Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Av alla som besöker er hemsida, så tror jag knappast att det skadar er särskilt mycket om några få av oss som kan väljer att blockera annonseringen.


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Inaktiv
Skrivet av kallamamran:

Av alla som besöker er hemsida, så tror jag knappast att det skadar er särskilt mycket om några få av oss som kan väljer att blockera annonseringen.

Märklig inställning..

När några personer börjar fuska eller förstöra, så svarar oftast de andra med att komma tillbaka och göra likadant.

Jag tycker att bra sidor som man uppskattar, förtjänar att få visa reklam.
Det blir rättvist, ge och ta.

Däremot skitsidor, eller främmande sidor som man rent av struntar i,
Addblock/no-script, inga creds!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Fentron:
Skrivet av tavener:

Jag ser annonserna men får ändå er lilla notis där uppe??

Skulle du kunna ta en skärmdump av detta, sen skicka det till webbsupport@egmont.se så är du schyst?

Jag hade samma problem. Förmodligen kör han både Adblock och Adblock Plus. En del webbläsare är sega att uppdatera plugins också. Nu fungerar det men min ikon är fortfarande röd. Mysko.

Låter lite grand som att ni har vitlistat FZ.se men skript som kommer från en annan domän, som visas här, blockeras och därmed gör att listen kommer upp.

Funkar nu. Startade om datorn bara

Medlem

Det enda reklamen jag godtar är Komplett på högersidan, det är det enda stödet jag kan erbjuda samt stödja Komplett då jag ofta handlar därifrån, underbar butik!

för i övrigt så väljer jag bort vad som inte intresserar mig, i det här fallet är det ju komplett och dess kampanjer som faller mig i smaken, allt annat hittar jag på egen hand.

så om jag få ge er konstruktiv kritik så baserar jag det på min egna upplevelse, och det är att ni ska göra ankät om VAD man vill ha för sorts reklam, lite som på facebook, visserligen kan man klicka bort där det man inte vill ha men jag fyller gärna på och svarar på frågor om vad jag vill se på hemsidan. Därmen har ni garanterad klickar också, inte bara visningar, och kan anknytas till särskild konto så jag ser det inte som en omöjlighet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Fentron:
Skrivet av tavener:

Jag ser annonserna men får ändå er lilla notis där uppe??

Skulle du kunna ta en skärmdump av detta, sen skicka det till webbsupport@egmont.se så är du schyst?

Jag hade samma problem. Förmodligen kör han både Adblock och Adblock Plus. En del webbläsare är sega att uppdatera plugins också. Nu fungerar det men min ikon är fortfarande röd. Mysko.

Låter lite grand som att ni har vitlistat FZ.se men skript som kommer från en annan domän, som visas här, blockeras och därmed gör att listen kommer upp.

Eller bara vitlistat en specifik sida och inte domänen fz.se?


signatur
Medlem

Ni har gigantiska reklamskyltar vilket gör att jag använder adblock på eran sida, hade dom varit lite mindre så hade jag inte använt adblock på eran sida. Får ni pengar när reklamen bara visas? Jag trycker aldrig på den så logiskt sett borde det inte spela någon roll eller har jag fel?

Medlem

Tog bort blockeraren men idag när jag ville ha fokus på fliken så klickade jag mig in på wow reklamen. Tycker bannern ovanför räcker.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Det är för mycket reklam för konstiga spel som World of Warcraft, Assassins Creed, Cod och sånt. Det skulle vara mycket bättre om det kunde vara reklam för opera, strategispel (inte AAA-titlar), konserter, kaffe, choklad, föreställningar, vin, böcker (riktiga, inte Marklund och sån pengastinn skit), reseberättelser, och liknande. Mat och recept är inte fel heller.

Vi som användare bör också få kunna filtrera ut artiklar om tvspel, spel med en reklambudget större än utvecklingsbudgeten m.m. Gärna fler intervjuer med utvecklare av riktiga spel också. Kickstarter är bra, en återgång till hantverket i branschen.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Inaktiv

Jag tycker också artiklarna behöver en politisk analys i stil med den på Maoist Video Game Reviews:

http://marginalrevolution.com/marginalrevolution/2005/02/maoi...

