Call of Duty: Black Ops II

Skrivet av Floffe:

Det är bara att ni konsolister/konsumenter av AAA-spel inte erkänner att det är en livsstil. Det återspeglar sig i val av musik, film, mat och whatever. Bara man spelar CoD/BF/konsol/andra dussinspel så är det det. Barnet tror heller inte att det har en viss sorts produkt som livsstil, men beställer ändå alltid in en happy meal för den färgglada leksakens skull. Vi kultiverade människor däremot inser att de bästa spelen, musiken, filmerna etc inte är de som råkar göras just nu. Konsumtions"kulturen" sållas ut med tiden och lämnar kvar kulturen, några alster blir kvar, som tex Minecraft. På så sätt försvann Spice Girls, medan Mozart och Dylan blev kvar. Man måste lära sig se helheten och hoppa av tåget som går ut på att ta betalt efter varje station i skogen, utan att komma fram någonstans. Ni blir lurade på pengar för att hänga med i innegänget.

Berätta gärna vad för slags klädmärke du köper, vad för slags TV du tittar på, vilket bilmärke kör du, vem har tillverkat din mobiltelefon, mjukvaran i telefonen, glasögonen på din näsa, vad för slags komponenter har du i din dator (PC / Mac), cyklar du till jobbet, vad äter du till lunch, med vilka slags bestick, dricker du vatten; var kommer det från; kanske kaffe istället, vad står det för namn på paketet (har du odlat det själv?), ser du filmer på fritiden (bara gamla godingar, eller är det OK med filmer gjorda under vår livstid?), vad för slags kompisar har du, de som delar dina intressen, eller är det "retronauter", är dina politiska åsikter helt och hållet dina egna, eller har du vuxit fram via erfarenheter och / eller miljö? Sover du på golvet eller i en säng, vem har tillverkat sängen, varför valde du det sängmärket, vem har tillverkat påslakanen, drömmer du på nättet, vad har färgat dessa drömmar? (...)

Det är fördummande mot massan att anta att något som är populärt är dåligt. Folk hade samma åsikter som du när The Beatles turnerade världen över, och deras musik är lika bra idag.

Jag masskonsumerar mjölk och knäckebröd, jag antar att det är en livsstil. Vad ska vi kalla den?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Det är inte slutsatsen att det som är populärt är dåligt, däremot är mycket av det som är populärt trend/mode/jipposaker, där reklam och snabba pengar går före innehåll, bildning och djupare syften. Beatles är inte bra, det är bara ytlig popmusik. Att de lyckas överleva så länge beror helt enkelt på att de var ett av de stora tidiga popfenomenen.

Jag köper inga särskilda märken, jag tittar inte på TV, och kör ingen bil. Telefon använder jag det bästa, men byter först när den tidigare blivit obrukbar, och inte för att "hänga med". Filmer är som med spel. De bästa har blivit klassiker.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Det är bara att ni konsolister/konsumenter av AAA-spel inte erkänner att det är en livsstil. Det återspeglar sig i val av musik, film, mat och whatever. Bara man spelar CoD/BF/konsol/andra dussinspel så är det det. Barnet tror heller inte att det har en viss sorts produkt som livsstil, men beställer ändå alltid in en happy meal för den färgglada leksakens skull. Vi kultiverade människor däremot inser att de bästa spelen, musiken, filmerna etc inte är de som råkar göras just nu. Konsumtions"kulturen" sållas ut med tiden och lämnar kvar kulturen, några alster blir kvar, som tex Minecraft. På så sätt försvann Spice Girls, medan Mozart och Dylan blev kvar. Man måste lära sig se helheten och hoppa av tåget som går ut på att ta betalt efter varje station i skogen, utan att komma fram någonstans. Ni blir lurade på pengar för att hänga med i innegänget.

Sluta trolla nu.
Så vad med musik som Elvis, Beatles, Stones, LZ och för all del Dylan var i allra högsta grad mainstream när det begav sig, men du menar att det bara var "kultiverade" människor som lyssnade då?

