Fable: The Journey

Robot
Fable: The Journey

Med vetskapen om att Fable – The Journey är ett sidospår och inte en uppföljare kan man som gammalt fan slappna av och stundtals ha roligt med att flaxa med armarna


Medlem
Fable: The Journey

Vänta nu, det ÄR en rälsskjutare? ... Sa inte mr molyneux att det absolut INTE var "on rails" ?

Medlem

Som jag skrev ska man ta det Molyneux säger med en nypa salt eller inte lita på honom alls. När man inte rider har man ingen kontroll över spelkaraktärens rörelser, som automatiskt tar sig från en plats till en annan, och det man helt enkelt gör är att åka med och sikta på olika mål på skärmen. När man rider kan man för det mesta styra hästen lite åt höger och lite åt vänster på en och samma stig - vilket i så fall inte gills som en rälsskjutare - vilket det ändå övergår till moment där fiender attackerar och man släpper tyglarna för att kasta magi.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av luftman:

Vänta nu, det ÄR en rälsskjutare? ... Sa inte mr molyneux att det absolut INTE var "on rails" ?

Den gubben ljuger fan om allt, så det är säkrast att tolka det han säger som raka motsatsen i de flesta fallen


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Kerstin Alex:

Som jag skrev ska man ta det Molyneux säger med en nypa salt eller inte lita på honom alls. När man inte rider har man ingen kontroll över spelkaraktärens rörelser, som automatiskt tar sig från en plats till en annan, och det man helt enkelt gör är att åka med och sikta på olika mål på skärmen. När man rider kan man för det mesta styra hästen lite åt höger och lite åt vänster på en och samma stig - vilket i så fall inte gills som en rälsskjutare - vilket det ändå övergår till moment där fiender attackerar och man släpper tyglarna för att kasta magi.

Problemet är att han är så otroligt övertygande. Jag träffade honom en gång han är som en super-säljare. Jag förstår hur han har lyckats sälja in sina galna spelideér under åren.

Medlem

Av det jag prövade så var 100% på räls. Så jag förstår inte varför Peter Molyneux gick ut med att spelet inte alls var någon rälsskjutare, då det är exakt vad det är.

Sedan tycker jag styrningen var bedrövlig, att försöka sikta var i princip omöjligt till den grad att spelet inte kändes det minsta kul utan snarare frustrerande.

Medlem

Finns det nån som fortfarande tror på Peter Molyneux?

den mannen har förlorat all sin trovärdighet för länge sen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

ååååh herregud, Peter har han ens någon hjärna ?

Medlem

Fast hur inblandad var egentligen Molyneux i det här spelet? Någon som vet?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns det nån som fortfarande tror på Peter Molyneux?

den mannen har förlorat all sin trovärdighet för länge sen.

jag älskar många av hans spel, men han måste sluta med att säga en massa saker som sällan stämmer. Lika bra att inte lyssna för mycket och se hur hans spel blir när de är klara.

Han är ju motsatsen till Valve!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

"Creative consultant" - enligt Kotaku.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
1
Skriv svar