ.

/Niclas

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nickeee:

Hej,

Jag har haft Ad-blocker inaktiverad för fz.se, men reklamen tog död på den här datorn. Märktes främst på filmsnuttar då det laggade så mycket att det inte gick att titta på trailers. Om jag dessutom öppnade flera sidor från FZ i olika flickar så gick det inte att använda datorn. Om ni har ändrat på reklam nyligen så skicka gärna ut ett email så testar jag igen.

På andra nyare datorer jag använder är Ad-blockern naturligtvis inaktiverad för FZ.

/Niclas

Får man fråga vad du har för hårdvara? Vi har ju gränser för tung reklam får vara.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur gör jag för att lägga in ett undantag för fz.se på OPERA webbläsaren?

Du högerklickar på sajten, väljer "Edit Site Preferences", går till fliken "Content" och bokar ur "Enable Content Blocking". Borde fungera efter att du laddat om sidan.

Fast fliken "Content" är ologiskt nog översatt till "Visning" på svenska.

Tack för hjälpen!

Skrivet av Neatherblade:

Ni borde ta bort eller flytta på sån här reklam

Markerat med röd
[ia=682603]

Reklamplacering är såklart en sak att diskutera. Vi tillåter inte annonser i redaktionellt material, den där ligger ju mellan rubrikerna. Vi tar till oss all feedback.

Skrivet av leper:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

skrev:

Skrivet av Loxus:

I båda bilderna ser jag en sajt som inte skulle finnas utan reklam.

jag ser en sida som går att surfa på och en som inte är intressant alls. vill ni fylla er sida med reklam så är det fritt fram, så länge jag kan blockera reklam är jag nöjd. om ni inte tror att ni kan överleva utan reklam så får ni väl hitta något annat ni kan försörja er på. min surftid är inte till salu, så jag stänger av reklamen.

ni behöver inte känna er ledsna, samma gäller alla sidor på hela internet för mig. med ert resonemang kommer väl internet snart stängas ner, för ingen kommer ha råd med att driva några sidor. min gissning är att när ni stänger ner, så kommer någon annan ta över - antagligen någon som hittar ett bättre sätt att få in pengar på än att mata läsaren med reklam.

men vad vet jag, jag är väl bara en dum läsare som inte förstår ...

Vi kallar ingen dum, omoralisk eller oetisk. Vi tar hellre en sådan här diskussion och samlar feedback så att vi kan utvecklas. Besökarna på FZ är oftast tekniskt bevandrade så adblock är ett större problem här än på till exempel Hemmets Journal. Det är också en stadigt ökande trend varför vi måste problemet på allvar.

Motfråga, av ren nyfikenhet, skulle du då ett premiummedlemsskap vara intressant för dig?

Angående premium, går det inte att köra med tex 99:-/mån men ändå ha kvar gratis modelen med reklam. Eller att man kan betala in en mindre summa när man vill för att slippa reklam i 1 mån tex.

På spotify blev jag less på all reklam och gick över till premium för att slippa den.
Visst skulle jag kunna köra med Adblock men jag vill ändå stödja min favorit sida


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av conthox:

Reklam som går fett bort:

* Bakgrundsbilder eller "wallpapers" som gör att man inte kan klicka på en tom yta på sidan (det finns ju ingen!) t ex när man skall byta fönster och scrolla och behöver ha fokus på sidan
* saker som poppar upp ovanpå
* reklam som rör sig snabbt och *blink* jag vill ha uppmärksamhet! *flash* klicka! *fladder* klicka då! *blink*
* reklam med ljud
* Flash (är emot Flash i största allmänhet, men speciellt Flash-reklam)
* uppmanas att göra ett val, t ex "Vad av dessa tre tycker du är bäst?"
* som säger att man har vunnit en tävling eller att man är "den 100 000:e besökaren"

håller med alla punkter

Medlem

Jag ser annonserna men får ändå er lilla notis där uppe??