Det är snarare ni med denna revolterande tonårsmentalitet som blir lurade.
Lurade på allt bra som finns att spela/lyssna/se som ni hoppar över pga barnsliga ideal.

Gillar ni inte spelet, spela det inte.
Gillar ni inte musiken, lyssna då inte.
Gillar ni inte filmen, ...ja ni förstår.
Det slår garanterat hårdast för er sak medans all kritik ni hostar upp mot spelen indirekt är rena reklamexplotionen.

Skrivet av Floffe:

Det är inte slutsatsen att det som är populärt är dåligt, däremot är mycket av det som är populärt trend/mode/jipposaker, där reklam och snabba pengar går före innehåll, bildning och djupare syften. Beatles är inte bra, det är bara ytlig popmusik. Att de lyckas överleva så länge beror helt enkelt på att de var ett av de stora tidiga popfenomenen.

Jag köper inga särskilda märken, jag tittar inte på TV, och kör ingen bil. Telefon använder jag det bästa, men byter först när den tidigare blivit obrukbar, och inte för att "hänga med". Filmer är som med spel. De bästa har blivit klassiker.

Du får ursäkta om jag har svårt att ta ditt fördömande på allvar om populärkulturen. Om du hade skrivit ned dina teser på en barkbit i skogen istället för att uttrycka dina åsikter här på ett populärt forum, då hade jag förstått att du lever som du lär. Jag tror du själv förstår att det som är "bäst" är subjektivt, och inga av de spel eller filmer som du gillar, hade kommit till stånd om det inte fanns en motreaktion - en kontrast till det som föranledde deras existens. Konsumtionskulturen är en del av "kulturen", det är alla företeelser och rörelser som sker inom respektive kulturellt mönster. Kausaliteten påvisar att det ena påverkar det andra, så även vad vi föredrar eller avstår från.

Jag tycker det är bra att man ifrågasätter aktuella trender, men det finns nog en plats och tid för allting. Varför inte ta upp det här i forumet istället för i nyheterna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lycka till att få mig att testa detta.

Medlem

Nån som har koll på black ops 2 ang Zombies läget och splitscreen?
Jag undrar om man kommer kunna köra 4st i splitscreen?
Har kollat Co. Optimus där står det bara 2 tror jag men den sidan brukar ha fel.
Den anger tex att man också bara kan vara 2st i splitscreen i black ops 1 på typ deathmatch men det går att vara fler, förutom på Zombies läget som är det enda roliga med black ops.
Så skulle vara kul om man kunde köra split screen 4st Zombies i black ops 2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Testning av spelet kommer det säkert bli förr eller senare på något sätt, men ett köp blir det inte från min sida!

Inaktiv

Det låter ändå som att Treyarch försökt lära sig av spelarnas feedback, förhoppningsvis kommer detta COD bli en mer intressant historia än tidigare spel i serien.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Det är bara att ni konsolister/konsumenter av AAA-spel inte erkänner att det är en livsstil. Det återspeglar sig i val av musik, film, mat och whatever. Bara man spelar CoD/BF/konsol/andra dussinspel så är det det. Barnet tror heller inte att det har en viss sorts produkt som livsstil, men beställer ändå alltid in en happy meal för den färgglada leksakens skull. Vi kultiverade människor däremot inser att de bästa spelen, musiken, filmerna etc inte är de som råkar göras just nu. Konsumtions"kulturen" sållas ut med tiden och lämnar kvar kulturen, några alster blir kvar, som tex Minecraft. På så sätt försvann Spice Girls, medan Mozart och Dylan blev kvar. Man måste lära sig se helheten och hoppa av tåget som går ut på att ta betalt efter varje station i skogen, utan att komma fram någonstans. Ni blir lurade på pengar för att hänga med i innegänget.

Jag spelar Dishonored för att jag tycker att det är otroligt givande, inte för att jag tycker att jag är "inne" för att jag spelar ett spel som alla andra också tycker är bra.

