DCS: P-51D Mustang

Robot
DCS: P-51D Mustang

Med en detaljrikedom som går ner på nitnivå är det svårt inte älska Eagle Dynamics behandling av klassiska P51 Mustang.

#eagle-dynamics


Medlem
DCS: P-51D Mustang

Aldrig vågat spendera pengar i en flygsimulator...
Kanske man skall prova ^_^

Redaktör
Skrivet av vuze2143:

Aldrig vågat spendera pengar i en flygsimulator...
Kanske man skall prova ^_^

Om du inte flugit mycket skulle jag varmt rekommenderat nåt mer tillgängligt än denna. Testa t.ex. IL-2 Sturmovik 1946 – realism på en mer hanterbar nivå. Och rätt billigt.


signatur
Medlem

DCS i sig är det ultimata i flygsimulatorväg, men vill du ha mer att göra än att bara flyga omkring så är A-10 och Black Shark bättre moduler (till samma grundspel). Inga light-simulatorer, dock, kan du starta ett flygplan i de här spelen så kan du det förmodligen på riktigt också :).

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Aldrig vågat spendera pengar i en flygsimulator...
Kanske man skall prova ^_^

Om du inte flugit mycket skulle jag varmt rekommenderat nåt mer tillgängligt än denna. Testa t.ex. IL-2 Sturmovik 1946 – realism på en mer hanterbar nivå. Och rätt billigt.

ska testas, det närmaste jag har varit i flygsimulator var "pearl harbor" ^^D

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Aldrig vågat spendera pengar i en flygsimulator...
Kanske man skall prova ^_^

Om du inte flugit mycket skulle jag varmt rekommenderat nåt mer tillgängligt än denna. Testa t.ex. IL-2 Sturmovik 1946 – realism på en mer hanterbar nivå. Och rätt billigt.

ska testas, det närmaste jag har varit i flygsimulator var "pearl harbor" ^^D

Finns på http://www.gog.com/en/gamecard/il_2_sturmovik_1946 också

Medlem

Borde väl förtjänat en 4a iaf ? Ja menar ok inget att göra men deras poäng är ju ändå att återskapa planen i helt sjuk detalj samt flygkänslan, sedan att inte hela spelet är ww2 är väl synd men det vore en ganska omöjlig uppgift...

De bygger ju en värld med DCS där alla moduler kan interagera med varandra i MP, kommer bli den sjukaste simmen på länge när även Jetfighters etc finns med.

Medlem

Är toksugen att ge mig in på en svår flygsim men tror då det trotts allt hade blivit A10an. Det är dock stor risk för att jag kommer få något obskyrt nobelpris i svordomar efteråt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Exx
Medlem

För er som är lite nyfikna på att börja flyga och vill ha lite hjälp, eller er som bara vill flyga lite med några trevliga svenskar, kan jag rekommendera http://www.masterarms.se! Svensk lättillgänglig flygsimkommunity -- alla välkomna!

Medlem

"ett par fula studsar kan leda till råa skämt i dagar efteråt" hahaha


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Master Arms är ett community som inriktar sig på att tillsammans flyga stridsflygssimulatorer online. Vår målsättning är att samla de i Sverige som är intresserade av de simulatorer vi valt att spela. Vi är inte överdrivet hardcore utan fokus ligger på att vi skall ha rolig och trevligt tillsammans. Det finns inte några krav på schemalagd aktivetet då de flesta av oss har familj, jobb eller annat som hindrar att man kan vara med alla gånger. Simulatorgenren är begränsad till antalet spelare så vi vill se till att de flesta av våra medlemmar spelar samma spel vid samma tillfälle. Vårt mindset är att vi gärna spelar tillsammans och är intresserade av att lära oss nya saker och bli bättre på de simulatorer vi spelar.

Vi söker aktivt nya medlemmar som är villiga att delta i våra onlineaktiveter och ha roligt på en lagom seriös nivå. Ju fler vi är desto bättre!

Vi hjälper gärna nybörjare att komma igång!

