Halo 4 läckt – Microsoft planerar åtgärder

Robot
Halo 4 läckt – Microsoft planerar åtgärder

Om tre veckor släpps Halo 4, men redan nu har det börjat dyka upp gameplay-klipp, bilder på skivor och dylikt. Så, spelet har gått guld, men Microsoft är inte allt för glada över hur informationen spreds.

#halo-4, #microsoft


Medlem
Halo 4 läckt – Microsoft planerar åtgärder

Vet inte riktigt vad som händer. Men hoppas det inte skadar allt för mycket.

"Hur tror du att en tre veckor för tidig vecka påverkar spelets försäljning och omdöme?"

Ja du, om en vecka skulle komma "tre veckor för tidigt" så skulle i alla fall jag börja ifrågasätta mitt egna omdöme...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

"Hur tror du att en tre veckor för tidig vecka påverkar spelets försäljning och omdöme?"

Ja du, om en vecka skulle komma "tre veckor för tidigt" så skulle i alla fall jag börja ifrågasätta mitt egna omdöme...

Ah, det går säkert att tänka så på något mysigt kvantfysiskt sätt och ha helt rätt


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Skulle gissa på att de läckte frivilligt för att göra folk med "hypade" efter spelet, hänt förr med diverse spel

Medlem

Har själv inte fastnat för Halo serien, men är trist när sådant här händer.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Samma sak hände med Halo 2, inte vet jag att det hade någon större påverkan på något?

Inaktiv

Om dom nu oroar sig så mycket över försäljningar och omdöme kanske dom ska sluta försöka blocka Halo4 och fanskapat material på youtube? Sjukt jävla lågt av MS, och ett hån mot fansen. Personligen skiter jag i Halo och fattar inte hypen med en konsollshooter med autoaim, men att dissa sina egna fans på det sättet? Något som troligen bidrar till ökad försäljning är ju sjukt dåligt.

"Microsoft Prohibits Gamers From Cashing in on YouTube"
"One particularly interesting point of the newly-revised rules states that advertisements can appear alongside or on the same page as a gameplay clip, but the person who created, edited, and published the work may not profit from it."

http://www.escapistmagazine.com/news/view/120033-Microsoft-Pr...

Personligen undrar jag hur Microsoft ska kunna stoppa detta?
EULA är inte samma sak som lag och att enforca detta världen runt blir ju omöjligt.

Har ju själv köpt spel efter att just ha kollat på tuben där ja pewdiepie, robbaz o lite amerikaner har visat hur spelet i fråga fungerar, och nu ska MS blocka detta..

Personligen längtar man ju efter en oreglerad kopia av youtube, eller finns det redan?

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Om dom nu oroar sig så mycket över försäljningar och omdöme kanske dom ska sluta försöka blocka Halo4 och fanskapat material på youtube? Sjukt jävla lågt av MS, och ett hån mot fansen. Personligen skiter jag i Halo och fattar inte hypen med en konsollshooter med autoaim, men att dissa sina egna fans på det sättet? Något som troligen bidrar till ökad försäljning är ju sjukt dåligt.

"Microsoft Prohibits Gamers From Cashing in on YouTube"
"One particularly interesting point of the newly-revised rules states that advertisements can appear alongside or on the same page as a gameplay clip, but the person who created, edited, and published the work may not profit from it."

http://www.escapistmagazine.com/news/view/120033-Microsoft-Pr...

Personligen undrar jag hur Microsoft ska kunna stoppa detta?
EULA är inte samma sak som lag och att enforca detta världen runt blir ju omöjligt.

Har ju själv köpt spel efter att just ha kollat på tuben där ja pewdiepie, robbaz o lite amerikaner har visat hur spelet i fråga fungerar, och nu ska MS blocka detta..

Personligen längtar man ju efter en oreglerad kopia av youtube, eller finns det redan?

Spelet är inte släppt och varför ska man tillåta att folk släpper hela kampanjen på Youtube?

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Dessa pewdiepie, robbaz o lite amerikaner som du nämner.. spelar dom osläppta spel då också? Då skulle dom bli stämda!

Inaktiv

Det första jag tänkte var: Fan, det är ju bara 3 veckor tills Halo 4 kommer ut!