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tavener:

Jag ser annonserna men får ändå er lilla notis där uppe??

Ok, det låter märkligt. Vad använder för du för webbläsare (versionssnummer, plugins, osv)?

Skrivet av Neatherblade:

Angående premium, går det inte att köra med tex 99:-/mån men ändå ha kvar gratis modelen med reklam. Eller att man kan betala in en mindre summa när man vill för att slippa reklam i 1 mån tex.

På spotify blev jag less på all reklam och gick över till premium för att slippa den.
Visst skulle jag kunna köra med Adblock men jag vill ändå stödja min favorit sida

Självklart, som jag påpekat många gånger, skulle sajten (med reklam) finnas kvar precis som vanligt. Ett eventuellt vip-medlemsskap skulle enbart tillföra saker som finns idag, såsom möjligheten att stänga av reklamen.

Penny Arcade gjorde en annan intressant variant på Kickstarter. De samlade ihop tillräckligt mycket pengar för att ta bort reklamen helt under ett helt år. De är dock av en annan kaliber


signatur
Medlem

Hej FZ

Eftersom ni gärna önskar feedback så ska ni få lite sådant från mig, jag som avskyr reklam.
Ge oss ett alternativ från reklamintäkter till er som till exempel en betalande medlemsavgifts-alternativ.

I denna valbara medlemsavgift kan det finnas:
*Möjlighet att stänga av reklam alternativt filtrera bland olika typer (bl.a. rabatterbjudanden på spel & hårdvara)
*Extra bekvämlighetsfunktioner & tjänster så som direktnerladdning av filer från er
*Ladda ner videoklipps

Vad som också kan tillkomma är erbjudanden/tjänster som idag inte är möjligt utan medlemsavgift. Vad det kan vara e upp till er, exempel skulle vara spelserver och köp/sälj marknad.

Om det nu kommer en medlemstjänst som detta skall ni komma ihåg att det är något extra! Absolut INTE begränsa vanliga gamla hederliga medlemmar till fördel för betalande medlemmar.

Jag skulle betala direkt om ni lägger upp sådan tjänst, för jag vill ju framför allt sponsra er!

Medlem

Förstår absolut att ni inte vill era användare ska blocka reklamen. Har tagit bort blockering av denna sida. Vill också göra ett tillägg för er som fortfarande får den lilla balken uppe på sidan om att ni blockerar reklamen. Om ni använder ghostery så klicka på det lilla spöket ni har uppe i hörnet till höger. Ta bort blockeringen av sidan så försvinner balken.
Man måste ju supporta sidorna man tycker om. Ghostery blockerar också reklamen på något sätt.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

Hej FZ

Eftersom ni gärna önskar feedback så ska ni få lite sådant från mig, jag som avskyr reklam.
Ge oss ett alternativ från reklamintäkter till er som till exempel en betalande medlemsavgifts-alternativ.

I denna valbara medlemsavgift kan det finnas:
*Möjlighet att stänga av reklam alternativt filtrera bland olika typer (bl.a. rabatterbjudanden på spel & hårdvara)
*Extra bekvämlighetsfunktioner & tjänster så som direktnerladdning av filer från er
*Ladda ner videoklipps

Vad som också kan tillkomma är erbjudanden/tjänster som idag inte är möjligt utan medlemsavgift. Vad det kan vara e upp till er, exempel skulle vara spelserver och köp/sälj marknad.

Om det nu kommer en medlemstjänst som detta skall ni komma ihåg att det är något extra! Absolut INTE begränsa vanliga gamla hederliga medlemmar till fördel för betalande medlemmar.

Jag skulle betala direkt om ni lägger upp sådan tjänst, för jag vill ju framför allt sponsra er!

