Jakten på spelvärldens lyckligaste NPC (Del 3)

Robot
Jakten på spelvärldens lyckligaste NPC (Del 3)

Artificiell intelligens blir allt skarpare, och datorstyrda spelare kan ges allt mer människolikt beteende. Men blir de gladare för det? FZ har stalkat en serie NPC:er i jakten på lyckan.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-witcher-2, #deadly-premonition


Medlem
Jakten på spelvärldens lyckligaste NPC (Del 3)

<3

Tack, tack för denna underbart roliga artikelserie. Gjorde min lördagsmorgon.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

witcher npcn kunde jag inte sluta skratta åt bra skrivet!

Medlem

"Detta är det sorgligaste jag har sett. I 40 minuter sitter Quint där, utan att röra maten, och stirrar tomt framför sig. Vem den första hamburgartallriken är ämnad för är oklart, men det kommer i alla fall ingen och sätter sig hos honom.
" Är stor humor.

Och sedan undrar jag om det inte heter meka och inte mecka? Fast det beror väl på hur en ser det.

För övrigt tar det lite tid innan AI blir så smart som den kan bli.

Men det tar vi i ett senare spel eller?

Tack för kul läsning!

Medlem

Grymt underhållande artikelserie, ser fram emot att se mer liknande artiklar i framtiden

Medlem

Haha, hamburgertallriken

Medlem

Suverän artikelserie fortsätt gärna med fler


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Alla på lanet fick sig ett gott skratt av the witcher npcn. Tack för en väldigt skön artikelserie och jag hoppas det kommer något liknande någon annan gång

Medlem
Medlem

Älskar dessa! Sitter och skrattar ihjäl mig här! Till o med min tjej vill att jag ska läsa dom högt, då är det något som är bra!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Redan en klassiker bland artiklar! Vilken gigantisk blåsa den där mannen lär ha haft.

Funderar på om jag ska ställa mig och stirra på en vedhög i GW2 och se om jag finner någon insikt.

Medlem

Skrattade mig halvt fördärvad till pissgubben.

Ser också fram emot fler stalkningar!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Riktigt bra! Enda tråkiga är att detta var sista delen. Kisseriet i Witcher 2 tog ju priset! haha!

Måste säga att både tjejen och vänner man delat med sig av artikeln med har alla uposkattat den och garvat läppen av sig. Och då snackar vi inte nödvändigtvis personer insatta i alla speltermer osv.

Såna här temaartiklar ser jag verkligen som npgot ni ska bygga vidare på. Bra duktigt underhållande!

Medlem

inspirerad av den andra artikeln började jag förfölja en npc i Guild Wars 2, hon klagade mkt på sin make som tydligen spenderade förmycket tid i "baren" och sen gick hon bland annat fram till en brödförsäljare och bad om att få se varan i en annan färg.. lol


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ja denna artikelserie har verkligen gjort att man har en annan syn på sina ai styrda medmänniskor i spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

fan vilken hopplös ai i dom flesta spel

Medlem

är det okej att springa runt och kissa nu och sedan klaga att ett spel lärde mig att det var okej ?

Medlem

Ni skulle gjort en youtubeserie istället... eller också...

Medlem

Dessa artiklar fick till och med högläsas till sambon Helt underbara... Nog det bästa jag läst på Fz faktiskt.... tolka det hur ni vill

Medlem

Fruktansvärt kul läsning! Tack för dessa artiklar!

Medlem

15.30: Olfina ställer sig i en hög med purjolök. Ser fundersam ut.

Seems legit.

Medlem

haha jag älskar dom här! riktigt riktigt bra idè och mycket väl utfört! bra jobbat


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tack för sköna artiklar!

Hmm, man kanske skulle byta nisch och bli spel-AI-utvecklare. Verkar ju finnas hur mycket som helst att förbättra...

Medlem

Jag gissar att NPC:er beter sig helt annorlunda när man inte observerar dem. Lite Schrödingers katt sådär. #headfuckingyouall

Medlem

Synd att det är den sista


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

1
Skriv svar