Precis som dig är jag mot överkonsumtion men du kan inte påstå att det är en livsstil att välja att köpa spel med en hög reklambudget, du ser allt i svart och vitt.

Jag tar mig själv som exempel, jag bär dyra kläder för att jag uppskattar designen inte för att jag uppskattar märket i varan. Jag lyssnar på allt från Vinnie Paz till Kanye West, två motpoler inom rap. Jag läser amerikanska böcker som Viruset(skriven av samma författare som skrev Black Hawk Down), men jag läser även Kapitalet av Marx, inte för att jag är Marxist utan för att jag vill bilda mig en egen och nyanserad bild av samhället.

Sluta stoppa folk i lådor och kalla dom saker, du är inte kultiverad, du är bara trångsynt.

EDIT: Stavning

Medlem

uhh, cod fy fan. Helt otroligt att de fortfarande använder Quake motorn.. Ouppdaterat och ett hån mot ett faktiskt bra spel..

Kommer aldrig röra något annat cod än 2 och MW (promod).
Jag fattar alvarligt inte hur folk kan tycka det är roligt med dessa löjliga perks, sikten med aimbot i och all patetisk skit!

Fps var som bäst med COD 2 och Medal of Honor Allied Assult. Där spelade faktiskt folk till skillnad från vad de gör idag.
Vad jag skulle ge för ett nytt sådant spel idag utan all jäkla p-12 "home hack map global mode" som alla tycks gilla idag..

Medlem

Ta bort Perks och låt folk använda kläder eller skor som gör dom mer effektiv på vissa saker, Ta bort Killstreaks och utveckla en ny spelmotor som låter folk flyga helikopter och flyg precis som i Battlefield..
Killstreaks är bara en jävligt usel ursäkt till att dom inte orkar fixa en ny spelmotor.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Ta bort Perks och låt folk använda kläder eller skor som gör dom mer effektiv på vissa saker, Ta bort Killstreaks och utveckla en ny spelmotor som låter folk flyga helikopter och flyg precis som i Battlefield..
Killstreaks är bara en jävligt usel ursäkt till att dom inte orkar fixa en ny spelmotor.

Så istället för perks vill du ha olika kläder? Spelar det roll vad det kallas när effekten är samma?

Killstreak rewards hatar jag som synden, gratis extra kills för att man är "bra" känns ganska lamt, men det är en del av spelet. Vill man flyga flyg som i battlefield finns det ett spel som heter så redan.. Problem solved?

Spelmotorns enda begränsningar är de rent grafiska. Mekaniken och känslan i allt som har med spelar-rörelse, hit detection osv är kungligt. Länge leve quake 3-arvet!

Episkt trollande av Floffe i denna nyhet, det tackar vi för. Jag höll på att spilla té över hela skrivbordet, så underhållande läsning var det.

Inaktiv

Här kommer en idé: köp unrealmotorn, gör om mw2 och lägg till mw3 banorna. Tryck in nätkoden från cod4 modernwarfare och banna ryssar från spelet.

Helvete vad det kommer sälja!

Inaktiv
Skrivet av adamtore:

Här kommer en idé: köp unrealmotorn, gör om mw2 och lägg till mw3 banorna. Tryck in nätkoden från cod4 modernwarfare och banna ryssar från spelet.

Helvete vad det kommer sälja!

Vad är problemet med ryska spelare? (jag lirar inte spelet själv)

Medlem
Skrivet av Redstar:

" Just when I thought I was out, they pull me back in"

Knappast Tony Montana, snarare Don Corleone. Same actor, wrong movie. Skäms;)

Damn man! Du har så jäkla rätt. Ber er alla om ursäkt! Smiskar mig själv över namnförväxlingen

Geeks Gaming
Skrivet av adamtore:

Här kommer en idé: köp unrealmotorn, gör om mw2 och lägg till mw3 banorna. Tryck in nätkoden från cod4 modernwarfare och banna ryssar från spelet.

