Call of Duty: Black Ops II

Robot
Call of Duty: Black Ops II

Ett av årets allra största spelsläpp är per automatik Call of Duty. För Black Ops 2 stoltserar Treyarch med ett framtidsscenario skildrat i en förgrenande, Hollywood-författad kampanj samt utbrett, omfattande e-sportsstöd. Tillräckligt för att dra oss tillbaka in...?

#medal-of-honor-warfighter, #treyarch, #call-of-duty-black-ops-2-2, #call-of-duty-modern-warfare-7, #call-of-duty-modern-warfare-2, #call-of-duty-world-at-war, #call-of-duty-black-ops, #call-of-duty, #medal-of-honor-allied-assault, #call-of-duty-4-modern-warfare, #infinity-ward, #modern-warfare-3, #raven, #sledgehammer, #blizzard, #starcraft-ii, #killzone


Medlem
Call of Duty: Black Ops II

Michael Corleone.

Medlem

Ah äntligen ett till DLC till MW3.....

Medlem

Det är inte okay att apa efter Hollywood. Speciellt inte när Michael Bay verkar vara den största inspirationen.

Inaktiv

Börjar bli less på deras grafikmotor som verkar vara samma sedan mw1..

Medlem
Skrivet av Dennardo77:

Börjar bli less på deras grafikmotor som verkar vara samma sedan mw1..

De har faktiskt använt samma motor sedan Call of Duty 2...

Inaktiv
Skrivet av Thane:
Skrivet av Dennardo77:

Börjar bli less på deras grafikmotor som verkar vara samma sedan mw1..

De har faktiskt använt samma motor sedan Call of Duty 2...

. Har inte spelat den bara WaW MW1-3 och BP

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Dennardo77:

Börjar bli less på deras grafikmotor som verkar vara samma sedan mw1..

De har faktiskt använt samma motor sedan Call of Duty 2...

Sen Cod 1, det är väl Quake 3 motorn dom fortfarande kör med i grund och botten.

Medlem

Kampanjen kanske blir grym! men multiplayer delen kommer jag inte spendera en sekund på thats for sure!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv

Floffe börjar bli missnöjd med vilka spel som får recensioner och plats här på sidan!

Vi behöver en sida där endast spel med klass, stil och finess finns med. Inte den här sortens hjärndöda spel för explosionskonsumenter.

Låt oss diskutera de djupa spelen istället.

"Spelmotorn må vara gammal, men fortfarande hör den till denna konsolgenerations allra bästa. "

Där har vi det svart på vitt. Konsolerna är en barlast.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Dom försöker iaf ändra lite på genren, sedan blir det ju säkert långt ifrån vad som sägs men roligt att se att viljan finns där, till skillnad från andra militär fps som bara kört på grafiken..

Redaktör
Skrivet av Floffe:

Floffe börjar bli missnöjd med vilka spel som får recensioner och plats här på sidan!

Det är inte så att några "kvalitetsspel" fått flytta på sig för att vi skrev denna text.


signatur
MrX
Medlem
Citat:

Will you release the server files?
No. We are keeping the server files secure to protect the game from hacking and cheating and ensure the ranking and progression system integrity.

Can I rent a server?
No. We are providing a huge number of servers around the world at no extra charge – plenty for everyone to enjoy. And we will administer the servers.

Will there be mod tools?
No. As we continually improve and advance our in-house tools for our own content teams we are unable to provide consumer tools due to increased technical requirements, licensing restrictions, and technology dependencies.

http://community.callofduty.com/community/call_of_duty/englis...

Death to clan communities and competitive gaming.
Ska du lira matcher så blir det P2P istället för en riktig server -_-

Inaktiv

Bästa lösningen vore en subsite till den här som man surfar in på direkt utan att passera mainsiteen, inga konsolspel eller portningar, inga AAA-titlar med större reklambudget än utvecklingsbudgeten m.m..