T.ex. :
""Sim City" has completely bourgeois assumptions, which is why it is not MIM’s favorite economic strategy game. The mayor has the power to set tax rates and this influences the level of development. There is no option to nationalize factories…. "


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Jag har AdBlock på FZ och det är främst för de reklamsidor som trycks upp på hela skärmen, särskilt i samband med spelsläpp och liknande.
Om dessa försvinner kommer jag eventuellt ta bort AdBlock, men tills dess får det vara kvar.

Jag tror också att ett premium-medlemskap skulle kunna vara en bra lösning för reklamfri upplevelse för dem som vill bekosta det själva.

Medlem

Reklamen på FZ är oftast inte så jobbig, men det finns ändå några saker som stör, bland annat "pop-up"-reklamen och att all reklam laddas så segt. Det händer ofta att man ser en nyhet, vill klicka på den men plötsligt laddas reklamen och man klickar på något helt annat, kanske en annan nyhet eller en reklam.

Allt det ovannämnda gäller också på mobilen, fast då är det värre. Då jag mycket hellre använder orginalutseendet istället för ett mobilanpassat, gäller alla hemsidor jag besöker. På de flesta hemsidor fungerar orginalutseendet på mobilen väldigt bra, men FZ är inte en av dem. Dock är det väl något jag själv får skylla då det finns en mobilanpassad version som fungerar bra på mobiler.

Angående AdBlock och liknande. Ett exempel: Om jag ser ett spel som inte ger mig en tillräcklig bra upplevelse för pengarna, då köper jag det inte (och laddar inte det ner olagligt heller). Om jag är inne på en hemsida som inte ger mig tillräckligt bra upplevelse med all reklam, då blockerar jag inte reklamen, det är istället plötsligt en hemsida jag kommer besöka mycket mindre än tänkt,. Hemsidor överlever på reklam och därför blockerar jag det inte, men för mycket störande reklam kan ju göra att besöksantalet minskar.

Nu finns det mycket mer som bestämmer om jag stannar kvar på en hemsida eller inte, men om jag är negativt inställd till en hemsida på grund av andra saker, då kan för mycket reklam vara anledningen som gör att jag lämnar. Nu riktar jag inte detta på FZ då jag inte anser att ni har för mycket reklam och ni vet nog redan att för mycket reklam inte ger nöjda "kunder". Men det är ju ändå värt att ta upp och tänka på.

Skrivet av manuelek:

Jag har AdBlock på FZ och det är främst för de reklamsidor som trycks upp på hela skärmen, särskilt i samband med spelsläpp och liknande.
Om dessa försvinner kommer jag eventuellt ta bort AdBlock, men tills dess får det vara kvar.

Jag tror också att ett premium-medlemskap skulle kunna vara en bra lösning för reklamfri upplevelse för dem som vill bekosta det själva.

Jag tror det finns en ganska intressant parallell att dra här. Du är ju fotograf och på din blogg har du klagat över att några har använt dina bilder utan tillåtelse. Jag förstår att du klagar då det inte är rätt att bara sno en bild utan tillåtelse. Men nu till saken, du har ju (med andra ord?) sagt att du lever på dina foton och om någon kopierar en bild från dig utan tillåtelse, då kan det betyda mindre inkomst. När du blockerar reklamen på FZ, ger inte det dem (indirekt) mindre inkomster också?

Du har troligen en tanke som går "om du köper min bild, då får du använda den, annars bara lämna bilden ifred". Det är helt rätt att tänka så. Men om du tänker på det viset, borde du då inte också tänka så mot FZ. "om du har reklamen på, då får du använda sidan, annars bara lämna hemsidan ifred". Nu är detta "om du..." bara något jag kommit på och inget som varken någon på FZ eller du sagt, men alla som vill tjäna pengar tänker nog på det viset, på ett eller annat sätt. Att tänka så för sina egna "produkter" men inte så när man "köper" andras "produkter", är inte det lite dubbelmoral kanske, eller är jag ute och cyklar nu? Inte menat att vara störig, bara en tanke.

