Första free-to-play-liret på Xbox Live Arcade ute nu

Robot
Första free-to-play-liret på Xbox Live Arcade ute nu

Säg hej till Happy Wars, en intensiv 15v15-brawler som inte kostar dig som är guldmedlem ett jota.

#happy-wars


Medlem
Första free-to-play-liret på Xbox Live Arcade ute nu

"Gratis" = Guld status på Xbox kontot

Medlem

För att kunna spela så måste man betala 60kr/mån. Det kallar jag free to play

Medlem

ja gratis för det första behöver man xbox live gold, sen har spelet item shop så om man över huvud taget ska ha en chans såblir inte spelet gratis snarare helt tvärtom

Medlem

lobbyn är hur seg som helst och man kommer inte in i en enda match, lost connection to host, annars var det rätt kul!!!

Medlem

adda blackmetalsimon på live så kör vi!

Medlem

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.
Detta kanske är en bra tråd att fråga denna fråga.

Varför tar Microsoft betalt för online tjänsten medan Sony inte gör det?
Har ett svagt minne att en anställd hos Microsoft sade att dessa pengar skulle gå till stor del att upprätthålla hårt skydd mot scam, hackers, kunna anställa folk så supportens kö skulle vara näst intill obefintlig, ha riktiga människor som sätter dit fuskare m.m

Jag har ingen aning hur detta är i nuläget, ni som äger båda konsolerna, är det någon skillnad på någonting egentligen?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.
Detta kanske är en bra tråd att fråga denna fråga.

Varför tar Microsoft betalt för online tjänsten medan Sony inte gör det?
Har ett svagt minne att en anställd hos Microsoft sade att dessa pengar skulle gå till stor del att upprätthålla hårt skydd mot scam, hackers, kunna anställa folk så supportens kö skulle vara näst intill obefintlig, ha riktiga människor som sätter dit fuskare m.m

Jag har ingen aning hur detta är i nuläget, ni som äger båda konsolerna, är det någon skillnad på någonting egentligen?

Äger inte båda, men 360ns nätverk blev ju inte hackad av lulzboat eller vad de hette. Kan kanske stämma att Microsoft har bättre koll på säkerhet än Sony?

Medlem

Jag betalar gärna

Skrivet av Ztreek:

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.
Detta kanske är en bra tråd att fråga denna fråga.

Varför tar Microsoft betalt för online tjänsten medan Sony inte gör det?
Har ett svagt minne att en anställd hos Microsoft sade att dessa pengar skulle gå till stor del att upprätthålla hårt skydd mot scam, hackers, kunna anställa folk så supportens kö skulle vara näst intill obefintlig, ha riktiga människor som sätter dit fuskare m.m

Jag har ingen aning hur detta är i nuläget, ni som äger båda konsolerna, är det någon skillnad på någonting egentligen?

Jag skulle säga att det är riktigt stor skillnad. Förstår inte varför alla klagar om kostnaden, själv köpte jag 14 månader för 300kr. Xbox live är inte nere hela tiden och har party chat. Det seals the deal för mig.

phi
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.

I så fall är varken spel som GW2 eller LoL gratis eftersom som att du måste betala för din uppkoppling/tillgången till att spela spelen.

Inaktiv

Det kliar säkert i Sony´´s fingrar att inför en online avgift, det kostar ju en slant att hålla igång en någorlunda bra service.
Sony har ju en frivilig avgift, psn + och vad jag vet så är det många som betalar för den tjänsten för där kan det erbjudas lite mer av det goda.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

FZ... ni borde ändra rubriken..
För det där är faktiskt 3:e Free-To-Play liret som släpps på Xbox..

1. Harm's Way
2. Doritos Crash Course
3. Happy Wars

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

För att kunna spela så måste man betala 60kr/mån. Det kallar jag free to play

Fast till skillnad från många andra tjänster blir inte Xbox Live hackat och nedstängt en längre tid.

Xbox Live har funnits sedan Xbox 1 släpptes.. vad förstår du inte?

300 kr för ett års live är inget problem om man vill spela.

Medlem

Hmm undrar om dom släpper Tribes: Ascend nu som dom hade tänkt göra innan men inte fick. Hoppas hoppas...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Bojkott:

För att kunna spela så måste man betala 60kr/mån. Det kallar jag free to play

Fast till skillnad från många andra tjänster blir inte Xbox Live hackat och nedstängt en längre tid.

Xbox Live har funnits sedan Xbox 1 släpptes.. vad förstår du inte?

300 kr för ett års live är inget problem om man vill spela.