Dom kan också lägga upp en vanlig donationssida så vi som vill kan donera en summa för och stödja sidan. Fast ditt funkar säkert bättre.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Testpilot

Fyller på med saker som jag anser vara ide'er på vad en betaltjänst kan innehålla:

* Ingen reklam
* Betakey utlottningar
* Bättre speed mot siten tex vid streaming
* Möjlighet att ta hem högupplösta videos som filer.
* Gamerrelaterade bakgrundsbilder , tex pcgamer hade en deal där man fick X antal bakgrunder från gamewallpapers.com som bonus
* Möjligheter till annat gamer relaterat , soundtracks , wallpapers , iconer , nyckelringar , t-shirts ja listan kan göras lång.
* Stjärna vid sin avatar om att man stödjer siten
* Achievement system/badges som tex wowhead har.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av =FFM=FH:

Hej FZ

Eftersom ni gärna önskar feedback så ska ni få lite sådant från mig, jag som avskyr reklam.
Ge oss ett alternativ från reklamintäkter till er som till exempel en betalande medlemsavgifts-alternativ.

I denna valbara medlemsavgift kan det finnas:
*Möjlighet att stänga av reklam alternativt filtrera bland olika typer (bl.a. rabatterbjudanden på spel & hårdvara)
*Extra bekvämlighetsfunktioner & tjänster så som direktnerladdning av filer från er
*Ladda ner videoklipps

Vad som också kan tillkomma är erbjudanden/tjänster som idag inte är möjligt utan medlemsavgift. Vad det kan vara e upp till er, exempel skulle vara spelserver och köp/sälj marknad.

Om det nu kommer en medlemstjänst som detta skall ni komma ihåg att det är något extra! Absolut INTE begränsa vanliga gamla hederliga medlemmar till fördel för betalande medlemmar.

Jag skulle betala direkt om ni lägger upp sådan tjänst, för jag vill ju framför allt sponsra er!

Tack för feedback. Och återigen, en premiumtjänst skulle aldrig inkräkta på dagens utbud.


signatur
Medlem

Jag kan tänka mig en hundring/år. Om man får lite mer än ingen reklam. Jag har kört Adblock länge pga att det gör surfningen behagligare och ger webbläsaren mer minne och färre krasher. IE är ju som bekant omöjligt att surfa med. Det går ju också många gånger snabbare att ladda en hemsida med Adblock. Varför ska vi som besökare behöva straffas med reklam eller annat bling bling?

PS. http://www.giantbomb.com/ har en väldigt bra premiumtjänst. Framför allt med exklusiva klipp.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

skrev:
skrev:

Skrivet av Loxus:

skrev:
skrev:
Behöver jag föklara?
http://i.imgur.com/PCntc.png
http://i.imgur.com/0bG8M.png

I båda bilderna ser jag en sajt som inte skulle finnas utan reklam.

Skrivet av leper:

jag ser en sida som går att surfa på och en som inte är intressant alls. vill ni fylla er sida med reklam så är det fritt fram, så länge jag kan blockera reklam är jag nöjd. om ni inte tror att ni kan överleva utan reklam så får ni väl hitta något annat ni kan försörja er på. min surftid är inte till salu, så jag stänger av reklamen.

ni behöver inte känna er ledsna, samma gäller alla sidor på hela internet för mig. med ert resonemang kommer väl internet snart stängas ner, för ingen kommer ha råd med att driva några sidor. min gissning är att när ni stänger ner, så kommer någon annan ta över - antagligen någon som hittar ett bättre sätt att få in pengar på än att mata läsaren med reklam.

men vad vet jag, jag är väl bara en dum läsare som inte förstår ...

Vi kallar ingen dum, omoralisk eller oetisk. Vi tar hellre en sådan här diskussion och samlar feedback så att vi kan utvecklas. Besökarna på FZ är oftast tekniskt bevandrade så adblock är ett större problem här än på till exempel Hemmets Journal. Det är också en stadigt ökande trend varför vi måste problemet på allvar.