Medlem

Reklam är ok.
MEN, jag hatar när fönster dyker upp som knappt går stänga ned. Ni får ha hur mkt reklam ni vill, bara ni skippar popup-systemet.

Medlem

Har nu vitlistat fz eftersom jag tycker ni är den typen av webbplats som ska uppmuntras och stödjas. Min tolerans går just vid de så kallade intersticials och om ni nu rensar ut dem så kan jag stå ut med dem i någon månad. Andra saker som får mig att direkt slå på adblocker är blinkningar i annonser eftersom det ger mig migrän.

I övrigt så skulle jag vilja upp mana folk att komma ner från sina höga hästar och sluta ställa massa krav på utformning för att slå av adblock. Gratis är inte gott, gratis är tom mage och svart sida. Som läsare av en webbplats har man rätt till visa hygienfaktorer men man måste också förstå att de som jobbar med sidan ska ha en inkomst.

Inaktiv

Det står att jag blockerar er reklam, men jag kan ju ändå se banners på ass-creed och pandaria fluff.

whats gooon oon lixom.

Skägg.
10 Chambers

Värt att förtydliga, och det står i infosidan alla som blockerar hänvisas till, är att vi inte får betalt per klick utan för visningar, det är därför adblock gör en så stor skada.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vampyrer_suger:

Det står att jag blockerar er reklam, men jag kan ju ändå se banners på ass-creed och pandaria fluff.

whats gooon oon lixom.

Har du vitlistat hela sidan? Använder flera olika blockerare?


signatur
Medlem

Jag stöder er,jag har nog inte tänkt att ni får betalt via reklam,men jag har bockat bort i min webläsare så nu kan jag se reklam,vilket inte är så störande för den delen heller.
/Zebo

Medlem

"De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem"

Det gäller tydligen inte Pandaria reklamen då eller? Eller räknar ni inte flash-video som video?

Eller Guildwars bannern som ni har nu och assasins creed.

All rörlig reklam borde stoppas.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cammo:

"De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem"

Det gäller tydligen inte Pandaria reklamen då eller? Eller räknar ni inte flash-video som video?

Eller Guildwars bannern som ni har nu och assasins creed.

All rörlig reklam borde stoppas.

Det är såklart skillnad på animering och film, men jag förstår vad du menar och det ska diskuteras.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Davve_93:

Jag slutar använda ad block om ni tar bort eran "tumme upp och ner" det är en lekstuga...

Håller helt och hållet med. Sidan har bara blivit värre och drivit mig längre ifrån sen dessa tummen upp och ner uppkom.

För i helvete, detta är inte facebook där man ska "försöka" få så många likes som möjligt.

Nu kan det vara så att ni tror jag är bitter eftersom alla mina inlägg i princip får tummen ner eftersom jag gillar spel som Halo och Call of Duty som ni inte tycker är nyskapade. Det är ett forum jag skriver det jag tycker om spelen oavsett om folk gillar det eller inte, sen tycker jag inte man ska trycka ner varandras åsikter!

Tumma upp eller tumma ner spelar ingen roll för det har ingen betydelse förutom att det är störande att se en hel del bra kommentaren få mycket negativ kritik eftersom folk tänker lite annorlunda.

Medlem

Ledsen men jag klarar inte av alla dessa rörliga flash reklamer. De tar upp på tok för mycket fokus och förstör för mycket.

Medlem

Ugh, jag får reklamen OCH varningen.

Och nej, jag har inte ens ad-blocken på, på FZ, för att jag vill stödja er.

Medlem

Jag ser också reklamen och får en varning!?
Jag har inte Adblock eller Adblock Plus installerat överhuvudtaget i Firefox, som är den webbläsare jag använder.

Edit: hm, precis efter jag skrev detta, så försvann varningen...


signatur
Medlem

Har följt er utveckling sen starten och har inga planer på att sluta läsa.

Reklamen är jag ej intresserad av och blockerar allt jag kan.

Hur mycket får ni per visning?