Har jag sagt att jag inte förstår något? Nä jag tänkte väl det. Allt jag skrev var att man måste betala för att kunna spela ett "free to play"-spel. IMO så är det alltså inget riktigt free to play då man är tvungen att ha en betaltjänst.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Fast till skillnad från många andra tjänster blir inte Xbox Live hackat och nedstängt en längre tid.

Xbox Live har funnits sedan Xbox 1 släpptes.. vad förstår du inte?

300 kr för ett års live är inget problem om man vill spela.

Det han inte förstår är varför det ska kosta pengar för att få använda Xbox live's internet funktion? Internet har nästan alla redan. Jag betalar ingenting för att använda 'Steam/Origin/Battle.net/PS3' online och dom uppgraderar sina servrar och har sig lite då och då 'GRATIS' och dom har gratis communities och friend chat medmera. Vad gör Xbox live mer värt än än alla andra? Det är fortfarande bara en login server vi loggar in på..

Jag har inte blivit hackad på varken 'Steam/Origin/Battle.net/PS3' och jag ser inte varför jag någonsin skulle behöva betala 'Xbox Live' för att ge mig säkerhet online? Så många andra erbjuder exakt lika bra tjänster 'GRATIS' .. Vill någon galen hacker hacka 'Xbox Live' så kan han antagligen göra det om han vet hur deras system funkar..

Jämför med internets stora jättar istället för att bara jämföra med 'PS3' som har haft ett gäng töntiga hackers på sig.. Var skiljer 'Xbox Live' från 'Steam och Battle.net' till exempel?

Medlem

Edit: Folk har ingen humor.

Du måste ju ändå ha gold för att få lira online så tekniskt sett är ju spelet ett f2p spel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av showerguy:

Fast till skillnad från många andra tjänster blir inte Xbox Live hackat och nedstängt en längre tid.

Xbox Live har funnits sedan Xbox 1 släpptes.. vad förstår du inte?

300 kr för ett års live är inget problem om man vill spela.

Det han inte förstår är varför det ska kosta pengar för att få använda Xbox live's internet funktion? Internet har nästan alla redan. Jag betalar ingenting för att använda 'Steam/Origin/Battle.net/PS3' online och dom uppgraderar sina servrar och har sig lite då och då 'GRATIS' och dom har gratis communities och friend chat medmera. Vad gör Xbox live mer värt än än alla andra? Det är fortfarande bara en login server vi loggar in på..

Jag har inte blivit hackad på varken 'Steam/Origin/Battle.net/PS3' och jag ser inte varför jag någonsin skulle behöva betala 'Xbox Live' för att ge mig säkerhet online? Så många andra erbjuder exakt lika bra tjänster 'GRATIS' .. Vill någon galen hacker hacka 'Xbox Live' så kan han antagligen göra det om han vet hur deras system funkar..

Jämför med internets stora jättar istället för att bara jämföra med 'PS3' som har haft ett gäng töntiga hackers på sig.. Var skiljer 'Xbox Live' från 'Steam och Battle.net' till exempel?

Vad jag vet så är iaf en fördel att samtliga arcadespel och många övriga spel har demo på xbla,
demos är ganska sparsmakat med på ps3.

och man undrar ju varför så många betalar för psn + när dom kan lira gratis,
kan det vara så att folk gärna betalar för psn + för att få tillgång till typ mer demos och övrigt som inte vanliga psn spelare får ta del av längre.

Jag betalar gärna för psn + och xbox live guld för att man får mer än vad gratis användarna får.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

FZ... ni borde ändra rubriken..
För det där är faktiskt 3:e Free-To-Play liret som släpps på Xbox..

1. Harm's Way
2. Doritos Crash Course
3. Happy Wars

Ah, fast nu tänker jag ju mig free-to-play, och inte gratis småspel. De två förstnämnda följer inte riktigt mallen för just free-to-play-konceptet, utan var ju bara rena marknadsföringsknep tillika minititlar från Doritos.

Inte helt klar definition utifrån artikeln dock, du har verkligen en poäng.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

För mig innebär F2P att det enda jag behöver betala för är själva uppkopplingen, inte att man även måste ha ett abonnemang som i det här fallet. Att sedan det krävs Gold för att spela på nätet spelar ingen roll, önskar de kunde sluta använda populära termer felaktigt . Det var av just denna anledning många trodde att taktiska shooters fortfarande görs.

http://en.wikipedia.org/wiki/Free-to-play

"Free-to-play (F2P) refers to any video game or social or mobile application that has the option of allowing its players/users to play/download without paying."

