Något låser min webbläsare

Medlem
Något låser min webbläsare

Det är något (troligtvis) på FZ som gör att min webbläsare (Opera) låser sig. Eller snarare slutar webbläsaren fungera och det kommer upp en felrapport som jag ska välja att skicka eller inte till opera. Det har varit så i någon dag nu och jag har på slutet försökt hittat en röd tråd, det händer oftast en stund efter att jag gått in på något annat på FZ, en nyhet, en blogg. Är dock inte jättesäker på när det händer, bara att jag varje gång varit inne på FZ då det hänt.

Om det finns några andra med samma problem kanske det vore skönt att veta, för det kan ju alltid vara min dator i samarbete med min webbläsare som gör något knasigt.

Kanske har du nyligen uppdaterat Opera? Det är oftast då som felen inträffar efter en uppdatering.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har precis samma problem som dig, fast med Chrome som webbläsare. Har inte tittat efter några samband direkt när det händer, men jag borde kanske börja göra det!

Google har släppt två uppdateringar på kort tid till Chrome. Uppdatera och kolla om problemen är borta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har fått samma problem med Firefox, så det verkar inte vara webläsarspecifikt...

Medlem

Med stor sannolikhet Flash-relaterat, händer ofta för mig med i Firefox om jag har t.ex. Youtube öppet och samtidigt kollar på en video utanför webläsaren.

Medlem

Jag använder firefox och har inte råkat ut för detta.

Medlem

Låser sig för mig ibland också och idag noterade jag följande:

Om jag försöker ladda denna sida: http://www.fz.se/artiklar/recension/20121022/doom-3-bfg-editi... så låser sig all kommunikation mot fz.se

D.v.s. inga andra sidor går att ladda medan chrome försöker ladda doom-3-bfg recensionen. Recensions sidan för doom 3 står bara och tuggar men inget händer. Stänger jag den sidan som försöker ladda recensionen så kommer allt övrigt igång igen.

Har aldrig sett något liknande fel på någon annan sida på nätet. Verkar som er webbserver gör något som blockar mig att ansluta fler sessioner eller nått.

Att sidor låser sig händer rätt ofta(ett par gånger per vecka) på FZ för mig speciellt när jag surfar på FZ i flera fönster samtidigt.

Skägg.
10 Chambers

Jag petar på kodarna, får se om det är något som är galet.


signatur
Medlem

Samma här.

Problemet ligger troligen i egsecore.adtlgc.com som försöker ladda någon personalizeList, den står och tuggar i någon minut innan den får 502 bad gateway tillbaka

(http://egsecore.adtlgc.com/personalizeList?feedContainerId=1&...)


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Skägg.
10 Chambers

Bra felsökt! Kodarna har av någon anledning ledigt på söndagar men pratar med dem imorgon.


signatur
Medlem

Har något liknande problem som det här när jag försöker komma åt fz.se de senaste dagarna.
Går ofta skitsnabbt på fz.se men ibland så bara låser det sig och webbläsaren står och tuggar ett tag, kanske 30sekunder, och sen laddar allt blixsnabbt igen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tagertswe:

Har något liknande problem som det här när jag försöker komma åt fz.se de senaste dagarna.
Går ofta skitsnabbt på fz.se men ibland så bara låser det sig och webbläsaren står och tuggar ett tag, kanske 30sekunder, och sen laddar allt blixsnabbt igen

Vi har haft lite småproblem med den nya hårdvaran som installerades för några veckor sedan, bland annat gick den helt ner härom dagen. Våra kodare tittar på problemen och hoppas ha en lösning snart.


signatur
Medlem
Skrivet av Tagertswe:

Har något liknande problem som det här när jag försöker komma åt fz.se de senaste dagarna.
Går ofta skitsnabbt på fz.se men ibland så bara låser det sig och webbläsaren står och tuggar ett tag, kanske 30sekunder, och sen laddar allt blixsnabbt igen

Det känner jag igen. Jag brukar då kopiera adressen och öppna en ny flik för att gå till den kopierade adressen på den nya fliken. Då fungerar det för mig, fungerar dock inte om jag inte byter flik.

1
Skriv svar