Medlem
Skrivet av showerguy:

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Vad söt du är som säger så, alla konsolshooters har autoaim

Det kommer nog inte påverkar försäljning för mycket, men det är tråkigt med läckor. Jag jobbar i musikbranschen och musik från osläppta skivor sipprar ut hela tiden. Hur tusan får de tag på allt material undrar jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det kommer nog inte påverkar försäljning för mycket, men det är tråkigt med läckor. Jag jobbar i musikbranschen och musik från osläppta skivor sipprar ut hela tiden. Hur tusan får de tag på allt material undrar jag.

5up3r 1337h4x0r
eller så är det någon på bolaget som säljer en skiva för en tusenlapp åt någon skummis i en gränd.

Medlem

Äh, ett jävla gnäll.. All pr är bra pr, eller hur var det?

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av walter_iego:

Det kommer nog inte påverkar försäljning för mycket, men det är tråkigt med läckor. Jag jobbar i musikbranschen och musik från osläppta skivor sipprar ut hela tiden. Hur tusan får de tag på allt material undrar jag.

5up3r 1337h4x0r
eller så är det någon på bolaget som säljer en skiva för en tusenlapp åt någon skummis i en gränd.

...eller, någon som fick kicken och åkte tillbaka till jobbet på helgen och "lånade" lite skivor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan inte tänka mig att det kommer påverka något alls. De flesta vet nog redan om de kommer köpa Halo 4 eller inte och av de som sitter på staketet och häckar är nog inte en sådan här läcka något som kommer påverka.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Halo har varit så grymmt hypat innan det första spelet kom ut ens så jag har svårt att se att spelet skulle sälja dåligt.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Aresz:

Om dom nu oroar sig så mycket över försäljningar och omdöme kanske dom ska sluta försöka blocka Halo4 och fanskapat material på youtube? Sjukt jävla lågt av MS, och ett hån mot fansen. Personligen skiter jag i Halo och fattar inte hypen med en konsollshooter med autoaim, men att dissa sina egna fans på det sättet? Något som troligen bidrar till ökad försäljning är ju sjukt dåligt.

"Microsoft Prohibits Gamers From Cashing in on YouTube"
"One particularly interesting point of the newly-revised rules states that advertisements can appear alongside or on the same page as a gameplay clip, but the person who created, edited, and published the work may not profit from it."

http://www.escapistmagazine.com/news/view/120033-Microsoft-Pr...

Personligen undrar jag hur Microsoft ska kunna stoppa detta?
EULA är inte samma sak som lag och att enforca detta världen runt blir ju omöjligt.

Har ju själv köpt spel efter att just ha kollat på tuben där ja pewdiepie, robbaz o lite amerikaner har visat hur spelet i fråga fungerar, och nu ska MS blocka detta..

Personligen längtar man ju efter en oreglerad kopia av youtube, eller finns det redan?

Spelet är inte släppt och varför ska man tillåta att folk släpper hela kampanjen på Youtube?

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Dessa pewdiepie, robbaz o lite amerikaner som du nämner.. spelar dom osläppta spel då också? Då skulle dom bli stämda!

Det jag pratar om, och som artikeln nämner, är att när Halo 4 väl är släppt så gör MS allt dom kan för att förhindra att andra på något sätt kan tjäna pengar på att visa när dom spelar Halo 4. Så gör då någon youtubekändis ett klipp där Halo 4 spelas så får det inte vara någon reklam i samband med detta, för då tjänar någon annan pengar på vad MS har gjort. Även fast jag anser att dom tjänar pengar på det dom gör, vilket är att göra en show av det hela.
Det är ju helt galet, men kanske amerikanskt tänkande? Lite som om Volvo skulle ta betalt av "Fifth Gear" för att dom visar upp en Volvo i sitt program (men vem vet det kanske dom får?).

Medlem

Får se om det blir första Halo som är bra. De tidigare var verkligen skräp.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Vad söt du är som säger så, alla konsolshooters har autoaim

Du har då aldrig lirat konsolshooters ser jag!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Vad söt du är som säger så, alla konsolshooters har autoaim

Du har då aldrig lirat konsolshooters ser jag!

De har visst autoaim, det märker man om man står helt still och en fiende går förbi siktet, det liksom dras med, som en liten magnetisk effekt... Det här är inte kritik mot spelen, jag älskar Halo, men så är det iallafall!

Medlem

Käppar i hjulen för mjölkmaskinen!