En sida dedikerad åt spelen som varande hantverk, snarare än varor. Just nu på framsidan finns bara 0x10c, DCS-P51D Mustang och evtl Tropico 4, men Tropico har börjat bli mer tveksamt, bland tvivelaktiga titlar som CoD Black Ops (att namnet är gjort för att verka häftigt för barn, Happy Meal, Kinderegg, är en signal för att ekonomerna haft mer att säga till om än vanligt - de spelar säkert inte ens spelet själva), Halo 4 (en serie vars "succee" bara bygger på att Halo för första gången introducerade konsolspelaren till FPS-genren, spel som funnits och gjort folk sålda på PC (där man också kan sikta) sedan långt tillbaka, Super Mario, Forza Horison, League of Legends, Harry Potter, Need for Speed etc. Sedan har vi den hiskeliga reklamen för konstiga spel som WoW och Assassins Creed. Det är alla genomkommersiella spel där spelens själ fått stå tillbaka för marknadsföring och strömlinjeformat, ovågat, innehåll.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Bästa lösningen vore en subsite till den här som man surfar in på direkt utan att passera mainsiteen, inga konsolspel eller portningar, inga AAA-titlar med större reklambudget än utvecklingsbudgeten m.m..

En sida dedikerad åt spelen som varande hantverk, snarare än varor. Just nu på framsidan finns bara 0x10c, DCS-P51D Mustang och evtl Tropico 4, men Tropico har börjat bli mer tveksamt, bland tvivelaktiga titlar som CoD Black Ops (att namnet är gjort för att verka häftigt för barn, Happy Meal, Kinderegg, är en signal för att ekonomerna haft mer att säga till om än vanligt - de spelar säkert inte ens spelet själva), Halo 4 (en serie vars "succee" bara bygger på att Halo för första gången introducerade konsolspelaren till FPS-genren, spel som funnits och gjort folk sålda på PC (där man också kan sikta) sedan långt tillbaka, Super Mario, Forza Horison, League of Legends, Harry Potter, Need for Speed etc. Sedan har vi den hiskeliga reklamen för konstiga spel som WoW och Assassins Creed. Det är alla genomkommersiella spel där spelens själ fått stå tillbaka för marknadsföring och strömlinjeformat, ovågat, innehåll.

Du inser att FZ drivs baserat på det faktum att sidan kan generera vinst? Det skulle aldrig fungera att dela upp sidan på det där sättet då sidan du beskriver skulle ha så otroligt mycket färre besökare jämfört med den som skulle innehålla just "AAA-titlar med större reklambudget än utvecklingsbudget".

Det håller bara inte rent ekonomiskt, för övrigt, vad säger att AC3 (som har en enorm reklambudget) inte är ett kvalitetsspel? Dishonored är ett spel som satsat otroligt på reklam och det är ändå ett av de bästa spel jag någonsin spelat. Ditt resonemang håller helt enkelt inte, undvik bara att läsa de artiklar du inte vill och läs de du vill istället för att klaga på innehåll du ändå läser gratis. Om FZ hade en prenumerationsavgift hade jag hållit med dig, men som det är nu kan jag inte försvara ditt förslag överhuvudtaget.

Inaktiv

Jag sitter och äter kalaspuffar, och plötsligt häller någon ketchup i dem så att det täcker hela skålen. Visst, kalaspuffarna är kvar där någonstans, de trängs inte bort av ketchupen, precis som kvalitetsspelen inte trängs bort av "AAA", dvs B, (konsol)spelen, men det finns inget filter. Jag efterfrågar ett filter, alternativt en ny sida.

Sidorna behöver inte gå med vinst, det räcker att kostnaderna täcks, äv inkl. evtl. investeringar i verksamheten. Riktigt nischade sidor som Armchair General har hängt med länge och når en bred publik av intresserade, det finns fler exempel. Här är för mycket av karaktären att titta i en reklambroschyr, men det finns helt enkelt inga andra svenska sidor.

Bra spel behöver inte göra reklam för sig för att skapa något begär eller häftighetsaura kring sig. Kerbal Space Program, Mount and Blade och DayZ har jag aldrig sett reklam för, och lyckligtvis attraherar spelen således heller inte konstiga människor.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Vad menar du med att spel med stor reklambudget attraherar konstiga människor? Det vore rent logiskt snarare tvärtom, ju mindre nischat desto större målgrupp -> mindre andel "konstiga" människor. Sen är ordet "konstiga människor" något väldigt udda att använda(vad menar du egentligen?)... den som gräver en grop åt andra..

Bra spel behöver visst göra reklam för sig, för att folk ska höra talas om det överhuvudtaget. Alla är inte som du och jag, sitter inne på nischade spelsidor och letar efter nyheter dagarna ut. För att nå en bredare publik behöver de flesta spel reklam, sedan finns det givetvis undantag som exempelvis just DayZ(som nått en bred publik endast för att det blivit uppmärksammat av enorma mängder speljournalister).

