Ravaged släpps snart – MP-shooter för upp till 32 spelare

Robot
Ravaged släpps snart – MP-shooter för upp till 32 spelare

De namnkunniga utvecklarna har tidigare erfarenhet från spel som Battlefield 2, Desert Combat och Frontlines: Fuel of War.

#ravaged, #2-dawn-games, #battlefield-2, #desert-combat, #frontlines-fuel-of-war


Medlem
Ravaged släpps snart – MP-shooter för upp till 32 spelare

Älskar post-apokalyptiska spelmiljöer
Kan bli riktigt häftigt,

Geeks Gaming

Har spelat betan ganska länge... så blir lätt ett köp

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Du ägde rätt bra där Jinxswe mot trätänderna

Medlem

Såg ut som Brink... verkade flyta lika bra också (sarkasm)

Medlem

Har egentligen bara sett wtf is ravaged videon med totalbiscuit där han snackar med devs och visar gameplay undertiden. Men utifrån det så är det lätt ett spel att lira, ser riktigt trevligt ut och kräver inte heller någon super dator för att spela med ok grafik inställningar.

Medlem

Riktit kul spel har spelat det ett bra tag.

Medlem

En lovande multiplayertvilling till Rage?

Blev lite frälst av musiken också, kan inte sätta fingret på vad det var men hår på både armar och nacke reste sig lite!

Skägg.
10 Chambers

Har kontaktat utvecklarna för att få till en recension.


signatur
Medlem

I´m calling it this is gonna be the COD killer!

Medlem

Frontlines? Gissar på att någon kanske pysslade med Homefront också då?
Tycker att båda spelen är skräp tyvärr., mycket buggar och usel balansering.

Efter att ha spelat några rundor av Ravaged så dog mitt intresse snabbt, allt känns så stelt, vapnen är tråkiga och miljöerna känns nästan lite repetitiva.
Visst, Beta är Beta så det kanske ändrar sig men man blir ändå lite bortskrämd.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det ser faktiskt lite intressant ut..

Utav det lilla jag sett så påminner spelet mig om vissa saker från andra spel:
*Vapnen påminner om 'Half-Life'
*Miljön och gameplay påminner om 'Unreal
Tournament'
*Fyrhjulingarna påminner om 'WarRock'
*Byggnader med stålplåtar påminner mig om 'Brink'

Det ser ut som att dom har tagit mycket bra från många spel och gjort det till ett spel med bara bra saker ^^

Geeks Gaming
Skrivet av Mytacism:

Frontlines? Gissar på att någon kanske pysslade med Homefront också då?
Tycker att båda spelen är skräp tyvärr., mycket buggar och usel balansering.

Efter att ha spelat några rundor av Ravaged så dog mitt intresse snabbt, allt känns så stelt, vapnen är tråkiga och miljöerna känns nästan lite repetitiva.
Visst, Beta är Beta så det kanske ändrar sig men man blir ändå lite bortskrämd.

Tyckte vapnen va jätte bra. Bra balansering mellan dom. Ingen som känns overpowerd.
Ja jag kan hålla med om att vissa av kartorna är små tråkiga.

Men det bästa är att detta är Indie spel.
Vi satt och spela med devsen en kväll så va de någon som slängde ut sig att en bil med typ en rocket pod på hade varigt kul. 2 dagar senare hade dom fixat de
Så dom gör skit mycket för communityn vilket saknas i alla andra stora spel.,

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Mytacism:

Frontlines? Gissar på att någon kanske pysslade med Homefront också då?
Tycker att båda spelen är skräp tyvärr., mycket buggar och usel balansering.

Efter att ha spelat några rundor av Ravaged så dog mitt intresse snabbt, allt känns så stelt, vapnen är tråkiga och miljöerna känns nästan lite repetitiva.
Visst, Beta är Beta så det kanske ändrar sig men man blir ändå lite bortskrämd.

Tyckte vapnen va jätte bra. Bra balansering mellan dom. Ingen som känns overpowerd.
Ja jag kan hålla med om att vissa av kartorna är små tråkiga.

Men det bästa är att detta är Indie spel.
Vi satt och spela med devsen en kväll så va de någon som slängde ut sig att en bil med typ en rocket pod på hade varigt kul. 2 dagar senare hade dom fixat de
Så dom gör skit mycket för communityn vilket saknas i alla andra stora spel.,

Är ett tag sedan jag spelade, kan ju ha ändrat sig.
Vad jag menar men "tråkiga vapen" är inte att det är dålig variation eller att de är dåligt balanserade utan att dom känns så "stela" och kraftlösa, tittar man på tex. din film så låter dom som leksaksvapen, rekylerar knappt osv.