Således är F2P till Live (som det är utformat idag) något av en paradox.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

För mig innebär F2P att det enda jag behöver betala för är själva uppkopplingen, inte att man även måste ha ett abonnemang som i det här fallet. Att sedan det krävs Gold för att spela på nätet spelar ingen roll, önskar de kunde sluta använda populära termer felaktigt . Det var av just denna anledning många trodde att taktiska shooters fortfarande görs.

http://en.wikipedia.org/wiki/Free-to-play

"Free-to-play (F2P) refers to any video game or social or mobile application that has the option of allowing its players/users to play/download without paying."

Således är F2P till Live (som det är utformat idag) något av en paradox.

Det instämmer jag i, därmed tänker jag mig det som F2P med modifikation. Är man van vid Xbox Live Gold blir det däremot rent subjektivt lätt samma känsla som om det vore F2P för andra som är vana med andra format.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Väldigt roligt spel Adda: TheMarway ifall du vill spela!

ska ni va sånna så går det alltså inte att göra free to play online spel till 360...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Säger man något som är helt uppenbart och stämmer till 100% fast det pekar mot någonting negativt som en massa människor inte förstår så får man tummen ner ^^

Xbox live gör vad Pc företag gör helt gratis för oss kunder.. Det är typ som ModernWarfare2+ som vill att deras kunder ska betala för något som redan finns = alla små moddar som dom släpper och kallar för nya spel.. Det är likadant med Xbox live som vill att vi ska betala för att få använda vårt internet som vi redan har på en produkt som vi redan har köpt utav dom. Dom försöker mjölka så mycket pengar som dom bara kan.

Ni får betala för tjänsten om ni vill. Det här är bara mina tankar om saken,
Varför kostar det som är gratis på PC pengar på Xbox live?

Medlem
Skrivet av Tummen:

Det kliar säkert i Sony´´s fingrar att inför en online avgift, det kostar ju en slant att hålla igång en någorlunda bra service.
Sony har ju en frivilig avgift, psn + och vad jag vet så är det många som betalar för den tjänsten för där kan det erbjudas lite mer av det goda.

vad är det där lilla goda?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Tummen:

Det kliar säkert i Sony´´s fingrar att inför en online avgift, det kostar ju en slant att hålla igång en någorlunda bra service.
Sony har ju en frivilig avgift, psn + och vad jag vet så är det många som betalar för den tjänsten för där kan det erbjudas lite mer av det goda.

vad är det där lilla goda?

Man får faktiskt rätt mycket på psn+ nu för tiden. Man får spel som man kan behålla så länge man är medlem t.ex.
Den här veckan fick man resident evil 5 och för ett par veckor sen fick man red dead redemption m.m.
Xbox live gold känns ofta lite fattigt i jämförelse (enligt mig iaf).

Medlem
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Tummen:

Det kliar säkert i Sony´´s fingrar att inför en online avgift, det kostar ju en slant att hålla igång en någorlunda bra service.
Sony har ju en frivilig avgift, psn + och vad jag vet så är det många som betalar för den tjänsten för där kan det erbjudas lite mer av det goda.

vad är det där lilla goda?

Man får faktiskt rätt mycket på psn+ nu för tiden. Man får spel som man kan behålla så länge man är medlem t.ex.
Den här veckan fick man resident evil 5 och för ett par veckor sen fick man red dead redemption m.m.
Xbox live gold känns ofta lite fattigt i jämförelse (enligt mig iaf).

What?! varför har de inte gjort reklam om detta på TV för?
Känner mig dum som spelat 360 online nu. det enda man får av guld är online tjänst och 1 vecka tidigare demos. woho.

Live Guld känns ju rent utsagt som skit jämfört med PSN+

Vad kostar live guld ett år jämfört med PSN+ 1år?

Går å glutta omkring på google men att konvertera slanten direkt till SKR funkar inte riktigt, skatt å skit.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.

Isåfall är ju inga onlinespel gratis, du måste ju alltid betala en tredjepart för internetuppkopplingen.
Att xbox live kostar pengar kan ju inte utvecklarna hjälpa

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Ztreek:

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.

Isåfall är ju inga onlinespel gratis, du måste ju alltid betala en tredjepart för internetuppkopplingen.
Att xbox live kostar pengar kan ju inte utvecklarna hjälpa

det är självklart, men vi betalar inte för att använda Steam, Origin, PSN, m.m,
Vad gör Microsoft bättre än dem egentligen ?ingenting tycker jag.
Reorna som Steam och Origin har är schyssta, PSN släpper gärna gamla PS1-PS2 titlar, när jag körde 360 fanns det inte speciellt mycket möjlighet att göra detta med vanliga xbox spel.

12
Skriv svar