Du utgår från att vi svenskar skulle kunna göra som "armchair general" och ha en mer nischad spelsida, men där tänker du inte tillräckligt lång tycker jag. Armchair general har en oändligt mycket större målgrupp än vad någon svensk sida någonsin kan drömma om, eftersom sidan är på engelska. Språkbarriärer skulle hindra en liknande svensk sida från att ha i närheten av lika begåvade journalister som vissa av de som skriver här på FZ ändå är. Alternativt så skulle sidan behöva drivas på en frivillig basis och således inte kunna uppdateras lika mycket(i all ärlighet tror jag inte att några av Sveriges bästa spelskribenter skulle ha tid över att skriva gratis-texter på en sådan sida).

Tro mig, jag skulle gärna se en mer nischad sida som "inte gick med vinst utan bara täckte eventuella investeringar och driftkonstnader" men det är en omöjlighet att skapa en sådan sida på svenska och samtidigt hålla en relativt hög frekvens med uppdateringar och och texter skrivna av utbildade journalister.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Bästa lösningen vore en subsite till den här som man surfar in på direkt utan att passera mainsiteen, inga konsolspel eller portningar, inga AAA-titlar med större reklambudget än utvecklingsbudgeten m.m..

En sida dedikerad åt spelen som varande hantverk, snarare än varor. Just nu på framsidan finns bara 0x10c, DCS-P51D Mustang och evtl Tropico 4, men Tropico har börjat bli mer tveksamt, bland tvivelaktiga titlar som CoD Black Ops (att namnet är gjort för att verka häftigt för barn, Happy Meal, Kinderegg, är en signal för att ekonomerna haft mer att säga till om än vanligt - de spelar säkert inte ens spelet själva), Halo 4 (en serie vars "succee" bara bygger på att Halo för första gången introducerade konsolspelaren till FPS-genren, spel som funnits och gjort folk sålda på PC (där man också kan sikta) sedan långt tillbaka, Super Mario, Forza Horison, League of Legends, Harry Potter, Need for Speed etc. Sedan har vi den hiskeliga reklamen för konstiga spel som WoW och Assassins Creed. Det är alla genomkommersiella spel där spelens själ fått stå tillbaka för marknadsföring och strömlinjeformat, ovågat, innehåll.

Det du inte verkar förstå är att alla har olika åsikt, bara för att folk i kommentarsfälten hatar allt som har med CoD att göra betyder inte att alla gör det uppenbarligen.
Det är bara en bråkdel av sidans användare som ens använder kommentarsfunktionen, likadant på alla spelsidor och gissa vilka det primärt är?

Har själv totalt växt ifrån det där pre-20 tänket man hade på gymnasiet om att allt kommersiellt är skit.
Va fan om spelen tilltalar många vad gör det om dom har en hög reklambudget?
är det någon indikator på att spelet är dåligt?

Spelar själv inte CoD då jag inte tycker FPS genren är rolig med undantag såklart som Dishonored bland annat, men spelar WoW och hör och häpna, jag tycker fortfarande det är roligt trots allt gnäll att det är världens sämsta spel etc man läser varje dag.

Inaktiv

Konstiga människor är bla den sk idealkonsumenten, fostrad och formad av och i marknadsekonomin. Företagens lydiga idealmedborgare som leds av reklamherdarna.

Jag kan tycka att reklam kan vara bra ibland, men i det här fallet handlar det om en livsstil. Att tex bara spela AAA-titlar, att bara lyssna på senaste musiken, se på senaste filmerna, för att det är "inne". Två veckor senare är det något nytt som gäller. De spel jag spelar är såna man kan spela om tio år, fortfarande. Jag spelar och upptäcker ofta många gamla bra spel som slår varje AAA-titel på alla sätt utom möjligen explosionsfrekvens/grafik.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

" Just when I thought I was out, they pull me back in"

Knappast Tony Montana, snarare Don Corleone. Same actor, wrong movie. Skäms;)

Medlem
Skrivet av Floffe:

Floffe börjar bli missnöjd med vilka spel som får recensioner och plats här på sidan!

Vi behöver en sida där endast spel med klass, stil och finess finns med. Inte den här sortens hjärndöda spel för explosionskonsumenter.

Låt oss diskutera de djupa spelen istället.

