Hjälp mig komma på namnet

Medlem
Hjälp mig komma på namnet

Hej!

Satt och pratade lite med min bror om gamla tecknade serier och kom helt plötslig på en som jag inte minns namnet på. Den gick på Cartoon Network i slutet av 90-talet/början av 00(när denna kanal fortfarande var awesome)

Den handlade om nån blond kille som letade efter kristaller/ädelstenar. Jag tror att han åkte omkring på ett skepp och hela serien hade ett pirattema. Han hade även ett halvt svärd som dubbelknäckte som någon sorts nyckel.

Vagt? Jag vet, men det är allting som jag minns av serien. Förutom att den var bra och att den var en av de som riktade sig till en lite äldre publik.

HJÄLP mig minnas!

Ifall någon vill hijacka tråden så får dom gärna göra det så kan vi alla hjälpas åt att minnas!


signatur

Submission is for the weak

Hej hej Kleptomaniac, Serien ni söker heter "Pirater i Mörka vatten", och ja, den var awesome in all its weirdness.

Här är introt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ahh, det var precis det här jag sökte! Vad fint att äntligen ha fått svaret!

Ännu ett exempel på att kvaliteten på serierna var bättre förr


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Oh, den serien har ju helt fallit ur ens minne, gaggig och senil som man börjar bli!

Kul att väcka nostalgikänslan till liv!


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Har ännu en som vi kommit på nu!

Handlar om någon sorts grottman. Går omkring med en stor klubba och slåss mot dinosaurier och/eller andra onda människor. Minns ej helt men tror att han har en medhjälpare som var antingen en kvinna eller en ung pojke.
Gick i början/mitten av 90 på Cartoon Network.

Någon som vet?

Edit: han kan även ha ridit på en dinosaurie men är osäker ifall detta stämmer.


signatur

Submission is for the weak

Captain Caveman!

Nu får någon hjälpa mig tillbaka, jag kom och tänka på en serie, också från CN's Boomerang.
Handlade om några ungdomar som löste brott tillsammans med en talande haj.

Det är så irriterande för att jag ser karaktären i huvudet men kommer inte på namnet. Tror att det var från Hanna-Barbera, men är osäker.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Åh denna serie!
Jag samlar lite på gamla tecknade TV-serier (som jag såg när jag var barn) och denna borde jag definitivt införskaffa då den hör till helt rätt tidsperiod.

Tack för påminnelsen!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Captain Caveman!

https://www.youtube.com/embed/YD36ZhpHPpE

Nu får någon hjälpa mig tillbaka, jag kom och tänka på en serie, också från CN's Boomerang.
Handlade om några ungdomar som löste brott tillsammans med en talande haj.

Det är så irriterande för att jag ser karaktären i huvudet men kommer inte på namnet. Tror att det var från Hanna-Barbera, men är osäker.

Det var inte denna som jag tänkte på. Den var mer "verklighetstrogen" ifall du förstår vad jag menar. Såvitt jag minns så var den inte så populär och gick inte så ofta men vill fortfarande veta vilken det är


signatur

Submission is for the weak

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Jabberjaw

Kan det vara denna du tänker på?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Letar efter en tv-serie från mitten av 80talet -> början av 90..

Var djur som bodde på en flytande ö... minns att dom sjung i introt "Ta en papay och en kokosnöt"
Väldigt vagt minne...

(Ej Noah's Ö)


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skrivet av Mellansalt:

Letar efter en tv-serie från mitten av 80talet -> början av 90..

Var djur som bodde på en flytande ö... minns att dom sjung i introt "Ta en papay och en kokosnöt"
Väldigt vagt minne...

(Ej Noah's Ö)

Den minns jag med klarhet, Den heter: Ovid (Ovid Video, Wendrosband)
Hade flera band med Ovid, Jag och min bror fick ett band typ vid varje födelsedag. Riktigt gammal nostalgi

Ovid


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Kleptomaniac:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jabberjaw

Kan det vara denna du tänker på?

Yes, den var det. Nu när jag vet namnet så kan jag söka upp serien igen, vem vet, kanske föredrar den framför "Speed Buggy".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

För alla er som längtar tillbaka till gamla tiders tecknade serier så hittade jag denna sida. Alla CN's program som de har kört står här och har hittat många guldkorn som jag hade glömt!

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programs_broadcast_by_Ca...

Enjoy!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Mellansalt:

Letar efter en tv-serie från mitten av 80talet -> början av 90..

Var djur som bodde på en flytande ö... minns att dom sjung i introt "Ta en papay och en kokosnöt"
Väldigt vagt minne...

(Ej Noah's Ö)

Den minns jag med klarhet, Den heter: Ovid (Ovid Video, Wendrosband)
Hade flera band med Ovid, Jag och min bror fick ett band typ vid varje födelsedag. Riktigt gammal nostalgi

Ovid

Stämmer bra, tackar det mjukaste.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Letar även efter en Sci Fi tecknad rulle från ca 85-95.. Ett par ungdom fastna i ett träsk med sitt rymdskepp. Dom har en groda till husdjur vill jag minnas. :S


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skribent

Får man ge tips på var man kan få tag på dessa gamla serier? Jag vet ju att det är förbjudet att prata torrenter men bara undrar hur reglerna förhåller sig till torrenter gällande gamla tecknade serier (och annat) som inte går att få tag på något annat sätt.

I så fall har jag ett par tips

Medlem

Går att se första Pokemon avsnittet på Tv4play


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Har kommit på en film som jag glömt namnet på men väldigt gärna vill se igen.

Har sökt både på lagliga och lite mindre lagliga sidor för att hitta just denna men allting som jag får upp är fel.

Det är en film om Highlander, en tecknad variant som jag vill minnas var mycket bra. handlingen var i stort sett att någon über-immortal hade dödat The Highlanders fru. Filmen var tecknad och har nog några år på nacken vid det här laget


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Har kommit på en film som jag glömt namnet på men väldigt gärna vill se igen.

Har sökt både på lagliga och lite mindre lagliga sidor för att hitta just denna men allting som jag får upp är fel.

Det är en film om Highlander, en tecknad variant som jag vill minnas var mycket bra. handlingen var i stort sett att någon über-immortal hade dödat The Highlanders fru. Filmen var tecknad och har nog några år på nacken vid det här laget

Kan det vara Highlander: The Search for Vengeance?

1
Skriv svar