League of Legends spelas mest av alla

Robot
League of Legends spelas mest av alla

Riot Games kan slå sig för bröstet med att deras moba-spel är det mest spelade, mätt i antalet timmar per månad.

#dota-2, #league-of-legends, #riot-games, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
League of Legends spelas mest av alla

"...mest lira spelet!"

Mest lira för spelet, inte för att liran e så stark just nu men ok.

"Den senasre siffrarn" Trött fredag


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Haha wtf, är det en apa som skrivit artikeln?

Medlem

Varför jämföra med modern warfare och inte WoW som har 10 miljoner subscribers?

Inaktiv
Skrivet av Quelor:

"...mest lira spelet!"

Mest lira för spelet, inte för att liran e så stark just nu men ok.

Jag antar att det ska stå lirade.

Medlem

(Citatknappen fungerade inte)
deroz i dag, 12:16
Varför jämföra med modern warfare och inte WoW som har 10 miljoner subscribers?

För att WoW inte har 12 miljoner spelare dagligen. Ser man hela grafiken (på deras FB sida) så ser man att de har betydligt fler spelare totalt sett än WoW.

Inaktiv

Så gratisliret LoL har mer spelare än hela Steam? Och i sin tur finns det mer som lirar CoD på Xbox Live än Steam med alla sina tusentals spel?

Måste vara vinklad statistik?

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

..nästan lite..om jag får använda ordet...hardcore?

Har tyvärr aldrig lirat Dota eller liknande och orkar inte sätta mig in i allt nu heller.

Medlem

Är det bara jag som reagerar på att spelet kostar 830:- enligt Prisjakt? o.O

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Så gratisliret LoL har mer spelare än hela Steam? Och i sin tur finns det mer som lirar CoD på Xbox Live än Steam med alla sina tusentals spel?

Måste vara vinklad statistik?

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

..nästan lite..om jag får använda ordet...hardcore?

Har tyvärr aldrig lirat Dota eller liknande och orkar inte sätta mig in i allt nu heller.

650k avser de 100 mest spelade spelen på steam. Om man loggar in någon gång under dagen brukar det ju visas att det är någonstans mellan 2m och 3m online på steam.

Man måste tänka på att de enbart är västerlänningar som använder steam.

Medlem

Kul för dom, undrar hur det kommer se ut när dom släpper dotA2 officiellt.

Medlem
Skrivet av luftman:

Är det bara jag som reagerar på att spelet kostar 830:- enligt Prisjakt? o.O

Det fanns en boxad variant förut som kostade pengar, kanske är någon som har den kvar och försöker sälja till ett högt pris pga. "samlarvärdet" eller liknande.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Så gratisliret LoL har mer spelare än hela Steam? Och i sin tur finns det mer som lirar CoD på Xbox Live än Steam med alla sina tusentals spel?

Måste vara vinklad statistik?

Tror det är mer sättet Steam visar sina användare på, vi ser inte hur många spelare som stänger av/startar upp spelet, 38k har spelat X-com Enemy Unknown SAMTIDIGT, just nu är det 28k, vilket inte berättar för oss om det är samma spelare eller om det är ca 40k unika spelare som lirat X-com idag.

Jag förklarar dåligt, men hoppas du förstår vad jag menar :).

Medlem
Skrivet av Aresz:

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

Du har helt rätt i att dota-kloner vanligtvis är krävande, men så är inte fallet för LoL, det är ett kraftigt simplifierat spel där många avancerade moment är borttagna för att göra spelet mer casual-vänligt. Det är mycket mer förlåtande än DOTA eller HoN är.

Moderator | Testpilot
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Aresz:

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

Du har helt rätt i att dota-kloner vanligtvis är krävande, men så är inte fallet för LoL, det är ett kraftigt simplifierat spel där många avancerade moment är borttagna för att göra spelet mer casual-vänligt. Det är mycket mer förlåtande än DOTA eller HoN är.

Fattar inte varför du får downvotes?

För övrigt så vill jag påpeka att det inte gör spelet dåligt. Folk nuförtiden är så inbitna att "något som är enklare är sämre".

Ja LoL är lättare att komma in i än DOTA och HON, men spelet är inte sämre eller annorlunda än det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vampyrer_suger:

Haha wtf, är det en apa som skrivit artikeln?

Vafalls! Nu ringer jag Internetombudsmannen!

[ia=682659; medium]


signatur
Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Aresz:

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

Du har helt rätt i att dota-kloner vanligtvis är krävande, men så är inte fallet för LoL, det är ett kraftigt simplifierat spel där många avancerade moment är borttagna för att göra spelet mer casual-vänligt. Det är mycket mer förlåtande än DOTA eller HoN är.

Alla de tre spelen Har sina styrkor och svAgheter, men jag håller med om atT LoL är "användarvänligt". Exempel på det kan ju vara t.ex. att dör min hjälte i Dota, så förlora jag en summa guld beroende på hur stor killing spree jag har och vilken level man är. I LoL förlorar man inget guld när man dör.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Bara jag som inte alls förstår vad som är kul/bra med LoL?

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av vampyrer_suger:

Haha wtf, är det en apa som skrivit artikeln?