Medlem
Skrivet av speurk:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Vad söt du är som säger så, alla konsolshooters har autoaim

Du har då aldrig lirat konsolshooters ser jag!

De har visst autoaim, det märker man om man står helt still och en fiende går förbi siktet, det liksom dras med, som en liten magnetisk effekt... Det här är inte kritik mot spelen, jag älskar Halo, men så är det iallafall!

Jag märkte aldrig något liknande i Goldeneye 007. Precisionsaima fick man göra själv.

Medlem

Klassiskt marknadsföringstrick. Att "läcka" informationen...

Inaktiv

Alla kan väl Halo vid det här laget,
om det läcks bilder och gameplay så gör det ju inget,
Halo är ju i stort samma spel hela tiden så det finns väl inte så mycket nytt att läcka.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av speurk:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Vad söt du är som säger så, alla konsolshooters har autoaim

Du har då aldrig lirat konsolshooters ser jag!

De har visst autoaim, det märker man om man står helt still och en fiende går förbi siktet, det liksom dras med, som en liten magnetisk effekt... Det här är inte kritik mot spelen, jag älskar Halo, men så är det iallafall!

Jag märkte aldrig något liknande i Goldeneye 007. Precisionsaima fick man göra själv.

Oj, ursäkta, syftade på Halo men har hört att det gäller de flesta shooters på konsol. Det är ju inte aimbot vi pratar om heller, det är mer som en liten "hjälp", som jag skrev tidigare, en magnetisk effekt, så att siktet bara börjar följa fienden när denne passerar ens sikte. Precisionsaima för headshot och dylikt får man ju fortfarande göra själv...

Medlem
Skrivet av speurk:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Vad söt du är som säger så, alla konsolshooters har autoaim

Du har då aldrig lirat konsolshooters ser jag!

De har visst autoaim, det märker man om man står helt still och en fiende går förbi siktet, det liksom dras med, som en liten magnetisk effekt... Det här är inte kritik mot spelen, jag älskar Halo, men så är det iallafall!

precis som du säger.

Varför kan man då fråga sig?
för att en analog stick som man rör med en tumme har mindre precision än en hel hand har på en mus.

För att konsolspelare ska ha någon chans att döda någon och inte skjuta vilt i luften har detta tillkommit, man förstår varför det händer, men ska man inte göra en ny kontroll i så fall om kontrollen handikappar den största genren på konsol? det tycker jag verkligen.

Skulle det inte va roligt om vi på PC fick autodrive på racingspel? där bilen styrdes av sig själv för att tangentbordet inte kan uppfatta analoga rörelser?

Inaktiv
Skrivet av speurk:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Vad söt du är som säger så, alla konsolshooters har autoaim

Du har då aldrig lirat konsolshooters ser jag!

De har visst autoaim, det märker man om man står helt still och en fiende går förbi siktet, det liksom dras med, som en liten magnetisk effekt... Det här är inte kritik mot spelen, jag älskar Halo, men så är det iallafall!

Är du seriös nu? Det är inte autoaim på Halo. Herregud vilka fördomar folk har.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av speurk:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.

Vad söt du är som säger så, alla konsolshooters har autoaim

Du har då aldrig lirat konsolshooters ser jag!

De har visst autoaim, det märker man om man står helt still och en fiende går förbi siktet, det liksom dras med, som en liten magnetisk effekt... Det här är inte kritik mot spelen, jag älskar Halo, men så är det iallafall!

precis som du säger.

Varför kan man då fråga sig?
för att en analog stick som man rör med en tumme har mindre precision än en hel hand har på en mus.

För att konsolspelare ska ha någon chans att döda någon och inte skjuta vilt i luften har detta tillkommit, man förstår varför det händer, men ska man inte göra en ny kontroll i så fall om kontrollen handikappar den största genren på konsol? det tycker jag verkligen.

Skulle det inte va roligt om vi på PC fick autodrive på racingspel? där bilen styrdes av sig själv för att tangentbordet inte kan uppfatta analoga rörelser?

Har du ens lirat Halo? Ni har läst för mycket youtube kommentarer. Har spelat Halo sedan det släpptes och det inte autoaim på spelen.

Medlem

Nu är det ju så att spelet läckt via pirater ut på www

så lär inte vara från Microsoft sida


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

123
Skriv svar