Helvete vad det kommer sälja!

mw3 kartorna är fan dom sämsta någonsin inom spelhistorien.
Alldeles försmå och är bara till för folk som vill köra run and gun.

Jag säger tillbaka med CoD:uo kartor på typ 1-2 km stora med fordon och 64 spelare. DE va tider de

Medlem
Skrivet av enboomer:

Så istället för perks vill du ha olika kläder? Spelar det roll vad det kallas när effekten är samma?

Killstreak rewards hatar jag som synden, gratis extra kills för att man är "bra" känns ganska lamt, men det är en del av spelet. Vill man flyga flyg som i battlefield finns det ett spel som heter så redan.. Problem solved?

Spelmotorns enda begränsningar är de rent grafiska. Mekaniken och känslan i allt som har med spelar-rörelse, hit detection osv är kungligt. Länge leve quake 3-arvet!

Med perks och kläder menar jag, Vill du ha snabba skor eller tysta skor? Tung väst som gör dig seg men du har mer ammo eller en lättare väst som gör dig snabb med mindre ammo? Finns många spel som har liknande system och det är mer troligt än perks.

Och med killstreaks så menar jag, dom har redan så man typ flyger omkring i killstreaks så varför gör dom inte så man kan flyga och åka bil utan killstreaks? Spelet skulle ju bara bli bättre så man kan göra mer än att bara springa runt och farma killstreaks..

Fel att göra större banor och tillåta många fler spelare och lägga till fordon? Dom kan ju fortfarande ha sina mini banor där man springer runt som en hamster i en bur. Battlefield har banor för allt, MW/BO har bara hamsterbanor

orka försvara att dom inte är kreativa och ger kunderna något riktigt nytt

BO2 ser ut som någon dålig blandning utav QUAKE WARS och BATTLEFIELD 2142 fast UTAN riktiga fordon.

Jag tror allvarligt att Quake Wars erbjuder mer fräsiga framtidsgrejer än vad BO2 kommer att erbjuda och Quake Wars är från 2007 ^^
ganska sorgligt ^^

Medlem
Skrivet av MrX:

Death to clan communities and competitive gaming.
Ska du lira matcher så blir det P2P istället för en riktig server -_-

Var har du fått det ifrån? Det är ju helt felaktigt. Multiplayer på PC är dedikerade servrar med matchmaking, inget "P2P" som du kallar det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av enboomer:

Så istället för perks vill du ha olika kläder? Spelar det roll vad det kallas när effekten är samma?

Killstreak rewards hatar jag som synden, gratis extra kills för att man är "bra" känns ganska lamt, men det är en del av spelet. Vill man flyga flyg som i battlefield finns det ett spel som heter så redan.. Problem solved?

Spelmotorns enda begränsningar är de rent grafiska. Mekaniken och känslan i allt som har med spelar-rörelse, hit detection osv är kungligt. Länge leve quake 3-arvet!

Med perks och kläder menar jag, Vill du ha snabba skor eller tysta skor? Tung väst som gör dig seg men du har mer ammo eller en lättare väst som gör dig snabb med mindre ammo? Finns många spel som har liknande system och det är mer troligt än perks.

Och med killstreaks så menar jag, dom har redan så man typ flyger omkring i killstreaks så varför gör dom inte så man kan flyga och åka bil utan killstreaks? Spelet skulle ju bara bli bättre så man kan göra mer än att bara springa runt och farma killstreaks..

Fel att göra större banor och tillåta många fler spelare och lägga till fordon? Dom kan ju fortfarande ha sina mini banor där man springer runt som en hamster i en bur. Battlefield har banor för allt, MW/BO har bara hamsterbanor

orka försvara att dom inte är kreativa och ger kunderna något riktigt nytt

BO2 ser ut som någon dålig blandning utav QUAKE WARS och BATTLEFIELD 2142 fast UTAN riktiga fordon.

