Gratis MMORPG

Medlem
Gratis MMORPG

Tja! som rubriken lyder så letar jag efter ett gratis "mmorpg". Det ska helst inte vara något "pay to win" spel och ganska snyggt. hoppas ni vet om något bra spel!


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

De flesta F2P MMORPG's är väl mer eller mindre pay to win för att kunna hålla sig flytande. Det enda jag testat är Allods Online och de har ändrat mängden P2W lite vart efter som. Spelade inte så långt men fick uppfattningen av forumen att när jag började var det hemskt mycket P2W, en patch senare i princip inget P2W och efter ytterligare en patch hur mycket som helst igen.

Finns förmodligen andra som har mer och relevantare kunskap än mig dock


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Du kan alltid kolla på www.mmobomb.com de har fullt med f2p mmorpgs
Lycka till med ditt sökandet


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv

Kan starkt rekommendera: www.lineage2.com

Om du uppskattar:
Politik, ekonomi, möjligheten att kunna göra din gubbe starkare för varje dag du spelar.

Målet i Lineage 2 är inte att nå någon maxlevel, utan dag för dags utveckling igenom grind / smarta affärer på marknaden. Man kan kriga för att ta över slott och borgar, och därmed påverka världen efter egen smak. Det går också att höja / sänka taxor i slottsstaden. Spelet är väldigt vackert, stimulerande och det perfekta spelet om du är tålmodig. Öppen PvP.

Jag blev förälskad i spelet när det släpptes, och har outröttligt spelat det casual i flera år.

Inte den senaste men härlig CG-Trailer (den levererar spelets atmosfär)
http://www.youtube.com/watch?v=eNpg_g8gatw&feature=related

Class-trailer (in-game)
http://www.youtube.com/watch?v=g96HGvh66Lc&feature=relmfu


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av yoobzzz:

Tja! som rubriken lyder så letar jag efter ett gratis "mmorpg". Det ska helst inte vara något "pay to win" spel och ganska snyggt. hoppas ni vet om något bra spel!

Som någon sa tidigare så blir det lite svårt att hitta något gratis spel som inte är pay2win.
Om du tänker efter lite så måste någon betala för ett par hundra terrabyte data i månaden som far fram och tillbaka till servrarna. Hostingen är inte gratis och i den här skalan som vi pratar om kan jag inte tänka mig någon som har råd att göra det ideellt.

Vilken typ är du ute efter? Fantasy, fps.. zombies?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av yoobzzz:

Tja! som rubriken lyder så letar jag efter ett gratis "mmorpg". Det ska helst inte vara något "pay to win" spel och ganska snyggt. hoppas ni vet om något bra spel!

Som någon sa tidigare så blir det lite svårt att hitta något gratis spel som inte är pay2win.
Om du tänker efter lite så måste någon betala för ett par hundra terrabyte data i månaden som far fram och tillbaka till servrarna. Hostingen är inte gratis och i den här skalan som vi pratar om kan jag inte tänka mig någon som har råd att göra det ideellt.

Vilken typ är du ute efter? Fantasy, fps.. zombies?

jag är mest ute efter ett fantasy spel. typ WoW liknande.


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Vet ni någonting om Warhammer Online: Age of Reckoning kommer gå f2p någon gång?


signatur

Mannen myten legenden

1
Skriv svar