Kolla in www.masterarms.se


signatur
Medlem

Kul med recension av spel i DCS-serien! Det kan ibland kännas som om de får för lite uppmärksamhet i vanlig spelmedia. Har ni nämnt senaste annonseringen om DCS: UH-1H Huey förresten? Visserligen tillverkat av en tredje part men Eagle Dynamics har ändå gett dem lov/"licens" att använda DCS-titeln så den har garanterat rätt detaljnivå.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Borde väl förtjänat en 4a iaf ? Ja menar ok inget att göra men deras poäng är ju ändå att återskapa planen i helt sjuk detalj samt flygkänslan, sedan att inte hela spelet är ww2 är väl synd men det vore en ganska omöjlig uppgift...

De bygger ju en värld med DCS där alla moduler kan interagera med varandra i MP, kommer bli den sjukaste simmen på länge när även Jetfighters etc finns med.

Tja, rent spontant så förtjänar flygplanet, fysikmodellen och instrumenteringen en femma! Som spel är det här däremot en besvikelse, därav trean. Jag älskar att bara starta min Musse, och därefter stå och varva lite på plattan, men det håller ju inte i längden :).

Medlem
Skrivet av Boulund:

Kul med recension av spel i DCS-serien! Det kan ibland kännas som om de får för lite uppmärksamhet i vanlig spelmedia. Har ni nämnt senaste annonseringen om DCS: UH-1H Huey förresten? Visserligen tillverkat av en tredje part men Eagle Dynamics har ändå gett dem lov/"licens" att använda DCS-titeln så den har garanterat rätt detaljnivå.

Huey kommer jag garanterat att recensera, Tompa willing. Har alltid gillat den helikoptern. Även om Black Shark är rolig och bisarr så är ju Huey 'urhelikoptern'.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

"ett par fula studsar kan leda till råa skämt i dagar efteråt" hahaha

Du tror jag skojar? Jag vet att en av mina segelflygarkollegor fick en säck sättpotatis i julkapp, efter att ha åstadkommit en rejäl fåra i flygfältet med en mindre lyckad landning...

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Eisenhart73:

"ett par fula studsar kan leda till råa skämt i dagar efteråt" hahaha

Du tror jag skojar? Jag vet att en av mina segelflygarkollegor fick en säck sättpotatis i julkapp, efter att ha åstadkommit en rejäl fåra i flygfältet med en mindre lyckad landning...

Vilken klockren diss

Här blir det inte mkt flyga av. Händer nog bara i Battlefield 3. Då jag har 3 monitorer kan det va kul och testa ett riktigt flygspel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Sugen på att prova lite olika flygsim, men skulle behöva något att styra med, kan tänka mig att mus och t-bord inte direkt är det optimala
Någon som har ett bra tips på en beprövad och inte allt för dyr Flight stick?


signatur

#Komsi Mycket mysig kanal med folk från alla hörn av lilla sverige

Medlem

Beror ju på vad du menar med "inte allt för dyr". En Saitek X-52 är billig och har funktioner i överflöd, tror det ligger runt tusenlappen. Inkluderar trottel (så kallad HOTAS). Sedan finns det ju lite billiga logitechs för mellan 300 och 600, men sådana har jag inte använt på år och dar så jag vet inte riktigt vad som är kvalitet i den prisklassen.

Redaktör
Skrivet av FlashGordon:

Sugen på att prova lite olika flygsim, men skulle behöva något att styra med, kan tänka mig att mus och t-bord inte direkt är det optimala
Någon som har ett bra tips på en beprövad och inte allt för dyr Flight stick?

Det beror som sagt på intresse. Om du inte tänker gräva ner dig skulle jag säga att en Logitech Extreme 3D Pro (från ca 350 kr) duger fint. Saiteken som Agorander tipsar om är riktigt nice om du vill gå lite längre, men den kräver en del handpåläggning för att komma till sin rätt.


signatur
Medlem

Saitek profilern är riktigt mysig dock eftersom man kan "översätta" till tangentbordskommandon. På pin kiv satt jag en gång och MSNade till skvadronskamrater med X-52an som "tangentbord".

EDIT: Själv köpte jag en TM Warthog så fort den kom ut, och älskar den, men den ligger ju i aaaaningens högre prisklass.

1
Skriv svar