Vafalls! Nu ringer jag Internetombudsmannen!

noooooooes!:(:(

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av vampyrer_suger:

Haha wtf, är det en apa som skrivit artikeln?

Vafalls! Nu ringer jag Internetombudsmannen!

[ia=682659; medium]

Jag hoppas du inser vilken glädje du har skänkt oss med det där inlägget! Det skadar ju inte heller att Apministern innehar inlägget nedanför ditt. xD

Medlem

jag vet verkligen inget om det här.. jättekonstigt. Kanske borde prova det


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av vampyrer_suger:

Haha wtf, är det en apa som skrivit artikeln?

Vafalls! Nu ringer jag Internetombudsmannen!

[ia=682659; medium]

Jag hoppas du inser vilken glädje du har skänkt oss med det där inlägget! Det skadar ju inte heller att Apministern innehar inlägget nedanför ditt. xD

Det var ju han som han ringde förstås!


signatur

Videomupp

Inaktiv

Ville bara säga att Dota 1 är fortfarande ett av de mest spelade spelen i världen, speciellt i Kina men också i europa och andra delar av asien.

Problemet när man räknar siffrorna är att det spelas över olika klienter, t ex Garena, Battlenet med flera.

Tror därför att när Valve har fixat så att sina servrar kan stödja så många spelare att Dota 2 kan bli riktigt stort, med tanke på att det också är free-to-play men med en, i min mening, överlägsen affärsmodell och bättre klient & funktioner.

Jag har inte något emot LoL särskilt, men Riot har jag börjat ogilla starkt. Valves The International 2 var helt felfritt skött jämfört med LoLs VM som hålls nu, där det märks att Riot inte har fokus på e-sports utan att göra en show; eventet var utomhus så spelarna hade sol i ögonen och kunde inte starta i tid, skärmkonstruktionen var gjord så att spelarna jättelätt kunde fuska genom att se minimapen, de hade inga soundproof booths, utan spelarna kunde se och ibland höra publiken. Det värsta var dock att de inte använde Lan eller save-states, som andra spel har haft sen länge, och spelen på tredje dagen kraschade flera gånger och efter över 7 timmars väntande fick de om senareläggas. Jag förstår inte hur man ska ta LoL som en seriös esport.

Vad som är roligast får ju var o en avgöra, och ingen hindrar en från att spela båda men som esport tycker jag inte LoL har vad som krävs just nu, förutom tittarsiffror.

Medlem

Lite märkligt. Lol är det största spelet, "VM" i lol spelas nu, men ingen större uppmärksamhet. Å andra sidan läser man ofta om starcraft. Är spelkritikerna lite partiska kanske??

Medlem

Om de har så pass många spelare hur kan deras turnering som var nyss vara så otroligt himla dålig? Fusk, solen i ögonen, 8 timmar delay, m.m
Inte direkt så bra nej.

LoL kommer alltid vara en sämre version av DotA enligt mig.

en stor anledningar är att man måste köpa hjältar i LoL, vilket gör spelet otroligt sämre och mer ojämnt.

En annan anledning är nog att DotA2 har LAN, bra tittarklient, replays m.m

Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

Lite märkligt. Lol är det största spelet, "VM" i lol spelas nu, men ingen större uppmärksamhet. Å andra sidan läser man ofta om starcraft. Är spelkritikerna lite partiska kanske??

Bara för att det spelas mer än starcraft betyder inte att det är mer populärt i e-sports communityn.

Medlem

haha jag får inte ut lol ur LoL.. blir bara att jag läser massor med skratt hela tiden


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

3 miljoner flugor kan inte ha fel.

Bajs är gott!

Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

Lite märkligt. Lol är det största spelet, "VM" i lol spelas nu, men ingen större uppmärksamhet. Å andra sidan läser man ofta om starcraft. Är spelkritikerna lite partiska kanske??

Sedan är dessutom Starcraft en nationalsport i Korea om jag inte missminner mig. Eller iaf EXTREMT stort i Korea, varav LoL antagligen är mer utspritt.

Inaktiv
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Aresz:

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

Du har helt rätt i att dota-kloner vanligtvis är krävande, men så är inte fallet för LoL, det är ett kraftigt simplifierat spel där många avancerade moment är borttagna för att göra spelet mer casual-vänligt. Det är mycket mer förlåtande än DOTA eller HoN är.

Ja självklart, det borde jag ju fattat egentligen.
Aja får väl kolla på BF som tv-serie istället så slipper jag sitta vid datorn överhuvudtaget ^^

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av vampyrer_suger:

Haha wtf, är det en apa som skrivit artikeln?

Vafalls! Nu ringer jag Internetombudsmannen!

[ia=682659; medium]

Jag hoppas du inser vilken glädje du har skänkt oss med det där inlägget! Det skadar ju inte heller att Apministern innehar inlägget nedanför ditt. xD

Det var ju han som han ringde förstås!

Ja, han ringde och klagade på artikeln jag skrev i hans namn

I min sorg så skrev jag ett inlägg med ett argt kodat meddelande. Kolla noga så kanske ni ser det


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar