Första free-to-play-liret på Xbox Live Arcade ute nu

Medlem
Skrivet av Ztreek:

det är självklart, men vi betalar inte för att använda Steam, Origin, PSN, m.m,

Ja, det suger att betala för Live, därför jag aldrig gjort det finns inget skäl till de att ta betalt för det så mycket som de redan tjänar på licensavgifterna på spelen + konsolförsäljning. 200kr av priset på att nytt 360spel är väl bara direkt licens till MS, Steam har ju inga såna fantatisummor de lägger på priserna och ingen månadskostnad men går runt bra ändå.

Medlem
Skrivet av Tigercamel:

Hmm undrar om dom släpper Tribes: Ascend nu som dom hade tänkt göra innan men inte fick. Hoppas hoppas...

Fast, det spelar man ju på PC...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Cripp3r:

lobbyn är hur seg som helst och man kommer inte in i en enda match, lost connection to host, annars var det rätt kul!!!

Du har inte kommit in i en enda match men det var ändå rätt kul?
Låter som ett bra spel!

För övrigt är detta varken det första eller det andra F2P-spelet på 360'n.

Medlem

MS tar 499 kr/år för Xbox Live, detta är det officiella priset som de tar ut när man köper det i butik eller via konsolen. Sony tar också 499 kr/år för tjänsten PS plus, som är otroligt mycket mer prisvärd imo. Förstår inte att folk frivilligt skänker bort pengar till MS år efter år för något som borde vara gratis, och som sedan dessutom sitter och försvarar det... Om ni har tur kanske erat älskade MS även inför detta på PC, då skulle ni väl bli nöjda?

Angående Party chat så går det inte att införa på PS3 i efterhand pga att det inte finns tillräkligt med minne reserverat för detta från början. PS Vita har Party chat då det hade detta i åtanke när de tillverkade konsolen, och det kostar inget extra att använda, så räkna med att även PS4 kommer ha det från dag ett.

Medlem
Skrivet av eddie_m:

MS tar 499 kr/år för Xbox Live, detta är det officiella priset som de tar ut när man köper det i butik eller via konsolen. Sony tar också 499 kr/år för tjänsten PS plus, som är otroligt mycket mer prisvärd imo. Förstår inte att folk frivilligt skänker bort pengar till MS år efter år för något som borde vara gratis, och som sedan dessutom sitter och försvarar det... Om ni har tur kanske erat älskade MS även inför detta på PC, då skulle ni väl bli nöjda?

Angående Party chat så går det inte att införa på PS3 i efterhand pga att det inte finns tillräkligt med minne reserverat för detta från början. PS Vita har Party chat då det hade detta i åtanke när de tillverkade konsolen, och det kostar inget extra att använda, så räkna med att även PS4 kommer ha det från dag ett.

En sak är säker, jag kan inte spela Halo på Ps3.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

ska ni va sånna så går det alltså inte att göra free to play online spel till 360...

Det beror ju på Microsoft, om de verkligen vill ha ett F2P spel så finns det ju inget som hindrar att de inte kräver "Gold" för att spela dessa.

-------

Microsoft lär knappast göra sitt Live gratis eftersom de tjänar stora pengar på detta (något de också medgett) och många trodde att även Sony skulle vara tvungna att göra samma sak. Personligen anser jag att det Sony gjort är bättre, de ger de som betalar för tjänsten mer än bara möjligheten att spela mot andra (något jag anser ska vara gratis för merparten av spelen som görs idag).

Många anser tydligen att Live är värda sina pengar eftersom det erbjuder en bra tjänst för att möta andra. Hur står sig Live mot PC där mer eller mindre alla spel går att spela helt gratis, vad är det som gör den bättre? Det lilla jag har testat Live så funkade det ok, knappast något som slår det jag har till PC.

Medlem

Jag har varit beta testare åt Microsoft Xbox360 och kunnat spela betan utav detta spel i ett par månader, kul att se det kommit ut nu så man kan köra hela spelet. lite unikt e det med sitt 30 multiplayer och gratis desutom.
slappt lallar spel med söta små gubbar.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Ztreek:

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.

I så fall är varken spel som GW2 eller LoL gratis eftersom som att du måste betala för din uppkoppling/tillgången till att spela spelen.

Jo men det behöver du ju även betala för utöver xblgold. Det är hög tid att ms gör mer som sony och har online tjänsten tillgänglig för silver och använder gold likt psn+. Med tanke på att ms tänker integrera xbl mellan sina w8 telefoner, plattor, 360 och pc så kommer de nog inte få något större stöd från alla pc gamers som spelar spel som finns på xbox också när det gäller att spela på ms servrar.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ztreek:

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.

I så fall är varken spel som GW2 eller LoL gratis eftersom som att du måste betala för din uppkoppling/tillgången till att spela spelen.

Jo men det behöver du ju även betala för utöver xblgold. Det är hög tid att ms gör mer som sony och har online tjänsten tillgänglig för silver och använder gold likt psn+. Med tanke på att ms tänker integrera xbl mellan sina w8 telefoner, plattor, 360 och pc så kommer de nog inte få något större stöd från alla pc gamers som spelar spel som finns på xbox också när det gäller att spela på ms servrar.

spelar ingen roll om de försöker lägga in xbl i PC, folk kommer sitta säkert på Windows 7, finns ingen anledning att dra över till W8.

Sen om det väl händer i w9 och 10 så lär vi ändå ha bytt till Linux, Linux har ju på senare tid blivit mer populärt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Tummen:

Det kliar säkert i Sony´´s fingrar att inför en online avgift, det kostar ju en slant att hålla igång en någorlunda bra service.
Sony har ju en frivilig avgift, psn + och vad jag vet så är det många som betalar för den tjänsten för där kan det erbjudas lite mer av det goda.

vad är det där lilla goda?

Man får faktiskt rätt mycket på psn+ nu för tiden. Man får spel som man kan behålla så länge man är medlem t.ex.
Den här veckan fick man resident evil 5 och för ett par veckor sen fick man red dead redemption m.m.
Xbox live gold känns ofta lite fattigt i jämförelse (enligt mig iaf).

What?! varför har de inte gjort reklam om detta på TV för?
Känner mig dum som spelat 360 online nu. det enda man får av guld är online tjänst och 1 vecka tidigare demos. woho.

Live Guld känns ju rent utsagt som skit jämfört med PSN+

Vad kostar live guld ett år jämfört med PSN+ 1år?

Går å glutta omkring på google men att konvertera slanten direkt till SKR funkar inte riktigt, skatt å skit.

Tror det är 480 spänn om året

Medlem
Skrivet av Roudolf:

Tror det är 480 spänn om året

Så för 480kr får du alltså gratisspel, lite förhandstur på demos m.m, varför skulle någon någonsin vilja betala för xbox live om PSN+ har en sånhär bra deal?

Fåtal PS spel som du köper, får du också PC versionen på Steam, bra deal där också.

Vad är det egentligen Microsoft gör bättre än Sony? mer än att kontrollerna(subjektivt) är bättre.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det är ju inte gratis om du måste betala för tillgången.
Detta kanske är en bra tråd att fråga denna fråga.

Varför tar Microsoft betalt för online tjänsten medan Sony inte gör det?
Har ett svagt minne att en anställd hos Microsoft sade att dessa pengar skulle gå till stor del att upprätthålla hårt skydd mot scam, hackers, kunna anställa folk så supportens kö skulle vara näst intill obefintlig, ha riktiga människor som sätter dit fuskare m.m

Jag har ingen aning hur detta är i nuläget, ni som äger båda konsolerna, är det någon skillnad på någonting egentligen?

vet inte hur det är med Sony iofs men Microsofts kundsupport är bland det bästa jag har varit med om, trevligare service-personal får man leta länge efter!

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Bojkott:

För att kunna spela så måste man betala 60kr/mån. Det kallar jag free to play

Fast till skillnad från många andra tjänster blir inte Xbox Live hackat och nedstängt en längre tid.

Xbox Live har funnits sedan Xbox 1 släpptes.. vad förstår du inte?

300 kr för ett års live är inget problem om man vill spela.

Har jag sagt att jag inte förstår något? Nä jag tänkte väl det. Allt jag skrev var att man måste betala för att kunna spela ett "free to play"-spel. IMO så är det alltså inget riktigt free to play då man är tvungen att ha en betaltjänst.

Betala för att kunna spela ett F2P spel? Klart att det är gratis. Xbox live har alltid kostat så vad är problemet? Vill du få tillgång till spelet så får du fixa ett guld konto. Vad hajar du inte?

12
Skriv svar