Jag betalar gärna en skälig summa för att ni ska kunna leverera relevanta nyheter i fortsättningen också, men då vill jag inte se någon reklam.

Medlem

Stängde av adblock plus på FZ.se men ändå får jag varning från er att jag blockerar annonser. Börjar bli irriterad på den där lilla notisen som kommer fram där uppe i kanten.

Ook
Bibliotekarie (UU)

/foliehatt på

Motsätter mig reklam som på något sätt inbegriper spårning och spärrar därför all form av reklam. Helt enkelt av integritetsskäl. På FZ finns det inte bara funktioner som räknar sidvisningar etc, hur ska jag som vanlig läsare/konsument lista ut vad alla de typer av "trackers" som finns på FZ? Ghostery hittar sju sådanna småsaker som det stör sig på, nämligen 24/7 Media, ADTECH, Facebook Connect, Google +1, Google Analytics, NetRating SiteCensus och Sanoma.

/foliehatt av

Reklamen rent visuellt och innehållsmässigt stör jag mig inte på. Är skeptisk till månadsbetalning. Endast om ni fyllde sidorna med små gulliga smådjur (katter, hundar och fåglar och you name it) och det enda sättet att få bort dem vore månadsbetalning, ja först då skulle jag överväga månadsbetalning.

Nej skämt å sido. Ni får helt enkelt hitta ett bättre sätt att ta betalt. Vissa sajter kör med ex kampanjkoder. Om ni har en annons kopplat till en specifik kampanjkod för FZ/EGMONT som man kan ange och få lite godis tillbaka (rabatt hos komplett eller någon trevlig förmån hos FZ). Någon form av CPO deal eller någonting i den stilen kanske skulle gå hem hos era partnerföretag. Mjau...

Medlem

Använder Linux Firefox med Adblock Plus, och där jag har ett undantag inlagt för FZ. Trots detta visas meddelandet om att jag blockerar annonser här vilket jag inte gör och skärmdumpen visar detta rätt tydligt. Har varit besökare här sen 90talet då siten hette Fragzone och man spelade Quake med k56-modem och jag vill fortsätta att besöka FZ, därför har jag undantaget inlagt här.

Nu är det 2012 och då bör man kunna förutsätta att det skall gå att visa högupplösta skärmdumpar som visar hur man stänger av annonsblockeringen på FZ

Medlem

För min del handlar det mest om bekvämlighet. Det jobbigaste med FZ är bakgrundsreklamen för min egna del. För när jag gåre in på sidan så måste jag klicka någonstans för att sedan använda scrollen för att scrolla igenom nyheterna.

Och per automatik så klickar jag alltid på bakgrunden så jag flyger iväg till en annan hemsida. Vilket är frukstansvärt jobbigt. Min hjärna vägrar lära sig att inte trycka där dock. Så om och om igen varje dag så råkar jag trycka så att den öppnar en annan sida.

Personligen gillar jag dock Komplett.se Bannern jag har sett flertalet gånger högst upp på siten. Där jag sett erbjudanden som fått mig att inhandla ett par produkter till ett bra pris.

Jag har alltid kört adblocker och tänker faktiskt inte så mycket på det. Det är bara något jag kört mest pga aftonbladet lol. Men jag har lagt till fz.se som undantag i min adblocker nu. Men please gör er av med bakgrundsreklamen , det tar spader på mig lol. Även fast den ofta är spel releterad

Jag har skulle även vilja ha ett premium membership , precis som jag har borta på Giantbomb. Slipper reklam osv. Har inga som helst problem att pynta för mig om jag slipper dessa jobbiga grejja.

Medlem

Problemet en del har med att den där wallpapern syns samtidigt som "ni har blockerat reklam"-panelen syns kan bero på att wallpapern är en bakgrundsbild och tolkas inte som ett reklamelement av adblocker och visas därmed. Men att dom transparenta bilderna som utgör själva länkdelen av reklamen, dom som man klickar på och skickas vidare från, räknas som reklam och blockas av adblock.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Svarar på den senaste skörden inlägg imorgon, dags att sova en skvätt innan jobbet!


signatur
Skriv svar