Men, det är en smak sak, jag tycker ju att vapen är en rätt central sak i FPS så en gedigen vapenkänsla är viktigt för mig.
Kanske ger det en chans till när det släppts.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Ravaged Early Beta/Demo keys!

http://www.alienwarearena.com/giveaway/ravaged-closed-beta-ke...

Plocka en key om du vill spela multiplayer demot en dag före alla andra ^^

Medlem

Jag har spelat spelet cirka 30 timmar nu och har följt med i de senaste patcherna. Tycker man gör ett felaktigt beslut genom att släppa spelet så tidigt, det är alldeles för mycket kvar för att spelet ska kunna kännas helt. Mycket grundläggande buggar som drar ner spelupplevelsen en hel del tyvärr.

Spelet är i sig roligt. Någonting gör att det inte blir de där "5 minuterna" som man hade tänkt sig, utan landar på en timme eller två. Det är roligt utvalda klasser man kan spela och härliga vapen, lite annorlunda än i alla andra häftiga action-spel som släpps idag på rullande band.

Själva spelet känns lite som BF2, fast med lite inslag av CoD. Alla rörelse (lägga sig, ladda om) känns som ljusfart jämfört med t ex BF3. Ett väldigt intensivt spel det vill säga. Spectator mode finns! Man satsar en del på att försöka få in klanspelare i spelet, och detta är uppskattat. Måste också säga att jag älskar är spelutvecklarna. Dessa människor lyssnar. Det ordnas spelkvällar där du kan hänga i deras TS och det märks att man vill styra spelet dit spelarna vill. De har verkligen förstått hur man ska gå till mötes för att ha en glad spelarbas.

Men jag vet tyvärr inte om det räcker, om spelet kan bli någonting stort. Man har friskt delat ut beta-nycklar men servrarna står ofta väldigt tomma. Jag tycker att spelet känns väldigt budget på något sätt. Det är svårt att förklara vad jag menar mer exakt, men lite som att spela något av de här kinesiska gratis-fps:en som kastas ut på rullande band.

Spelet är otroligt dåligt optimerat och det sabbar också otroligt mycket i mitt tycke, detta är en punkt jag är väldigt kräsen på. Jag har bla ett GTX680, i7 3770k och 12GB ram, samt spelar på de absolut lägsta inställningarna. Ändå flyter det på otroligt dåligt, och folk jag pratat med har samma bekymmer. De minsta banorna i spelet har samma problem, så det beror inte på banornas storlek. Detta är en punkt som utvecklarna måste kunna lösa så kvickt som möjligt. Jag tror det kommer bli svårt att ske, men ett måste för att folk som är lite mer kräsna av sig ska kunna uppskatta spelet i helhet.

Som jag nämnde tidigare innehåller spelet fortfarande väldigt många buggar. Många så grundläggande som påverkar inzoomning av vapen, att skott plötsligt kan gå snett, laddanimationer som strular, spawnar på andra ställen fast man väljer en viss punkt, squad leadern går inte att spawna på helt plötsligt osv. Dessa är så irriterande och sker så ofta att det faktiskt påverkar spelet. Man har tidigare sagt "men det är en beta". Vad ska man använda för argument nu när spelet snart släpps och detta inte har löst sig? Jag tror det återigen är denna "budgetkänsla" som slår igenom.

Jag hoppas verkligen att spelet kan få lite publik, mest för utvecklarnas skull. Man har lagt ner så mycket tid och verkligen försöker. Spelet har härliga karaktärer och vapen, samt en bra grundidé. Det släpps trots allt ofta patchar och man verkar vara snabba på att åtgärda mer allvarliga saker, eller lägga till mer efterlängtade funktioner. Tyvärr så är det mycket att åtgärda om inte servrarna ska stå tomma några veckor efter release.

Men vem är jag som kräsen FPS-spelare att dömma. Spelet kostar inte mycket pengar och tycker folk som tycker spelet känns intressant definitivt ska pröva. Finns också en del demo-nycklar att få tag på, läs ovanstående inlägg.

Kan som extra nämna att vi spelade en tunering i söndags kväll (10 vs 10). Det var väldigt rörigt och kanske lite fel spelläge för "klanspel", men det var samtidigt riktigt skoj och alla drog nog den slutsatsen. Allting live-sändes och det var väl cirka ~5000 max som tittade på TotalBiscuits stream.


signatur

snestreck woicer

1
Skriv svar