"Spelmotorn må vara gammal, men fortfarande hör den till denna konsolgenerations allra bästa. "

Där har vi det svart på vitt. Konsolerna är en barlast.

den sidan skulle vara tom

Medlem
Skrivet av Floffe:

Konstiga människor är bla den sk idealkonsumenten, fostrad och formad av och i marknadsekonomin. Företagens lydiga idealmedborgare som leds av reklamherdarna.

Jag kan tycka att reklam kan vara bra ibland, men i det här fallet handlar det om en livsstil. Att tex bara spela AAA-titlar, att bara lyssna på senaste musiken, se på senaste filmerna, för att det är "inne". Två veckor senare är det något nytt som gäller. De spel jag spelar är såna man kan spela om tio år, fortfarande. Jag spelar och upptäcker ofta många gamla bra spel som slår varje AAA-titel på alla sätt utom möjligen explosionsfrekvens/grafik.

Jag lovar att inte majoriteten här har som livstil att spela AAA-titlar, majoriteten spelar vad dom tycker är roligt.
Varför skulle det ena utesluta det andra?

Tex kan jag dra fram mitt Nes och dra igenom Megaman 2, en spelserie som va kraftigt kommersiellt med dåtidens mått mätt och som även "mjölkades" ut i större utsträckning än det mesta på Nesen.
Ska jag hata det bara för den saken?

Det är väldigt ironiskt att du klagar på att folk är styrda av sitt eget ideal för AAA-spel, när du är precis likadan själv.

Medlem

"Spelmotorn må vara gammal, men fortfarande hör den till denna konsolgenerations allra bästa."

Det där kan ju dock diskuteras..

Intressant läsning, tack.

Efter Black Ops II kommer det nog en ny grafikmotor, men i grunden handlar allting om hur man tar sig ann stoffet. Treyarch har alltid gjort ett bra jobb i sina tidigare spel, och tror inte det blir annorlunda den här gången.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Redstar:

" Just when I thought I was out, they pull me back in"

Knappast Tony Montana, snarare Don Corleone. Same actor, wrong movie. Skäms;)

Det var knappast Don Corleone heller. Det var Michael Corleone (Gudfadern del III).
Ställ dig i skamvrån och skäms!

Skrivet av Gandief:
Skrivet av Redstar:

" Just when I thought I was out, they pull me back in"

Knappast Tony Montana, snarare Don Corleone. Same actor, wrong movie. Skäms;)

Det var knappast Don Corleone heller. Det var Michael Corleone (Gudfadern del III).
Ställ dig i skamvrån och skäms!

Trippel-skäms...

"Don" betyder "maffiaboss", eller "den högste ledaren i organisationen", det är inget förnamn, så "Don Corleone" stämmer bra, även om han heter Michael i förnamn i filmen / filmerna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MFZ
Medlem

more of the same!

som vi har väntat!"


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Gandief:
Skrivet av Redstar:

" Just when I thought I was out, they pull me back in"

Knappast Tony Montana, snarare Don Corleone. Same actor, wrong movie. Skäms;)

Det var knappast Don Corleone heller. Det var Michael Corleone (Gudfadern del III).
Ställ dig i skamvrån och skäms!

Trippel-skäms...

"Don" betyder "maffiaboss", eller "den högste ledaren i organisationen", det är inget förnamn, så "Don Corleone" stämmer bra, även om han heter Michael i förnamn i filmen / filmerna.

stämmer bra! Det var Vito (rätt stavat?) Corleone ja tänkte på.

Medlem

Har inte spelat ett enda av de här spelen och tänker inte börja nu. Hjärndöda krigsfps är det tråkigaste som finns.

Inaktiv

Det är bara att ni konsolister/konsumenter av AAA-spel inte erkänner att det är en livsstil. Det återspeglar sig i val av musik, film, mat och whatever. Bara man spelar CoD/BF/konsol/andra dussinspel så är det det. Barnet tror heller inte att det har en viss sorts produkt som livsstil, men beställer ändå alltid in en happy meal för den färgglada leksakens skull. Vi kultiverade människor däremot inser att de bästa spelen, musiken, filmerna etc inte är de som råkar göras just nu. Konsumtions"kulturen" sållas ut med tiden och lämnar kvar kulturen, några alster blir kvar, som tex Minecraft. På så sätt försvann Spice Girls, medan Mozart och Dylan blev kvar. Man måste lära sig se helheten och hoppa av tåget som går ut på att ta betalt efter varje station i skogen, utan att komma fram någonstans. Ni blir lurade på pengar för att hänga med i innegänget.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

12
Skriv svar