Mario till Wii U blir i 1080p

Robot
Mario till Wii U blir i 1080p

Svampriket mer högupplöst än någonsin i Nintendos nästa stora Mario-spel.

#new-super-mario-bros-u, #toki-tori, #mass-effect-3


Medlem
Mario till Wii U blir i 1080p

Bättre sent än aldrig.

Medlem

Snart kan vi räkna hårstråna i Marios mustasch

Medlem

Nintendo i HD, äntligen!! :heart:

Medlem

för mig dom flesta 3:e part spel skulle köra 1080p native medans nintendo sa deras första gäng lir skulle köra 720p native? fast man kan inte lita på allt man läser ^^

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nintendo i HD, äntligen!! :heart:

HD är inte allt, Nintendo spel blir tyvärr inte bättre av HD! Senast dom gjorde nåt bra var väl att ta Tetris licensen till första GB! Sen dess har dom ju släppt samma skit till alla konsoller dom gett ut! Nej, jag sa upp vänskapen med Nintendo efter Snes

Skrivet av swordy:

för mig dom flesta 3:e part spel skulle köra 1080p native medans nintendo sa deras första gäng lir skulle köra 720p native? fast man kan inte lita på allt man läser ^^

Vi är chockade allesammans!

Medlem

2002


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av robbis:
Skrivet av Bojkott:

Nintendo i HD, äntligen!! :heart:

HD är inte allt, Nintendo spel blir tyvärr inte bättre av HD! Senast dom gjorde nåt bra var väl att ta Tetris licensen till första GB! Sen dess har dom ju släppt samma skit till alla konsoller dom gett ut! Nej, jag sa upp vänskapen med Nintendo efter Snes

Fin historia, då vet vi!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

2002

Ja, för HDTV's var vardag då :P.
1080p är inte ens en standard nu 2012 på spel. snarare 640-720p.

Medlem

När 2d-spel på PS3 och 360 kan vara 1080p (som Rayman Origins), så förväntar man sig väl att en konsol med 7 år nyare hårdvara ska klara samma sak?

Inaktiv
Skrivet av eddie_m:

När 2d-spel på PS3 och 360 kan vara 1080p (som Rayman Origins), så förväntar man sig väl att en konsol med 7 år nyare hårdvara ska klara samma sak?

Ny hårdvara är väl att ta i, Wii u är väl bara en aning hottare än ps3, och det är väl ingen större bedrift så många år efter ps3´ans release.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Bojkott:

Nintendo i HD, äntligen!! :heart:

HD är inte allt, Nintendo spel blir tyvärr inte bättre av HD! Senast dom gjorde nåt bra var väl att ta Tetris licensen till första GB! Sen dess har dom ju släppt samma skit till alla konsoller dom gett ut! Nej, jag sa upp vänskapen med Nintendo efter Snes

Grafik kanske inte är allt, men har du en HDTV och kör ett spel som inte är i HD så ser det förjävligt ut. Jag bryr mig inte om Mario kommer i 2 miljoner polygoner eller om han är i mysigaste 8-bitars grafik, jag vill kunna se vad jag spelar.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Snart kan vi räkna hårstråna i Marios mustasch

hahaha mm

Medlem
Skrivet av eddie_m:

När 2d-spel på PS3 och 360 kan vara 1080p (som Rayman Origins), så förväntar man sig väl att en konsol med 7 år nyare hårdvara ska klara samma sak?

Dock är väl dom flesta 1080p spel till 360 uppskalad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

FZ, I am disappoint.
Var ar alla kobilder och milking-kommentarer?

Medlem

Det har länge gått att köra Mario i 1080p genom diverse emulatorer (Tex Mario Galaxy i Dolphin Emu )!

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Bojkott:

Nintendo i HD, äntligen!! :heart:

HD är inte allt, Nintendo spel blir tyvärr inte bättre av HD! Senast dom gjorde nåt bra var väl att ta Tetris licensen till första GB! Sen dess har dom ju släppt samma skit till alla konsoller dom gett ut! Nej, jag sa upp vänskapen med Nintendo efter Snes

Var har du varit under alla år? Nintendo i den värld jag lever i har skyfflat ut mängder av bra spel som t.ex. Mariospelen, Mariokart, Zelda, Metroid, F-Zero m.m.

Medlem
Skrivet av John.Blund:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Bojkott:

Nintendo i HD, äntligen!! :heart:

HD är inte allt, Nintendo spel blir tyvärr inte bättre av HD! Senast dom gjorde nåt bra var väl att ta Tetris licensen till första GB! Sen dess har dom ju släppt samma skit till alla konsoller dom gett ut! Nej, jag sa upp vänskapen med Nintendo efter Snes

Var har du varit under alla år? Nintendo i den värld jag lever i har skyfflat ut mängder av bra spel som t.ex. Mariospelen, Mariokart, Zelda, Metroid, F-Zero m.m.

Ofta är det en smaksak. Zelda i sin ära! Vad jag menade var att jag är trött på att dom aldrig gör nåt nytt, sen tror dom att jag nöjer mig med en HD version av samma spel som jag spelat sedan begynnelsen! Enligt mig så är inte mario roligt längre! Varken med eller utan HD

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av robbis:

Ofta är det en smaksak. Zelda i sin ära! Vad jag menade var att jag är trött på att dom aldrig gör nåt nytt, sen tror dom att jag nöjer mig med en HD version av samma spel som jag spelat sedan begynnelsen! Enligt mig så är inte mario roligt längre! Varken med eller utan HD

Personligen tycker jag att Mario blev bättre med wii versionen. Det gick liksom tillbaka till rötterna med de första mariospelen som var riktigt roliga. Tror nog att wii u versionen kommer bli hur kul som helst.

1
Skriv svar