Ingen superhögupplöst Super Mario?

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

1080p har väl varit standard på PC i flera år? 5 år minst?

Är verkligen konsolgenerationen så himla efter? :/ börjar faktiskt ogilla konsoler mer och mer, kanske rätt utsagt börjar hata konsoler.

Som Nintendo, Sony och Microsoft håller på skapar BARA hat.. kassa portningar, nerdummade spel för att det inte finns tillräckligt med knappar på kontrollen, usch.. Jag har fått nog, jag kommer aldrig mer köpa en enda konsol innan någon faktiskt ser till att få upp standarden igen.

P.S 1080p börjar bli gammalt, 4k2k kameror finns, samt att datorskärmar har börjats bygga i 2k, UHD(Ultra High Definition).

Varför alla denna hat i alla nyheter? Måste spel vara snygga och vara i Full HD för att dom ska vara bra?

Jämför LOL & Dota
Jämför 1.6 och CS: GO
Jämför BF3 och Minecraft när vi ändå håller på.

Du säger att konsolerna är efter men spelen på PC är inte lika HD dom också. Vad är standarden som du nämner?

Det är inte nintendo, MS och Sony som tillverkar spelen. Det är företagen som bestämmer vad det ska satsas på.

Medlem

ZombieU körs i 1080p och ser fantastiskt ut. Om nu inte NSMBU körs i full-HD beror det knappast på att WiiU inte är kraftfull nog, snarare andra faktorer.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Bojkott:

Kanske ändrades för att inte vilseleda okunniga som sitter på en 720p TV? Jag bryr mig inte särskilt mycket. Så länge det är i HD och att spelet är skoj så är jag nöjd.

HD och HD, beror ju lite på vad man har för storlek på bildvisaren. 42" & 50" blir säkert ypperligt med 720p, men på 60" och uppåt vill jag nog helst att det är i 1080p. Å andra sidan så är ju huvudsaken att det är kul

Har dock svårt att förstå att man år 2012 gör spel som inte är i fullhd?

Antagligen för att konsollen inte är kraftig nog för det.
Den är ngt bättre än 360/PS3 men inte med mycket. Lär inte bli så mycket spel i 1080p mao.

Wii U har väldigt mycket mer minne än vad PS3 och 360 har, vilket är nödvändigt för högre upplösningar. Dock så tror jag att utvecklare kommer behöva välja mellan 1080p med Pro controller eller 720p med Wii U controller. Ser man t.ex. på ZombieU så använder det spelet två skärmar, något som kräver mer kraft, och därför så kör man spelet i 720p för att även kunna orka med och driva det som visas på kontrollen.

Medlem
Skrivet av Allexz:
Skrivet av Sebastian Lind:

Mja, du får ha i åtanke att bara för att 1080p känns "normalt" för oss teknikbevandrade så innebär det inte per automatik att det är en självklarhet för den stora massan, eller ens den stora massan som spelar spel.

Oavsett om nya Mario blir i 1080p eller ej så ska Wii U, som jag förstått det, helt klart vara kapabel till upplösningen. Varför de trots detta ändå väljer att köra t ex Mass Effect 3 i 720p är... beyond me.

Va, nej... Jag menade inte på det viset.
Jag menade mest att det är väldigt osannolikt att Wii:et inte skulle orka driva ett 2D spel i 1080p.

PS3/Xbox360 har ju länge kastat runt ord som full hd och 1080p medans de riktiga upplösningarna i spelen har varit mycket lägre än så, vilket i sig inte är så jättekonstigt då maskinerna är ganska så hårt begränsade.

Tittade på trailern av Mariospelet nu och det verkar ju onekligen vara ett ganska långsamt spel jämfört med andra titlar, om är pga att man ska ha större kontroll när man är många spelare eller om det är för att hårdvaran inte orkar med snabbare panoreringar låter jag vara osagt då det är helt omöjligt att veta i detta skedet

Finns flera titlar iaf på PS3 med full 1080p, många av de spel man laddar hem på PSN exempelvis, men även fulla 3d-titlar som Motorstorm Apocalypse, Wipeout HD och Gran Turismo 5.

Dessutom kör Rayman Origins i 1080p @ 60 fps på både PS3 och 360, 2d ser helt otroligt ut i denna upplösning, därför känns det extra fail om Mario på Wii U bara har 720p.

Medlem

haha någon som är förvånad?

Medlem
Skrivet av bullen:
Skrivet av Allexz:
Skrivet av Sebastian Lind:

Mja, du får ha i åtanke att bara för att 1080p känns "normalt" för oss teknikbevandrade så innebär det inte per automatik att det är en självklarhet för den stora massan, eller ens den stora massan som spelar spel.

Oavsett om nya Mario blir i 1080p eller ej så ska Wii U, som jag förstått det, helt klart vara kapabel till upplösningen. Varför de trots detta ändå väljer att köra t ex Mass Effect 3 i 720p är... beyond me.

Va, nej... Jag menade inte på det viset.
Jag menade mest att det är väldigt osannolikt att Wii:et inte skulle orka driva ett 2D spel i 1080p.

PS3/Xbox360 har ju länge kastat runt ord som full hd och 1080p medans de riktiga upplösningarna i spelen har varit mycket lägre än så, vilket i sig inte är så jättekonstigt då maskinerna är ganska så hårt begränsade.

Tittade på trailern av Mariospelet nu och det verkar ju onekligen vara ett ganska långsamt spel jämfört med andra titlar, om är pga att man ska ha större kontroll när man är många spelare eller om det är för att hårdvaran inte orkar med snabbare panoreringar låter jag vara osagt då det är helt omöjligt att veta i detta skedet

Finns flera titlar iaf på PS3 med full 1080p, många av de spel man laddar hem på PSN exempelvis, men även fulla 3d-titlar som Motorstorm Apocalypse, Wipeout HD och Gran Turismo 5.

Dessutom kör Rayman Origins i 1080p @ 60 fps på både PS3 och 360, 2d ser helt otroligt ut i denna upplösning, därför känns det extra fail om Mario på Wii U bara har 720p.

Gran turismo 5 är inte i 1080p. Det renderas i 960x1080 och skalas upp till 1920x1080

12
Skriv svar