Jag tror allvarligt att Quake Wars erbjuder mer fräsiga framtidsgrejer än vad BO2 kommer att erbjuda och Quake Wars är från 2007 ^^
ganska sorgligt ^^

Quake wars är för bedrövligt dåligt bara :/ Och i.om att spelet utspelar sig 2025 (bo2 alltså) dvs 13, år in i framtiden känns laserpickor, jetpacks, aliens och mechsuits lite väl sci-fi.

Hamsterbanor är vad 95% av Codspelare vill ha. Dome, nuketown, shipment, killhouse, osv hör till de populäraste banorna i serien av en anledning.

För serien sett, så läser jag hur mycket nyheter som helst om Bo2 som är unikt inom serien. Kanske inte nyskapande inom tv/dator-spel som helhet, men för COD.

Och vill man köra fordon på stora episka slagfält finns det en hel del spel som har de möjligheterna.

Tycker att det ser jävligt kul ut och ser fram emot att se vad för dumheter folk kan hitta på med "pick 10" systemet i mp.

De har ju gått lite åt ditt klädsystemhåll med att flytta över sleight of hand och andra vapenrelaterade perks till attachments på vapnen istället, men visst, då är jag med på hur du menar. Vore även roligt om de grejerna påverkade hur soldaten såg ut lite granna.

MrX
Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av MrX:

Death to clan communities and competitive gaming.
Ska du lira matcher så blir det P2P istället för en riktig server -_-

Var har du fått det ifrån? Det är ju helt felaktigt. Multiplayer på PC är dedikerade servrar med matchmaking, inget "P2P" som du kallar det.

Såååååå du kan slänga in en custom "config" med vissa eller alla perks borttagna och med eller utan attachment och ändå få connecta till en server?

Medlem
Skrivet av Floffe:

Jag sitter och äter kalaspuffar, och plötsligt häller någon ketchup i dem så att det täcker hela skålen. Visst, kalaspuffarna är kvar där någonstans, de trängs inte bort av ketchupen, precis som kvalitetsspelen inte trängs bort av "AAA", dvs B, (konsol)spelen, men det finns inget filter. Jag efterfrågar ett filter, alternativt en ny sida.

Sidorna behöver inte gå med vinst, det räcker att kostnaderna täcks, äv inkl. evtl. investeringar i verksamheten. Riktigt nischade sidor som Armchair General har hängt med länge och når en bred publik av intresserade, det finns fler exempel. Här är för mycket av karaktären att titta i en reklambroschyr, men det finns helt enkelt inga andra svenska sidor.

Bra spel behöver inte göra reklam för sig för att skapa något begär eller häftighetsaura kring sig. Kerbal Space Program, Mount and Blade och DayZ har jag aldrig sett reklam för, och lyckligtvis attraherar spelen således heller inte konstiga människor.

Det låter som att du borde skapa en egen spelsida där du väljer vad som ska visas. Du verkar ha bra koll och en bestämd åsikt om vad som är "kvalitetsspel".


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag och en polare hade 2st servrar på Blackops, det enda jag verkligen tyckte var tråkigt där var att större delen av alla cvars var låsta. Exempelvis Friendly Fire i Hardcoremode/TK ban. Nu hade vi 1 server som körde Nuketown TDM HC vilket resulterade i napalmstrike = kickban direkt, så man var tvungen att ändra TKbantimern efter varje maprestart till 2 sekunder. Det jag hoppas på om jag ens ska fundera på att investera i Blops2 är att deras dedikerade servrar (som jag antar att man hyr nu igen) inte låsar cvars. Så man faktiskt kan få lite variation på servrarna (nu säger jag inte unika servrar, för det är nog rätt omöjligt)


signatur
Medlem

call of duty har alltid grymma kampanjer vilket är tillräcklig orsak att köpa spelet för i alla fall för mig. multiplayer brukar man tröttna snabbt på dock.

12
Skriv svar