Så får du högupplösta filmer i pc-Xcom

Robot
Så får du högupplösta filmer i pc-Xcom

Mellansekvenserna i Xcom till pc ter sig mindre högupplösta än den vanliga gameplay-grafiken. Men det finns en lösning på problemet.

#xcom-enemy-unknown, #firaxis


Medlem
Så får du högupplösta filmer i pc-Xcom

"Om du spelar xcom: enemy unknown på PC har du kanske märkt..."

Nej, inte spelat det än men funderar starkt på att göra det, när det släpps:) Eller har jag missat nåt?

Medlem

haha ska lägga in värsta råa hårdporren på kompisens dator!

EDIT; 2 girls 1 cup...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Lite lustigt är det att ni skriver 'om du spelar' med tanke på att spelet har inte släppts än *bitter EU medborgare*

Redaktör
Ponny

Oops. Så är det naturligtvis. Spelet släpps på fredag... MEN nu vet ni vad ni kommer göra innan ni drar igång spelet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Redan noterat detta och skapat min egen bat-fil för att åtgärda problemet.

Medlem

Tack för tipset. Done. Nu spela vidare

Medlem

Spelet har släppts i USA, med lite finess går det att spela även i sverige redan nu

Medlem

720p är väl värsta HD för jänkarna så inget förvånar mig att ribban inte lades högre
Tänker på motorola ondemand boxen 720p bra att man har en riktig HD skärm samt HD smart TV.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Nasder:

Redan noterat detta och skapat min egen bat-fil för att åtgärda problemet.

var det lönt? är det så många filer så att man inte orkar döpa om dem själv?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av chopper:

720p är väl värsta HD för jänkarna så inget förvånar mig att ribban inte lades högre
Tänker på motorola ondemand boxen 720p bra att man har en riktig HD skärm samt HD smart TV.

fattar inte vad du menar...men jag har en motorolabox för telias tv och den kan köra 1080p...

och 720p funkar bra det med. Beror på vilket avstånd du sitter på och på hur stor skärmen är. inte lönt att köra 1080 på en 22" precis...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av chopper:

720p är väl värsta HD för jänkarna så inget förvånar mig att ribban inte lades högre
Tänker på motorola ondemand boxen 720p bra att man har en riktig HD skärm samt HD smart TV.

fattar inte vad du menar...men jag har en motorolabox för telias tv och den kan köra 1080p...

och 720p funkar bra det med. Beror på vilket avstånd du sitter på och på hur stor skärmen är. inte lönt att köra 1080 på en 22" precis...

Telia har nog inte samma box som jag fick av comhem har ver 1. Det finns tydligen 3st varianter så det blir väl att uppdatera sig till ver 3 med 320 HDD för inspelning. Och har 27tum skärm 120hzt och 50 tum TV gillar att sitta nära sällan längre bort än ca 2 m. Körde projektor innan så vill ha det stort he he .
Visst funkar 720 men är inte samma ögongodis som "riktig HD 1080p"
Ska man ha leksaker ska de vara bra


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Testpilot

PC gamer länkar till en färdiggjort batfil som fixar detta.

http://www.pcgamer.com/2012/10/09/how-to-force-xcom-to-use-10...

Medlem
Skrivet av Harakiri:

PC gamer länkar till en färdiggjort batfil som fixar detta.

http://www.pcgamer.com/2012/10/09/how-to-force-xcom-to-use-10...

+1 på din post, bra initiativ.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

"Om du spelar xcom: enemy unknown på PC har du kanske märkt..."

Nej, inte spelat det än men funderar starkt på att göra det, när det släpps:) Eller har jag missat nåt?

Men eller hur, spelet släpps på torsdag-fredag! xD

Medlem

-Edit-
Tror jag läste fel... Var lite trött efter jag knappt kunde sova på natten >.<

Medlem

Testat detta, men tycker det inte såg vidare bra ut. Det såg ut som att de nya filmerna var i 3d. Har tyvärr ingen 3dskärm/glasögon. Men grönt och rött låg liksom utanför alla konturer.
Filmerna är endå inte direkt långa så ifall de är i 720 lr 1080 känns som det kvittar.

Medlem

Riskera spoilers för en marginell skillnad? Nädutack.


signatur

// Bacon <3

Är det verkligen sån enorm skillnad mellan 720 och 1080 på en 20-24-centimetersskärm? Visst är det dumt att filmerna inte visas i högsta upplösning som standard, men känns ändå inte som att 720 är nån "fulkvalité", eller?

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Är det verkligen sån enorm skillnad mellan 720 och 1080 på en 20-24-centimetersskärm? Visst är det dumt att filmerna inte visas i högsta upplösning som standard, men känns ändå inte som att 720 är nån "fulkvalité", eller?

Dem har väl sparat in på bitraten i 720p^^

Medlem

Då fanns spelet äntligen att spela för oss i Europa också och vi får samtidigt en ny patch på releasedagen som fixar bland annat följande.

• 1080p movies are now used at all times on the PC.

Så då var det problemet löst

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:

Då fanns spelet äntligen att spela för oss i Europa också och vi får samtidigt en ny patch på releasedagen som fixar bland annat följande.

• 1080p movies are now used at all times on the PC.

Så då var det problemet löst

/ LordDaimos

haha o här sitter jag o meckar med .bat filer fast märker ingen skillnad ^^
hoppas jag inte sabbade något

1
Skriv svar