Lite av varje

Medlem
Lite av varje

Klart man måste testa sitt nya makro, men dagen började faktiskt med god frukost på stan och skön promenad i det underbara höstvädret (med en helt annan optik).

Nikon D800E
Nikkor 85/1.8 G

Lyxar också till det med en nytt blogg-huvud.

#blogg

Medlem
Lite av varje

Snygg bild och snygg logga!

Jag har en fråga som du gärna får gå in djupare på i ett inlägg: vektorisering. Vilka bildformat som passar bäst till olika ändanmål, och när det är läge att vektorisera. Vad är vektorisering, varför och när ska man göra det etc. Vore väldigt intressant.

Skägg.
10 Chambers

Jag trodde vektorisering bara gällde grafik, för att kunna skala up (och ner) i oändlig skala. För tryck och så vidare.


signatur
Medlem

Hm, det låter logiskt. Isåfall, hur man ska tänka när det gäller foton, i mån av bildkvalité till tryck osv. Inte mitt område direkt.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Hm, det låter logiskt. Isåfall, hur man ska tänka när det gäller foton, i mån av bildkvalité till tryck osv. Inte mitt område direkt.

Halloj. Jag återkommer vad gäller bildkvalité osv för tryck men kan redan nu hänga på Carl att vektorisering gäller ju mer grafik (logo's etc) och är inte något jag använder i mitt dagliga arbete som fotograf.

Mer kommer om det andra!

Medlem

Splendid! Ska bli kul att läsa.

1
Skriv svar