Motfråga, av ren nyfikenhet, skulle du då ett premiummedlemsskap vara intressant för dig?

nej, det har jag svårt att tänka mig. fz är den enda sida jag besöker när det gäller spelrelaterade nyheter, men om ni hade börjat ta betalt för det hade jag nog hittat något annat alternativ. jag ser inte att ni erbjuder något utbud som bara finns här. det är klart att ni har era små artiklar, men mestadels tycker jag inte dessa är så intressanta.

hade ni varit en papperstidning så hade jag inte prenumererat, för ni ligger för långt ifrån det innehåll som gör edge (edge-online.com) unikt. dvs, inte speciellt mycket djuplodande journalistiskt material, utan mer bara nyhetsförmedling eller recensioner utan substans.

det enda jag har sett som varit riktigt unikt här senaste året är den artikelserie som nyligen börjat gå om stalking. den var rolig och annorlunda och gick bara att hitta här. hade ni fokuserat mer på liknande (och nu menar jag inte att det måste vara humoristiskt) udda "reportage" hade jag kanske varit mer villig att betala.

som det är nu, så betalar jag för min papperskopia av edge för att den innehåller långa reportage om saker jag aldrig får reda på någon annanstans. forsking, berättelser om hur vissa spel kom till, närbildsreportage på kändisar och okändisar inom industrin, detaljstudier på vissa delar av spel (t.ex. nån speciell bana, nåt speciellt vapen) med intervjuer kring den som skapade just denna del och varför de valde att göra si eller så, krönikor från industripersoner, hemmahos-reportage från spelföretag osv.

recensioner/hype/nyheter kommer egentligen i andra hand för mig. fz besöker jag för mest för att kika på filmer idag och uteslutande via rss-flödet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av leper:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

skrev:
skrev:

Skrivet av Loxus:

skrev:
skrev:
Behöver jag föklara?
http://i.imgur.com/PCntc.png
http://i.imgur.com/0bG8M.png

I båda bilderna ser jag en sajt som inte skulle finnas utan reklam.

Skrivet av leper:

jag ser en sida som går att surfa på och en som inte är intressant alls. vill ni fylla er sida med reklam så är det fritt fram, så länge jag kan blockera reklam är jag nöjd. om ni inte tror att ni kan överleva utan reklam så får ni väl hitta något annat ni kan försörja er på. min surftid är inte till salu, så jag stänger av reklamen.

ni behöver inte känna er ledsna, samma gäller alla sidor på hela internet för mig. med ert resonemang kommer väl internet snart stängas ner, för ingen kommer ha råd med att driva några sidor. min gissning är att när ni stänger ner, så kommer någon annan ta över - antagligen någon som hittar ett bättre sätt att få in pengar på än att mata läsaren med reklam.

men vad vet jag, jag är väl bara en dum läsare som inte förstår ...

Vi kallar ingen dum, omoralisk eller oetisk. Vi tar hellre en sådan här diskussion och samlar feedback så att vi kan utvecklas. Besökarna på FZ är oftast tekniskt bevandrade så adblock är ett större problem här än på till exempel Hemmets Journal. Det är också en stadigt ökande trend varför vi måste problemet på allvar.

Motfråga, av ren nyfikenhet, skulle du då ett premiummedlemsskap vara intressant för dig?

nej, det har jag svårt att tänka mig. fz är den enda sida jag besöker när det gäller spelrelaterade nyheter, men om ni hade börjat ta betalt för det hade jag nog hittat något annat alternativ. jag ser inte att ni erbjuder något utbud som bara finns här. det är klart att ni har era små artiklar, men mestadels tycker jag inte dessa är så intressanta.

hade ni varit en papperstidning så hade jag inte prenumererat, för ni ligger för långt ifrån det innehåll som gör edge (edge-online.com) unikt. dvs, inte speciellt mycket djuplodande journalistiskt material, utan mer bara nyhetsförmedling eller recensioner utan substans.

det enda jag har sett som varit riktigt unikt här senaste året är den artikelserie som nyligen börjat gå om stalking. den var rolig och annorlunda och gick bara att hitta här. hade ni fokuserat mer på liknande (och nu menar jag inte att det måste vara humoristiskt) udda "reportage" hade jag kanske varit mer villig att betala.

som det är nu, så betalar jag för min papperskopia av edge för att den innehåller långa reportage om saker jag aldrig får reda på någon annanstans. forsking, berättelser om hur vissa spel kom till, närbildsreportage på kändisar och okändisar inom industrin, detaljstudier på vissa delar av spel (t.ex. nån speciell bana, nåt speciellt vapen) med intervjuer kring den som skapade just denna del och varför de valde att göra si eller så, krönikor från industripersoner, hemmahos-reportage från spelföretag osv.

recensioner/hype/nyheter kommer egentligen i andra hand för mig. fz besöker jag för mest för att kika på filmer idag och uteslutande via rss-flödet.

Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av tavener:

Jag ser annonserna men får ändå er lilla notis där uppe??

Skulle du kunna ta en skärmdump av detta, sen skicka det till webbsupport@egmont.se så är du schyst?

Medlem
Skrivet av Fentron:
Skrivet av tavener:

Jag ser annonserna men får ändå er lilla notis där uppe??

Skulle du kunna ta en skärmdump av detta, sen skicka det till webbsupport@egmont.se så är du schyst?

Jag hade samma problem. Förmodligen kör han både Adblock och Adblock Plus. En del webbläsare är sega att uppdatera plugins också. Fungerar nu på startsidan men ej forum, där får jag fortfarande ert meddelande

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Fentron:
Skrivet av tavener:

Jag ser annonserna men får ändå er lilla notis där uppe??

Skulle du kunna ta en skärmdump av detta, sen skicka det till webbsupport@egmont.se så är du schyst?

Jag hade samma problem. Förmodligen kör han både Adblock och Adblock Plus. En del webbläsare är sega att uppdatera plugins också. Nu fungerar det men min ikon är fortfarande röd. Mysko.

Låter lite grand som att ni har vitlistat FZ.se men skript som kommer från en annan domän, som visas här, blockeras och därmed gör att listen kommer upp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Den dagen då ni slutar ger bra betyg till spel bara för att dom gör reklam på er sida.. då kanske jag kan stänga av adblock.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Video_Mode:

Den dagen då ni inte ger bra betyg till spel som gör reklam på er sida.. då kanske jag kan stänga av adblock.

Men då måste jag ju sälja min porsche, villan på Solsidan och sommarhuset i Cannes. Det kan du inte kräva!


signatur
Medlem

Enda jag "kräver" från er är ärliga åsikter, eller är det för mycket begärt?


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Har inte mycket i mot reklam på FZ det enda jag stör mig på är orelaterad reklam, vet t.ex. att jag såg någon reklam om insektsmedel eller nånting...

Håll er till spel och elektronikreklam och liknande, så är jag nöjd


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Apministern:

Har inte mycket i mot reklam på FZ det enda jag stör mig på är orelaterad reklam, vet t.ex. att jag såg någon reklam om insektsmedel eller nånting...

Håll er till spel och elektronikreklam och liknande, så är jag nöjd

Det är vår målsättning!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Video_Mode:

Enda jag "kräver" från er är ärliga åsikter, eller är det för mycket begärt?

Om du på allvar tror att vi är köpta tror jag inte att jag någonsin kommer att kunna ändra din inställning, särskilt inte i en forumtråd på vida webben.


signatur
Medlem

Inaktiverar Adblocker på eran sida nu! Annars har jag det på endast för att jag hatar reklam Men ni kan ändå ha rätt så bra reklam kom jag på

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I praktiken blir det precis så vi vill ha det, och gärna med input från er medlemmar. Vi är redan rörande överrens om att inte låsa något på sajten för den vanliga besökaren.

Men då finns det ju ingen anledning till att betala? Annat än för att visa goodwill, eller så.

Jo, genom att tillföra nya saker och inte ta bort gamla. Låt mig måla en bild:

Person 1 betalar inte utan besöker sajten precis som vanligt, med samma innehåll, samma tjänster och samma reklam.

Person 2 har ett VIP-konto kanske får en särskild status i forumet, möjlighet att stänga av reklamen, exklusiva rabatter, signerat julkort från redaktionen. Vi har några idéer men där är som sagt er input viktig!

Get it?

+VIP-kaffe & bulle på Dreamhack!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sgt_lol:

Inaktiverar Adblocker på eran sida nu! Annars har jag det på endast för att jag hatar reklam Men ni kan ändå ha rätt så bra reklam kom jag på

Tack!

Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I praktiken blir det precis så vi vill ha det, och gärna med input från er medlemmar. Vi är redan rörande överrens om att inte låsa något på sajten för den vanliga besökaren.

Men då finns det ju ingen anledning till att betala? Annat än för att visa goodwill, eller så.

Jo, genom att tillföra nya saker och inte ta bort gamla. Låt mig måla en bild:

Person 1 betalar inte utan besöker sajten precis som vanligt, med samma innehåll, samma tjänster och samma reklam.

Person 2 har ett VIP-konto kanske får en särskild status i forumet, möjlighet att stänga av reklamen, exklusiva rabatter, signerat julkort från redaktionen. Vi har några idéer men där är som sagt er input viktig!

Get it?

+VIP-kaffe & bulle på Dreamhack!

Taget!


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Video_Mode:

Enda jag "kräver" från er är ärliga åsikter, eller är det för mycket begärt?

Om du på allvar tror att vi är köpta tror jag inte att jag någonsin kommer att kunna ändra din inställning, särskilt inte i en forumtråd på vida webben.

Till de som tror att vi spel skrivbenter är köpta så har jag bara en enda uppmaning: ring Skattemyndigheten och be att få ett utdrag på min samlade inkomst de senaste 3-4 åren! Det kan vem som helst göra, och det borde få er att tystna. (sen får ni jättegärna donera pengar till mig, jag kan sätta upp en Paypal-sida)

Inaktiv

-


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Använder AdBlock och NoScript tillsammans med FireFox och det kommer nog inte ändras om ni inte helt går över till statiska bilder samt text på era annonser och tar bort bakgrundsbildannonsen (eller åtminstonde gör så den inte länkar till något när man klickar på den).

Finns flera anledningar som att jag har svårt att koncentrera på innehållet med annonserna på, jag litar på FZ men inte på annonsföretagen (när det gäller elakartad kod och spårning av surfvanor) och att sidorna laddar snabbare och ser "renare" ut utan reklam. Jag tror dessutom att jag kan räkna på fingrarna på min ena hand dom antal gånger jag verkligen sett en intressant annons och dessutom klickat på den. Fast ni kanske inte får betalt per klick?

Nu är ju detta inget specifikt riktat mot just FZ, utan jag avskyr all reklam om det så handlar om TV (äger inte ens TV), internet eller reklamblad. Den enda reklam jag kan komma på som inte stört mig speciellt mycket är i tidningsform som t.ex. i Datormagazin. Kanske därför den har känts relevant till innehållet och för att den är väldigt statisk, bortsett från sidbyten då

Även om jag är emot reklam så är jag väldigt öppen för möjligheten att donera eller betala för att ändå bidra till att hålla sidan igång. En rimlig betalmodel då, i stil med vad en månadsprenumeration på tidning inom samma bransch skulle kosta. Nu vet jag inte vilka premium tjänster som ni kan tänka er att erbjuda, men rent spontant så känns det som att jag inte är villig att betala för mer än det som krävs för att täcka upp reklamintäckterna. Kanske ni kunde överväga en flerstegmodell, typ brons-, silver-, guld-medlemskap som då erbjuder olika mycket?

Skriv svar